Ford C4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja shs71, 14.2.2018.

  1. shs71

    shs71 1st gear

    C4 lootan vaihteensiirto akselin tiivisteiden vaihto, onnistuuko kotikonstein vai viedäänkö korjaamolle ?
     
  2. JJ

    JJ Gearhead

    Onnistuu, mutta pitää pudottaa öljypohja pois ja muistaakseni venttiilikoneistokin irti.
     
  3. shs71

    shs71 1st gear

    Kiitos tiedoista ! tippuuko paljon osia/ onko helppo myös kasata ?
     
  4. JJ

    JJ Gearhead

    Tuossa Joe näyttää mallia,
     
    grantorino ja Rotten tykkäävät tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Ei ja on. Laitoin shift kitin ite hiekkaparkkipaikalla auton alla omaani joskus.
     
  6. shs71

    shs71 1st gear

    Kiitos, helppoa kuin heinän teko, ei edes hihat sotkeennu;)
     
  7. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Osaisko joku sanoa mitä pitäis tehdä kun c4 laatikossa 2-3 vaihdossa n. 2s viive (eli siinä 2s aikana aivan kuin loota olis vapaalla)
    Ilmenee sekä d:llä että käsin vaihtaen. Jostain luin et etupannan säätö vaikuttais, säädetty 1 3/4 auki, pitäskö panna tiukemmalle?
     
  8. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Lisäksi vaihtaa liian aikasin d päällä, säädettävän modulaattorin laitoin, pistin perusasennosta 2 kierrosta kireemmälle, ei vaikuttanut asiaan.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Mä joskus painin C4 saman asian kanssa mut ei oikein selkoa löytynyt miksi se teki tota, vaihto siis tosi nopeesti 1-2-3 kun lähit Dllä liikkelle, pakkovaihteilla toimi hienosti ja vaihto napakasti ja kickdown toimi yms, modulaattorin säädöllä ei juuri mitään vaikutusta myöskään.

    727 oli mulla tota miettimistä kanssa, kylmänä varsinkin kun pakille pisti. Vaihoin suodattimen ja öljyt ja samalla säädin pannat ni hävis kaikki oireet.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Veivaa sitä modulaattoria reilusti kiinni ja käy välillä koittamassa, sillä kun ei ole perusasentoa olemassakaan. Ja tässäkään toosassa kolonen ei mene päälle ennenkuin kakkosen servo toppaa. Löysä säätö tekee tota viivettä.
     
  11. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Ok, ruuvaan kireemmälle, katotaan muuttuuko.
     
  12. shs71

    shs71 1st gear

    Löytyykö kiristys/ säätö arvoja etu taka pannoille ? Ford C4.
     
  13. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Etu:

    Kiristys 120 in-lbs (10 ft-lbs) ja sitten löysäys 1-1/2 kierrosta (vm. 1980), 2 kierrosta (1981) ja 1-3/4 kierrosta kaikki loput ceeneloset. Eli veikkaan melkein kaikkiin tota viimeistä vaihtoehtoa.

    Taka:

    Kiristys 120 in-lbs (10 ft-lbs) ja löysäys tasan kolme kierrosta.
     
  14. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Oon ruuvannu nyt modulaattoria varmaan 9 kierrosta kireemmälle, alunperin letkunlähdön päästä ruuvinkantaan 4mm, nyt n. 12mm. Lootan toiminta ei oo muuttunu, jatketaanko vielä kirimistä?
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tota, ootko kattonu, et siinä on ehjä kalvo? Sen jälkeen katotaan, olisko joku hukannu sen puikon sieltä modulaattorin ja venan välistä. Siellä muistaakseni pitäs olla sellanen ohut tappi.
    E: tuo eka toki väärin, jousihan sieltä vois olla poikkirikki. Toka on silti mahdollinen.
     
  16. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Modulaattori on ehjä ja tappi on reiäs.
     
  17. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Pitääkö jo mennä syvemmälle vai tohtiiko vielä kiristää?
     
  18. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Pari kuukautta on nyt ajeltu ton löysän vaihdon kans, tänään oli taas aikaa räpeltää laatikkoa.
    Mittasin modulaattorin tapin, ilmeisesti pisin mitä näihin on saatavilla (1.6") kokeilin jatkaa pari milliä tappia hitsaamalla, nyt pituus 1.7" Modulaattoria on taas ruuvattu moneen eri asentoon ja etupannan säätö 1 1/4 kierrosta auki. Laatikko ei muutu miksikään, lappaa edelleen pykälät pesään d päällä tosi hiljaises vauhdis ja 2-3 vaihdos vittumainen viive. Onko kellään ajatuksia mikä vois olla vituillaan? Voishan tuohon vaikka remppasarjankin laittaa mut jos vika ei katoa sittenkään..
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Kokeile jättää letku kokonaan pois modulaattorilta ja kato muuttuuko mitenkään?
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onko sulla letkua koko pätkä modulaattorille, vai metalliputki ja lyhät letkutumpit?
    Muuttuu muuten modun toiminta täysin, kun letkun korvaa putkella.
     

Kerro tästä muillekin!