Turbiini mietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja C-Body Polara, 27.5.2017.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa on 700toosan lukkolimppu stalli ~4500 rpm ja iso lukkolevy. Maksaa saman verran kuin armanin puku.
    [​IMG]
     
  2. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Suojeleekos tuo korkee stalli laatikkoo vai rasittuuko se enemmän?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se tavallaan "suojelee" . Jos on tiheä peräruuvi, vakio turbaanos ja "kisa" laatikko niin gummit vingahtaa asfaltilla aina kun loota hakee isompaa ihan kaupunkiajossakin. Sitten tilalle reisinkiturbaanos vaikka 3donan stallilla niin se kumin vinkuminen vaihtaessa loppuu pienillä kiekoilla. Koko voimansiirto turbiinin ja renkaiden välillä pääsee helpommalla kun turbaanos "syö" ne iskut.
     
    C-Body Polara tykkää tästä.
  4. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Nyt tuli turbiini. Tilasin sen 3000 stallisen 10.25 tuumasen. Kyllä tuo on ennemminki 11.25 kooltaan. Se on nyt mikä on ja menee tuonne paikoilleen. Tuon pitäis olla sisäisesti tasapainotettu. Siinä kuitenki näyttäs olevan ulkopuolella puntti jossa luku 15. Onko se nyt sillä haettu neutraaliks? Ja miten niihin uskaltaa luottaa? Nyt tuohon kaveriks vielä se "puolikuu" vetolevy.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se ulkokehällä oleva on tasapainotuspuntti. Ja se turbiinin halkaisija mitataan sisällä olevan turbiinipyörästä.
     
  6. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Kiitti tiedosta! Kyllä tuo varmaan sitte voi ollakki 10.25. Ulkohalkaisija oli 11.25. Nii tuosta puntista vielä.. Specsien mukaan tasapainotettu neutraaliks. Ni eikös se nyt tartte sen puolikuu vetolevyn. Kone tasapainotettu tuon orkkislimpun mukaan joka on ulkosesti puntitettu.
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos ei motin punttii oo muutettu ja limpp on tehtaalta ni silloin sellanen puolikuu pitäis toimia. Eli ilmeisesti on valuakselimotti. Mä oon ottanu turbiineja tuolta, kymmeniä. hinta/laatu kohtaa toisensa. www.ptcrace.com
     
  8. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Jees! Tuonne pistinki huvikseen kyselyä. Ei kuulunu mitään, ni tilasin sitten tuon hughesin. Pari päivää sitte tuli vastaus ja tarjosivat 9.5" street strip turbiinia. Ei ois ollu ku jotain 50e kalliimpi ku tuo. No nyt laitan tuon ku hätäpäissään sen tilasin.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo,ei varmaan ongelmaa. PTC onkyl ollu huono vasatamaan sähköpostiin, facebookin viestillä tehokkaamin.
     
  10. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Miulle tuli mudraasin kautta turbaani omaa lauluautoon. Kone chevyn pikkulohko ja 700 loota. Tais olla puhetta et jopati bmw limpusta tehty... Puhe oli noin 3500 stallista mut kyl taitaa mennä yli. Mut cruisata voi ihan vapaasti, esim westeroossis ei mitään ongelmii vaik on viilattu kone ja korkea stalli.
     
    C-Body Polara tykkää tästä.
  11. SBM

    SBM 2nd gear

    Ja kaikille jotka miettii tuota custom turbiinin hankkimista, mutta pelkäävät hinnan olevan kova, niin esim. PTC:ltä 9,5" "street/strip" limpun saa noin viidelläsadalla dollarilla. En tietenkään väitä että kaikki on ton hintaisia. On siellä tietysti halvempikin ja kalliimpiakin, ominaisuuksista riippuen. Mutta ainakin suuntaa-antava toi hinta. Ja kuten he itsekin sanovat, ei heillä ole motiivia myydä joka asiakkaalle sitä tonnin/puolentoista limppua. Kuitenkin tommonen laadukas hyllystä ostettu turbiini maksaa vähintään saman verran.

    Ja viimeisin oma, helmikuussa ostettu PTC 9.5" maksoi juurikin tuon 499 dollaria.
     
  12. Satellite70

    Satellite70 1st gear

    Onko hinnassa mukana rahti, tulli ja alvi?
     
  13. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

    Ei oo. Mulle maksoi tuo 430dollarin turbiini kotiin tuotuna 560e. Vähä harmittaa ku meni ohi tuo ptc multa.
     
  14. vekku

    vekku 2nd gear

    Minä hommasin myös 9.5" PTC turbiinin. Hinta oli tuo 499dollaria ja rahti 200 dol. eli yhteensä euroina n.568 ja tullimaksut 179e joten kokonaishinta n.747e.
     
  15. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Eli suomen hinnois tai vähän ylikin... Henkilökohtaisesti oon menny NIIN monta kertaa pää eellä perseeseen ku oon kattonu Amerikan joen hintoja et ompa halpaa, siihen tellit, vellit ja korkojen korot Tuiskun pojan tyyliin päälle ni suomesta oiskin saanu samaan hintaan. Poikkeuksena et varmaa suurimmalle osalle harrastajia on suuri etu et jos on suomalainen firma välissä jos on jotai reklamoitavaa tai kysyttävää.
     
  16. Yamato

    Yamato 1st gear

    Onpas kehnot kotisivut tuolla PTC:llä. Tekeeköhän ne turbiineja Cummins/RE48 yhdistelmään?
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Mites tommonen lockup 727n turbiini? Vai kannattaako edes haaveilla sellasesta korkeemmalla stallilla? Jotain 2500-3000.
     
  18. shr1

    shr1 Gearhead

    Vastailivat mulle hyvinkin aktiivisesti tuolta PTC:ltä, kun olin ensin laittanut sheetin menemään. Toi mun turbiini myös 9,5", makso tonnin + kulut, mut siinä varmaan on "boost-lisä"....
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aina saa haaveilla , tonni ei riitä.
     
    xarper tykkää tästä.
  20. SK-

    SK- 2nd gear

    [​IMG]

    Tuollainen moparin turbiini -68 727 sisuksista.. mikähän ton stalli vois olla? Halkaisijaltaan 11,22" eli ilmeisesti joku hi-perf malli? Kun eikös vakio oo 12" ..
     
    Muokattu: 23.3.2023

Kerro tästä muillekin!