nettiautosta bongattua topikki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Cadillacman2, 15.7.2014.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Pikkukoppasten Caminoiden hinnat on tosiaan noussut aika tavalla viime vuosina, ja monessa yksilössä ei kyllä kuvien perusteella hinta ja kunto kohtaa... Koskee totakin yksilöä, eikä kyllä 305 ole se eniten hintaa laskeva tekijä. Mä en näe 305:a minään ongelmana jos auto on muuten hyvä, saa siitäkin sen 300hv ja 350 mottejahan on joka ukolla jemmassa jos semmonen tarvii siellä nokalla olla. Uusia mottejakin saa parilla tonnilla niin kannata sitä 305:aa angstata...
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei mullakaan 305 vastaan tosiaan mitään ole ja itelläkin ollut joku 250-300hv sellanen.


    Angsti johtuu siitä että x autosta pyydetään samaa tai kocempaa hintaa kun vastaavasta 350mppisellä ym.

    Vähän kun ollut noita isokorisia fullsizejä mistä isolohko otettu talteen ja pikkukone keulilla, hinta on silti sama kuin ois isolohko.



    300-600€ hyvällä tuurilla keulalle heitettävän kelposen 305 hinta kun taas 350 rupee jo oleen reilusti yli tonnin, välillä jopa puolitoista.



    Toki toi kamino muutenkin oli karu mutta ois sitä voinut suopeemmin arvioida jos vaikka tiukempi 350 keulilla tms.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi on tai oli joku aika sitte ihan kannattavaa hommaa ostaa esim. epämääräsen kuntonen isolohko mopar, joku 70- luvun ja napata isolohko pois keulilta ja nostaa joku halpa saastekasi tilalle tai kutonen.

    Tai nostaa 350 pois vanin keulalta ja pistää satasella ostettu 307 tilalle ja samalla hinnalla myyntiin.
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joko sun hylsyt on ollut sellaisia joiden haluttavuusarvo on koneesta riippumaton tai sitten markkina on sitä mieltä että moottorin koolla ei ole niinkään väliä... Itse en vetäisi niin rajaa siihen mikä on moottorin koko, mieluummin terve ja ehjä 305 kun huohottava loppuun vedetty 350. Tai ralli 350 kuin laiska saasteajan isolohko.
     
    Charger´69 ja caprice305 tykkäävät tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aika pitkälti moottorin koolla ei ole väliä. Sillä on joissain malleissa onko kasilla vai kutosella.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaneissa ja pikapeissa toi moottorin koko tuntuu eniten vaikuttavan hintaan. 5litr vani maksaa helposti tonnin vähemmänkin kuin 5.7. Ja onhan siinä eroa.

    4.3 kutospikapissa sama juttu vs 5 litr tai 5.7. Tässä en ihan ymmärrä tuota kutosen noin kovaa downgreidausta verrattuna viislitraseen.


    Ja tottakai terve pieni moottori aina parempi kuin iso ja paska.

    Mutta just varsinkin nää isolohkolaiset pikkukoneella on no go jos hinta kova. Isolohkoja kun ei puussa kasva.



    Ja sitten kun yleensä ne viislitraset ei oo rempattuja vaan nokalle heitetyn olosia. Tämmösissä ilmeisissä tapauksissa.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Farkku Capricessa ainaskin ihan sama onko siellä 307 vai 305 keulilla, ei vaikuta hintaan millään lailla vaikka toisin luulis.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Moniko vanissa erottaa onko siellä 5.7 vai 5l ulkonäöstä? En ite ole tehny tollasta kun koitan pitää edes jonkunsorttista moraalia yllä (ehkä siks oon huono myyjä....)mutta kaveri tuota harrasti että 350 tilalle 305 ja samalla hinnalla myyntiin, ostaja luulee saavansa vaan jostain syystä laiskan 5.7 vanin, ja kone erikseen myyntiin joka sekin oli jo sillon 500-1000 arvonen kunnosta riippuen. Tohon se touhu perustui, sama kun just noissa isolohkoissa se että sinne pantiin vaan joku kasi ja esitettiin tyhmää että tollanen siellä on aina ollu ja sitte päälle tonnilla jonku ajan päästä kone myyntiin. Joihinki paskiimpii mattamustiin kannatti pistää kutonen kun ketää kiinnostanu enää mikä kone sellasessa on.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mulle siistit alkuperäiset 4.3 kutos-Caminot jotka ei muille kelpaa.
     
