SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. tapio

    tapio Gearhead

    Minähän se siellä viisastelin :D
     
    jakulepi tykkää tästä.
  2. tapio

    tapio Gearhead

    Kiukkuinen tyhjäkäynti :D

    Joo, mielenkiintoista nähdä, mitä dyno tuumaa. Sehän ei valehtele.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Sorry selli,tää nyt on vähän rönsyilly taas omille laduille,mut onneks on saman korporaation ja tilavuuden omaava museokone kyseessä.
    Joo,haluisin kokeilla myös Racers Placen dynoa vaihtelun vuoksi,mutta kun nyt aiempikin 350 on Santalan kuritushuoneen läpikäynyt,niin on varmasti sitten arvot vertailukelpoisia.
    Tällähän en sitten tarkoita,että kukaan kaunistelisi arvoja millään lailla.

    Pitää taas houkutella "artsiracing" ja frendini Kaitsu siihen sessioon mukaan,niin katsovat mun perään etten taas sählää liikaa.
     
    Muokattu: 8.2.2018
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Otetaanko taas vedensekoitin-Titan mukaan? :oops:
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Joo,olethan sen multa ostanut.
     
  6. kuula

    kuula Gearhead

    kime2 tykkää tästä.
  7. Selli

    Selli Gearhead

    Edelleen tuo Maxin linkkaama klippi on yks parhaista käyntiäänistä minun korvaani! Sitten taas vaihtoehtoisesti Cranen Powermax lsa114 niin käynti oli tuota Jakulepin videota vastaava mutta veti pirun hienosti strokerissa. Ja että alipaineet olivat hyvät.

    Ei taida edes uskaltaa avata Kuulan linkkiä

    Oman koneeni niputin eilen vähän eteenpäin. Hommasin halpisvenakopat ku en vielä keksinyt mitään omaan silmään retroa. Ihan hitusen piti näyttää materiaalinpoistolaitteita että rupesi kovat istumaan Halpa ja .....
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Peltisatsit saapuivat. Ei kyllä ihan hirveesti meikäläistä haittaa tällaiset kosmeettiset virheet joista oli maininta tilatessa. Siinä tuo hinta näkyy että putkiston pään laipat puuttuivat ja tiivisteitä oli vähän mysäilty mutta ei niin etteikö voisi käyttää.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pitää käydä ostaa Nitromorssia ja liuotella maalit pois/pinnoittaa uudestaan kuumankestolla. Eiköhän nuo vältä minun tarpeeni.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jos laipat on sarjoissa suorat, niin jätä tiivisteet kokonaan pois, hyvä palko moottorisilikoonia/rtv:eetä ja antaa kuivata vartin ja läjään. Pitää hyvin.
     
    Selli tykkää tästä.
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Joo, ajattelin kyllä kokeilla. Mulla on käytössä Kent ja wyrttiläistä RTV:tä kummatkin on ollu hyviä ainakin omaan tarpeeseen.
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Ajatuksena oli poistaa ”varastomaali” putkista Nitromorsilla. Ei muuten yhtään mihinkään irronnu maali Vetelin kaasulla oikeen huolella josko lämmöllä lähtisi mutta eipä tapahtunut mitään. Ihan ookoo varastopinnoite hah hah.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Minulla lähti dynossa(BBC) Hooker Super Competition sarjoista nokkaa sisään ajaessa maalit irti,kuin lumi räntäkelissä pitkin poikin dynohuonetta.
    Ei paha juttu,kun kesävehkeitähän noi vaan on.
     
    Selli tykkää tästä.
  13. aric-z

    aric-z Gearhead

    Minä olen hiekkapuhaltanut nuo varastomaalit. Sen jälkeen vetänyt por 15 pintaan.
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Jeez, Meikällä ei nyt ole muutoin puhallukseen saumaa kuin maksamalla jollekkin puhaltajalle. Meillä ei pajalla ole välineitä. Mut olisin olettanut että kun kaasulla painan putkeen 15min täydellä pöhöllä niin paskat maalit olisi lähteny :D Tää varastomaali ainakin pysy hyvin. Tänään vetelelin Temal400 kuumankestot korkkarilla päälle. Saattaa se olla että dynossa saa imurilla nurkat siistiä mutta mitäpä sillon väliä.

