Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    ai ne on mekaanisia..
     
  2. lumimies

    lumimies 1st gear

    sopiiko venttiilikopan kansi irtoamaan ilman suutinputkien irrotusta vänkärin puolelta?
    (6.5 TD) Siis irrottamatta pumpulta, suuttimilta irti ja taivuttaa....
     
  3. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei sovi eikä kannata taivuttaa.
     
  4. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Kyllä mä oon ainakin ottanu 2 motista kun tiivisteet valskannu. Sen verran vaan nostaa putkia ylös mitä tarves.
     
  5. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Aloin lumikinoksesta siirtää 4.3 tbi fleetsideä talliin, ei kirveelläkään käyntiin. Edellis päivänä käytin ja kävi aikas raskaasti, eli nokes tulppansa.
    Vaihdoin tulppia muutaman ja sain pyörimään, käyttelin kuumaksi, kävi tosi rikkaalla ja siksi jouduin pitämään kierroksilla. Ei parantunut lämmetessään, ruiskusuuttimet kuitenkin näytti antavan ainetta normaalisti sykkien, mutta sammutin ja laskin 10L bensaöljyä koneesta..
    Lava on pois, niin katsoin ettei bensapaluuputkesta tule muuta kuin tippoja.
    Nappasin ruiskusta paineensäätimen auki ja siellä näytti kaikki olevan ok, vaihdoin kuitenkin toisen säätimen, ei vaikutusta, eikä paluuputkesta tule ainetta edelleenkään niinkuin pitäisi.
    Mikähän tukos tuohon paluulinjaan on iskenyt?

    Ennen seisomaan jääntiään jouduin vaihtelemaan metallisia hapanneita bensaputkia korvaaviin kumiletkuihin, se varmaan nyt jotenkin taustalla tässä. Liekö moottoritilasta lähtevä alkuperäinen paluupuolen kumiletku säikähtänyt liikuttelusta ja ottanut itseensä sisäisenä kudosvauriona tms.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ota paluulinja tbin takaa auki ja puhalla paineilmaa? Tai kato tuleeko sieltä hyvin.
     
  7. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Niin pitää tehdä kunhan olo paranee, ilmiselvästi joku virus tosta tbi:stä tarttui.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tehtaalla niihin jo päässyt virus tarttumaan :(
     
    Sierra tykkää tästä.
  9. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Illalla kun huomasin että renaa koko paska, kävi mielessä että tähänkö se pitää hyllystä yks LS nostaa että saa talliin ajettua, mutta nukuin yön yli ja säästänen sportsideen sekä hornettiin ne, tohon tartte muuta kun kulkemaan se omallaan saada, etenkin kun ymmärsin vilkaista ajoissa öljyt, eikä tullut laakerivikaa.
     
    Muokattu: 18.2.2018
  10. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    Vuoden -89 takaveto sportside, 350 koneella. Voiko näillä tiedoilla varmaks sanoo mikä perä tuossa on? Kansi 10 pultilla. Onko 8.5", mutta monellako boorilla on vetarit? Jostain olin lukevani että tämän ikäisessä muuttuu 28->30? Pitääkö kansi ottaa auki ja laskea?
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Pitäs olla 30 spline 88 lähtien.

    Tai sit 87 tai 89 riippuen mitä pumaskaa lukee, joten ota ja laske...
     
  12. JL-

    JL- 3rd gear

    Juuri saman kysymyksen US-Partsille esitin ja he sanoivat että vuosimallin 88 jälkeen 30-rihlainen pitäisi olla.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Se muuttuu juuri tuossa 88 - 89...käytännössä voi olla siis kumpi tahansa, mutta jos auto on todella 1989, niin 90% varmuudella 30 rihlaset vetarit.

    Periaatteessa kuitenkin näin :

    88 (Vin Code J) = 28 spline
    89 -> (Vin Code K) = 30 spline

    Kannattaa huomioida myös että vuosimallia ei tosiaan määrittele se mitä rekisteriotteessa lukee...Vin-koodin 10 merkki kertoo sen.
     
  14. JL-

    JL- 3rd gear

  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Spartan Locker alle 300e toimitettuna ebaysta. Ei tarvi laakereita vaihtaa eikä edes murikkaa irrottaa. Ite oon tykänny mutta jos haluaa huomaamattoman ja eleettömän lukon niin sitten se Truetrac. Jenkeistä kait ne kannattaa tilata jos halvimmalla haluaa.
     
  16. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Jaahas, taas tullu ropailtua chevyä kevyet 13 tuntia.. Jakopää katottu kavein kanssa(taas kerran) ja kohdallaan. Laitettu uusi stanadynen ds4 tehdaskorjattu pumppu, rukoiltu, kirottu ja juotu kaljaa. Ei lähde, vieläkään.. Johtoja perattu läpi ja ainoa konkreettinen vika löytyi liki ecua. Maajohto sulanut liittimessä ja liitin tehty uusik vain todetakseen että nyt toimii sisäpuhallin.

    Huomioita:
    GMTscantechin ja auton akun jännite ero 1 voltin luokkaa, startatessa putoaa 10 volttiin? Injection pulse width startatessa 1.95.
    Ideoita tovereilla? Ecua jo kyselty lainaan kyliltä ja viittä vaille kaupat siitäkin.
    Pikku hiljaa alkanu miettimään LS sarjan moottorin laittamista, esim. LQ9 ja samalla tuon tupaöljymoottorin myymistä...
     
  17. J.J

    J.J Gearhead

    Polttoainetta kaiketi tulee? sammutussolenoidille tulee sähköä? Injection pulse width 1.95 on ok.
    Mitenkäs itse pumpun ajoitus, sillähän on aika laaja säätövara..eikä helpolla käyntiin lähde jos ihan pielessä.
     
  18. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Tulee polttoainetta, sammutussolkku täysin uusi muttei tullut edes mieleen zekata sähköä, naksuu kyllä scannerilla kokeillessa. Pumppu laitettu vanhoille jäljille, ohjeiden mukaan pitäisi lähteä käyntiin?
    Just otettu kampiakselin asentotunnistin irti ja nyt ei edes lupaa, anturi kiinni olleessa meinaa lähteä/lupaa?
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olihan ne hehkut kunnossa. Viileellä kelillä yks tai kaks vaan ehjää saa aikaan lupailua ilman lähtöä.
     
  20. J.J

    J.J Gearhead

    Hyvä se olis startatessakin katsoa että sammutussolkulle tulee sähköä.
    Joskus se on aika hankala lähteen käyntiin vaikka vanhoille jäljille laitettukin..
    Onhan tuossa ns.perusasiat kunnossa eli esim. puristukset ok, ettei ole pakoputkisto tukossa, että saa ilmaa,eli ei esim. turbo jumissa?
     

Kerro tästä muillekin!