    Lemmu, miguelo, pantera ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On siinä vanissa jo vähän jumppaa kone vaihtaa. Yhtä laiakaa 350mppistä itsekin kävin ajamassa aikoinaan. Siitä sen kyllä ekana huomaa.



    Toki yhen cutlassin ostin 350mppisellä mutta oli 305. En sitten harmitellut kun senverran oli runtua saatu viislitraseenkin laitettua.
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Eiköhän vielä suurempi hintaero ole näissä:

    [​IMG]
    Ja ihan syystäkin.

    Onhan siinä iso ero, että pöhiseekö keulilla viisilitrainen sinun rakastama TBI, vai kasipisteruiskulla varustettu 5,7.

    Ja mielellään myynti-ilmoituksessa annetaan ymmärtää, että kyseessä on Iroc Z tai Trans Am, vaikka ne ei sitä olisikaan.
     
    isalmela ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niinno en minä tässä ollutkaan se saman hinnan puolustaja hei :D

    Niin se pitää mennäkin!

    F bodyissa jännää että joku 3.1 taas maksaa äkkiä kasikoneisen verran.
     
  13. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Niin on.
    Alkaakohan näissäkin olla sen suuntainen ilmiö, että yksilön muu kunto ratkaisee enemmän kuin pellin alla oleva tekniikka.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ei se periaatteessa väärin ole. Haluttavuus Suomessakin vaan ?. Jenkeissä taitaa olla aika kurjaa. Toki talviautoksi varmaan mainio, toki sitten taas suolaantuu.


    Uudemmissa 200hv 3.8 antaa sentään jotain suorituskykyä vs 3.1.
     
  15. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kutoskoneisten haluttavuus varmasti heikohko ympäri maailman vaan hyvät 3gen Iroc-Zetat ja Trans Amit maksaa jenkeissäkin nykyään järkiään $10.000-$20.000.
     
  16. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Tällä hetkellä Suomessa on tarjolla halvimmat Gen3:set maailmassa, joskin suurin osa tarjolla olevista tuntuu olevan 305:sia. Toki on mainittava, että kunto näissä Suomi-yksilöissä on enimmäkseen luokkaa "aivan hirveä laitos". Targa-kattoiset 5.7-tekniikalla varustetut on tällä hetkellä USA:ssa kovasti kalliita.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On suomessa moni muukin vanhempi auto hyvän hintainen, edullinen. Esim euro youngtimerit ym.

    Täällä vaan sellanen kommari ja toyota tausta ihmisillä että ei ne kaikki siltikään kaupaksi mene vaikka sais halvemmalla kun usasta tms.
     
    miguelo tykkää tästä.
  18. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Oikeassa olet, esimerkkejä on paljon. Suomesta löytyy halvimmat 6-sarjan coupet) joiden hinta Saksassa jo pilvissä), C3 Corvetet jne jne. Pieni maa, jossain vaiheessa paljon tuontia ja harrastajia kourallinen, siinäpä resepti siihen että hinnat on erittäin maltillisia. Tämä toki on hyvä asia paikallisille autoharrastajille. Siitä huolimatta olen kyllä harrasteet käynyt hakemassa maailmalta, ihan autojen kunnon ja valikoiman määrän vuoksi.
     
    rb tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep ja ihan yleisetkin autot pysyy täällä ajossa pitkään. Moni ysäri pikkuauto joita täällä menee paaliin tai saa 500-1000€ maksaa myös euroopassa jo helposti tuplat.

    90-05vm käyttöauton tuontikaa ei pakosti halvemmaksi muualta tule just jossei varusteet tai korin kunto mietitytä. Toki jos kyseessä galvanoidut pelit niin sekin etu menee.
     
  20. musta78

    musta78 Gearhead

    Maksoin tuosta omasta Camarosta(z28 -91 5.7 tpi) 5800e. Ihan ok kunto,pohja ruosteeton,tekniikka toimii. Maalipinta ei o hyvä,mut väri vaihtuu kuitenki jossain vaihees.Pikku laittoa siellä sun täällä. Omasta mielestä edullinen.
     
    rb ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!