Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    No laitetaan tulemaan.. pahoittelut, että kuvat ei ollenkaan edustavat, sillä ne on ahtaassa tallissa käyty äskettäin näppäämässä, myös instassa nimimerkki: fastdohc , siellä on kans jotain ja tulee joskus aina jotain autosta.

    [​IMG]
    Kuten kaikki huomaa, takapuskinki on siirtynyt. Olen tänne sivustolle johonkin jo laitellutkin remppakuvia, mut en muista minne osioon... EDIT: Facebookin Jenkkirinkiin olen jotain joskus julkaissut..
    [​IMG]
    Laitoin uudet bensa-, vedenlämpö-, voltti-, öljynpaine- ja kierroslukumittarit uusilla johdoilla ja mahdollisilla antureilla. Nopeusmittari on ainut johonka en koskenut, mutta ledivalot laitoin. Ja kello kun oli rikki, niin laitoin vanhasta 240 volvosta peräisin olleen tilalle.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Sisusta revittiin pois ja hitsattiin lattia ja sen jälkeen kemiallinen metalli tasoittelemaan paikatut kohdat ja maalina valkoinen vasaralakka hivenen ohennettuna. nyt ei ruostu ja peltisarjojen ritinä kuuluu hyvin kajuuttaan eikä enään lattiamatto kostu. (Vanha matto painoi varmaan 100kg kun oli aivan homeessa ja märkä). Etusohva tosiaan vielä uupuu...
    [​IMG]

    [​IMG]
    Konehuonetta on vain siistitty edellämainituilla tavoilla. Kai tuonkin voisi joskus tulevaisuudessa maalata. Mut tää on cruiseri eikä näyttelypeli! Tosiaan kaikki nesteet ja filsut vaihdeltu, eli taas saa vuoden cruisailla huoletta. Niinja S80 volvon sähköflektikin tuli asenneltua, vitu*taa suoraansanoen tuo viskon humina.
    [​IMG]
    Rokkilaitteet on melkeinpä kenwoodia: 12" kenwood subi, kenwood 6x9 takana, edessä kenwood erkkasarja passiivisuotimella, Spl subi vahvari ja Pioneer usb mankka.
    [​IMG]
    Mattamusta Caprice on mielestäni niiiiiin kliseinen juttu, niin telalla vedetty mattamusta raavitaan/hiotaan pois ja jätetään toistaiseksi tuollaiseksi, jokainen voi päätellä, mitä vesisade tekee tuolle... mut se kuuluu ainakin tällähetkellä suunnitelmiin. Nokkaa tiputetaan n.5cm vielä tuon tallissa olon aikana.
    [​IMG]
    Tuollaiset renkaat tuli hommattua syksyllä hämeenlinnasta, komeat mielestäni ja eivät ole överit tälläisen capricen alla. Takana:275.60R15 Edessä:235.75R15
    [​IMG]

    Pahoittelut saastekuvista. Auto käytiin käytännössä täysin läpi, paitsi kone ja laatikkoa ei avattu... vielä. Kojelaudan altakin purettiin omat piuhat pois ja auton n.90% sähköistä on uusittu ja yksinkertaistettu, eli ei pitäisi isommin löytyä enään niitä tunnettuja ylimääräisiä piuhoja.
    Tällä en ole "muutosten" jälkeen vielä liikenteessä ajelemaan, kun tuo etusohva uupuu ja koko sisusta on tosiaan ketjuineen tehty nyt talvella, jälki ei ole näyttelykamaa, mut auto on cruiseri jolaa naatitaan kesästä, mennään tapahtumiin ja juodaan olutta. Hot Rod & Rock Show on ainakin ensimmäinen isompi tapahtuma mihinkä mennään tällä. Tosiaan ylöjärvellä oleskelen ja siellä tätä kukkahattutätien kammotusta näkee ;):cool::p
     
    Muokattu: 13.2.2018
    miguelo, leivonharri, pikileka ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    EI näy kuvat
     
  3. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear


    Nyt näkyy. Piti heittää ~original jokaisen linkin perään niin vörkkii taas :cool:
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Rupesin matkimaan heti! Kun ei ehjiä muoveja löytyny mistään tohon puskurin taakse ni pistin sitä 4cm syvemmälle sit sen sijaan:
    [​IMG]
     
    12345678910 ja passerby tykkäävät tästä.
  5. kepuri

    kepuri Gearhead

    Mulla on kustomoitu buikin keulaa kans puskuria lähemmäs siirtämällä ja kaventamalla.maskia upotin myös noin tuuman sisempään,nyt mietin että pitäskö puskurin alalaitaa vähä jatkaa tai jotain...
     
