Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Joissakin tapauksissa Lock-Rightin saa asennettua perää purkamatta, mutta esim. mun tapauksessa joutui ottamaan tasauspyörästön pöydälle ja lautaspyörän irti kun keskitappi ei muuten sopinut tulemaan pois. Amerikan hurjat rälläköivät hampaasta sen verran että sopii.:D

    Sen verran paska värkki siis oli, että vaikka likemmäs tonni (lukko 600-700€, kahteen kertaan Amerikasta tilaten kertakäyttöiset lautaspyörän pultit, öljyt jne...) taisi mennä fyrkkaa kokeiluun ja päivä asennukseen ja toinen poistoon, niin silti otin pois.

    No myönnettäköön, että joissan tapauksissa laitos voi olla käyttökelpoinen, mutta mun auto meni lukon myötä pilalle.
     
    Muokattu: 8.2.2018
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Älä saatana, tota en muistanu... Dodgen tapauksessa se on 2-3h max asennusaikaa...
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Takaperässä yleensä sopii väliakseli pois purkamatta paljoa, asennuksessa yleensä riittää kun oikean vetarin ottaa 4" ulospäin, etuperässä ei väliakseli sovi pois, joutuu purkamaan pöydälle ja lautaspyörä irti casesta, eli molemmat vetarit pois...
     
  4. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onko etu ja taka-akselin tasauspyörästös eroa? Tämän mukaan käyy taka-akseliin http://www.jegs.com/i/Spicer/094/708013/10002/-1 Eihän tuossa pinionia pois tarvi ottaa. Välitys pysyy samana pitäis riittää hammasvälykse (backlash) säätö.
     
    Muokattu: 8.2.2018
  5. Pertura

    Pertura Gearhead

    No on siitä tosiaan se kymmenkunta vuotta aikaa, niin ihmekös tuo jos ei ihan kirkkaana ole mielessä :rotfl:

    Taka-akseli on Dana 70, eli tasauspyörästössä on eroa etuakseliin, joka on tuo D60. Sekä lautaspyörän koko, että vetareiden poorien määrä on eri, eli murikat eivät sovi ristiin. Takavetareissa on kakkoskopassa kaiketi yleisimmin 32 pooria, mutta ilmeisesti myös 35-poorista on kakkoskoteloisessa ollut. Mä tietysti oletan että sulla on 2gen 2500 automaattilaatikkoinen Cummins, toivotaan että en ole ihan metsässä oletukseni kanssa :D

    Totta on kyllä tuo että periaatteessa pinioniin ei tartte koskea, mä vissiin funtsin koko ajan välityksen vaihtoa samaan rytäkkään :oops:
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Niinpä... :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  7. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    No hyvä etten montaa ehtiny tilaamaan. Oon eläny tähän asti siinä luulos että se on dana 60. Mutta sitä en tiedä mistä oon niin päähäni saanu. Mutta siitä oon varma ettei edes ole kumpaakaan danaa. (takaveto)
     
  8. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Moro. Onko kellään myytävänä 2500 2gen Ramia? Oltava 5.9 12v, neliveto ja mieluusti pitkällä hytillä. Tarjoa, jos löytyy. Joni nolla neljä neljö 9801525 tai yv
     
  9. AlabamaJamppi

    AlabamaJamppi 3rd gear

    Chryslerin 9.25 perä minun ramissa
    Onko lukollinen? pitäisi vaihtaa periin öljyt.. suosituksia? aiemmissa kamppeissa ollut mobilin hd 80w90..mennäänkö samalla
     
  10. Diesel-Joe

    Diesel-Joe 1st gear

    Moi! Onko tällä palstalla kellään kokemusta, että olis saanu Ramin 315/75R16 renkailla leimattua? Kävin äsken katsastuskonttorilla ja katsuri laittoi hylkymerkinnän liian isoista renkaista. Otteessa merkitty 275/75R16. Autona ’99 Ram 2500 ja rekisteröity kuorma-autoks.
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Oliskona näissä k-a myös se sama että poikkeaa sen verran otteen koosta että vaatii muutoskatsastuksen renkaiden osalta?
     