    Kone muutoin alkas olee nipussa. NippeliTepolta ostin kaikkea tulppaa ja liitintä letkuille. Kaasariin oon ettiny ryypyn muutos-sarjaa että voisi tuon vielä hyödyntää mutta juuri tuolle -67 Olds mallin Q-jetille ei ihan heti ole pistänyt silmään sopivaa. Parista jenkkiputkastakin tullut eioo vastaus. Jekkulanka taitaa olla ensitilan lukitus koko laitteelle. Ei viitti tärvellä kuitenkaan toimivaa. Ennemmin myy pois ehjänä jos ei pelaa omassa kombossa.
    Virtasysteemi vielä on mietinnässä. Helpoin ja halvin olisi orggis kärkijakajaa käyttää tai vaikka konversoida se kärjettömäksi. Onhan noillakin ajettu kovaa aikoinaan. Ei ole epäilystäkään etteikö minun tarpeita täyttäisi tuo pussihousumalli :D Saattaa se tietty olla että HEI jakaja antaisi vakaammin kipunaa kun ruttuja on enemmän kuin orggis.
    NIIN! kone muuten pyöri ihan moitteetta kun säädin preloadit venoille ja pyörittelin räikällä pataa. Ei ainakaan tässä vaiheessa hirttänyt mikään kiinni hah hah

    Sitte alkaakin se mietintä laatikon suhteen. Remppauttaisiko tuon ST lootan tai jopa itse tutustuisi How to do that :D Vai että se th200/th350/th200r ja n.2000stallisella turbaanilla.
     
    north tykkää tästä.
  15. north

    north Gearhead

    Muokattu: 25.2.2018
    Petri R. ja tapio tykkäävät tästä.
  16. north

    north Gearhead

    Pikku hiljaa tää 383nen edistyy.

    [​IMG]
    Nenuakselia odotellessa.
     
    max, Selli ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Hyvältä näyttää Northilla! Toi nokka on kyllä takuulla hyvä ajelunokka jossa on jo uhmaakin :)

    Oma paketti näyttää tältä. Dynoa vaille alkas olee. Ei vaan ole saanut töistä vapaata että pääsis käymään arkena. Praimasin tuolla omalla pumpulla paineita. Aikasa kun poralla päästeli niin alko nousee ölpät nostajilta.

    Huomasin muuten sellasen mun Q-jetistä että siellä ei ole toision mekaanikka ikinä antanut läppiä kokonaan auki. Pientä säätelyä niin nyt kääntyy täysin selälleen.
    Sähköisiä Ryypynkorvikkeita ei olekkaan tähän minun malliini ihan tuosta vaan saatavilla. Paristakin Jenkkifirmasta kyselly niin ei juuri tuohon ole saatavilla.
    Kuvassa venakopat vielä väärinpäin kiinni mutta saa tuosta selvän :D

    [​IMG]
     
    Naumasto, Larry, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. max

    max Double Gearhead

    Perhana kun mulla olis just optimi 650 DP Holley(suuttimet 72/76) tohon sun mottiin,niin ei tarvitsisi käyttää adapteria kun nyt tulee Q-Jet.Sillä tuli Victor Jr:n kanssa 432 HP 350 motissa,jonka osat on mitä löytyi.
    Tämmönen pieni 650 DP on ihan näppärä kaasari näissä pienissä moottoreissa.Ja 750 DP Race Holley just passeli 454:sen kanssa.
     
  19. Selli

    Selli Gearhead

    Ei sitä todellisuudessa vielä tiedä tuleeko Q-jetti olemaan tässä päällä. Se siinä kiehtoisi kuitenkin kokeilla kun on muutenkin koneen luonne melkoisen varmasti parhaimmillaan 1500-3500rpm niin Q-jetin ensiöt tukee kyllä tuota lähtöasetelmaa. Ja kyllä 650 on se valinta heti jos tuo Q-jetti ei jostain syystä pelaa tuossa.
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Joo,katsotaan miten tilanne kehittyy,ja vedetäänkö molemmat motit 650 DP:llä.
     

Kerro tästä muillekin!