  6. passerby

    passerby Gearhead

    Jätä ne vanerituningit teineille :p
     
  7. kepuri

    kepuri Gearhead

    Vai vaneri...pellistä ja hitsillä leipoo kiinni,mut voi jäähä tekemättäkin,ensin pitäs tehä jottain tuolle maasturin maavaralle.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä nyt koettelee huhuh, ei milläään nyt haluais leimaa tohon capriceen.

    Piti olla jo eilen leimassa, vaihtelin jarrusylintereitä lopuks ni oli toinen takaputki niin hapero että murtu lopullisesti sit ku sai muut paikat pitämään nesteet sisällä.
    Noh, aamulla uus jarruputki sinne, jarrut ilmattua, rupesin vaihtaa talvirenkaita ja eturenkaan kohalla huomasin kun alle valuu öljyä tiputtaen kokoajan.. Jahs, venttiilikopan välistä vuotaa kun seula, venttiilikopan reuna kun perunapelto eikä reunassa sitä vahvike kanttausta ollenkaan...
    Noh, liimalla sen näytti saavan pitämään, ei jättäny ainaskaan äsken enää allensa. Paitsi pakkasnestettä... Syyläri vuotaa kun seula näköjään kun lämpes.
    Sit vielä kaasarin laipan ja imusarjan välistä jonkun tein itse ja säästin tiivistekkin rupes vinkumaan.

    Kyllä koettelee! Osta enää yhtään autoo keneltäkään jos se on ollu hetkeekään näillä parilla paikallisella jobbarilla...
     
    passerby ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    LAita spoileri
     
  10. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

  11. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Näyttää jotenkin siltä, kun joku on lihonnut niin, että pää on kasvanut, mutta naama on pysynyt pienenä vrt Kim Jong Un.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. kepuri

    kepuri Gearhead

    Meinasin että tuon verran mitä tuo lokarin helma tulloo alemmas ku puskuri,nii ois se lippa korkee tai sitten laskee puskuria alemmas...
     
  14. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Löysin vintiltä vm-85 Capricen STW:n etupuskurin valitäytteen,jos joku haluaa vielä pitää puskurin alkuperäisellä paikalla .
    Tuo piti lähettää joskus kauan sitten jollekkin mutta yhteystiedot on hukkunut?
    Toisessa kuvassa näkyy halkeamat jotka on helppo korjata.
    20€ ja pitää hakea Äänekoskelta.
    [​IMG] [​IMG]
     
    xarper ja Petri R. tykkäävät tästä.
  15. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear


    Juu itekki tosiaan lähin tähän hommaan ensin takapuskurista, kun se välimuovi oli rikki. Tulos oli niin hyvä, niin tein sen myös eteen, vaikka se muovi oli melkein ehjä.

    Tuo on muuten jotenkin aika vinkeen näköinen, tykkään.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Pakoputkien ulostulo takaa molemmin puolin on hyvä juttu, eihän näissä farkuissa alunperinkään putki oo tullu suoraan taaksepäin.
    Terveisin toinen sivuille puhaltava farkku.
     
  17. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Ja orkkispaikoille (ei suomi-orkkis) loppuvilla putkilla voi ajaa takaikkuna auki ilman häkämyrkytystä, toisin kun kottikärrynaisa-putkilla.
     
    jariha tykkää tästä.
  18. kepuri

    kepuri Gearhead

    Vai pitäskö tehä sivuputket,ensin pitäs laittaa tuo 403 keulille saattas muuten kuulostaa 307 aika nololta.
     
  19. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    kuulostaa muuten vinkeeltä ku pakoputki tippuu 80km vauhdissa.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Nonih tulihan se leima Chevyyn ilman mukinoita nyt vihdoin. On kyllä kova alusta, kaks paikkaa löysin rungosta samoista kohdin molemmin puolin, muuten täysin hitsaamaton, jopa vararengaskotelo ja kontin pohjakin on ehjät.

    Myynnissä kohta, 6 hengen henkilöauto, 305+700r4... Pitää rahottaa Satelliten moottorihankintoja jollai.
     
    passerby tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!