  12. jadke

    jadke 1st gear

    Ei saa nuota otteeseen jossei oo dokumenttia jot autoa saanu 265 leviälläki kummilla ja en oo ainakaa kyseistä tietoa mistää saanu vaikka sitä oon kysellykki
     
  13. Diesel-Joe

    Diesel-Joe 1st gear

    Vieläköhän noihin vois hakea poikkeusluvalla isompaa rengastusta vai täytyykö tässä hommata katsastusrenkaat o_O
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Vielä on jarruton auto kun uus vika jo ilmaantu. No pyssyypä pois muusta pahanteosta ku on tekemistä. Keskuslukitus lopetti toimimasta. Virta tullee sulaketaululle olikona se nyt numero 19. Mittään ääniä ei kuulu mistään. Repsikan ovestakaan ei tapahu mittään. Oliko ideoita? Sähkökaaviota? Vai pittääkö taas purkaa kaikki yksinlauvoin alkutekijöihinsä......
     
  15. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Keskuslukko ei toimi jos esim. apparinpuolen katkasija on rikki. Käy molempien ovien katkasijoiden liitokset läpi. Releitä siellä ei ole. Apparinpuolen sähkölasin katkasija on sama, kuin keskuslukossa.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai jos on yksikin piuha poikki jomman kumman oven ja korin välistä. Just yhdestä Jeepistä korjasin vastaavan vian, yksi johto poikki ja mikään ei toimi...
     
  17. Vemani

    Vemani 1st gear

    Mitä tartti tehä että tankin täyttö olis joutusampaa. Faqussa oli linkki mutta ei ainakaan mulle aukee mitään. Viimenen 30l on yhtä helvettiä varsinkin pakkasella palella pistoolin varressa:odrealmad: ohjekirja väittää että tankin koko oli jotakuinkin 130l? Pariin otteeseen käynyt tankilla että viisari on toisiks alimman viivan kohdilla ja tankkiin menee 150l. Olen kyllä punarajallakin ajanut eli vielä siellä ainetta silloinkin on:poff: 3500 Geni 3
     
  18. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    olisiko siellä joku lisätankki mikä täyttyy väliputkea pitkin miksi hidas tankata. 3gen ohjekirjan mukaan tankki on about 130l
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Laita mulle VIN, tai rekkari, katsotaan miten tehdas sen on kasannu, siis millä tankilla...
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Do dii, nyt kun männä ehtoolla pitkään ja hartaasti tuumailin että ei se varashälytinkään jossa myös kauko-ohjattu keskuslukitus myöskään toimi, niin syntyi aavistus. Oliskona kun vaihdoin jarruvalokatkaisimen tuliuuteen päivänä muutamana käynyt niin että olisin nykässy jotain liitintä tai liitosta. Se kun muistuttaa enämpi fistingiä se toimitus kun survoo nyrkkinsä sinne kojetaulun alaosaan. Sillä erotuksella että katkaisijaa laittaessa tuli haava rystysiin. Siellä on meinaan estämässä jokunen kymmenen metriä johtoa näköjään enemmän kuin tehtaalta lähtiessä. Voi’la sehän se oli, liitin irti hälyttimen kylestä. Hieno homma, nyt ei puutu enää kuin jarrut ja sen homman kanssa kyllä pärjää.

    Ups on saanu näköjään sen tehostimenkin jo kukonlaulun aikaan tänään oikein helsinkiin. Siittä kun se tänne muaseuvulle ehtii kamelikyydillä ni eiköhän se ens viikko ole jo puolessa. No hätä, leimakin loppuu vasta huhtikuun alussa että kiirekös tässä. Onneks on lunta ni se jarruttaa menoa ku ajjaa kylen kiinni valliin. Kiitos käyttäjille Karppaj ja JAMANT kuitenkin neuvoista. Vaikka olenkin enämpi ”ei tartte auttaa” tyyppinen jäärä niin viisaampaa on kysyä kuin kaikkien saman asian kanssa painivien hakata päätä seinään, jos yksikin tietää vastauksen pulmaan.:)
     
    Saetkae tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!