Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Laitetaan nyt tännekin eli tuollaisen ostaisin:

    [​IMG]

    Lait vaik yyvee.
     
  2. JL-

    JL- 3rd gear

    Löytyykö jostain selityksiä prommeille, kun tuli laitettua -91 C1500 4.3 tilalle -94 5.7 ja mukana sain AKWL sirun, onko ok? Molempien koneiden perässä ollut ja tulee olemaan TH700 aski.
     
  3. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    On ehjät(tarkasteltiin näitäkin eilen) ja auto lämpimässä hallissa niin ei kylmäkään haittaa..

    Sammutus solkku pelaa startatessa, testattu vielä piuha irti, niin ei edes lupaa. Piuha kiinni hörähtää kuin yrittäisi yhdellä sylinterillä lähteä käyntiin.
    Puristuksia ei oo mitattu, tosin käsin pyörittäessä tiukan makuinen ja syö startatessa myöskin akut nopeasti loppuun.. Pitänee tehdä sovite ja mitata puristukset, tätäkin mietittiin eilen kun työntää huohottimesta hönkää läpi. Konehan on seisonut pari vuotta, olisko männänrenkaat jumissa, puristukset liian matalat ja ei lähde?
    Eikös nää jotain 20:1 puristeisia ole? Olikos jollain hehkutulpan kierrettä tiedossa, vois tänään töissä nakerrella sovitteen?!

    Turbosta purettu downpipen v-band pois ja muutenki katottu että pakoputki virtaa läpi..

    Maapisteet käyty moottorin takaa läpi(vm:1995 kolme maajohtoa) ja vaihdettu vanhat rengas abikot uusiin, vaihdettu maadoitus piste polttoaine suodattimenjalan pultin alle ja lisätty saman pultin alle lisämaadoitusta.
    Polttoaine tulee läpi ilman ilmakuplia myös startatessa, ruiskutuspumpun paluu tarkastettu, ei kuplia.
    Startattu kahdella isolla startti boosterilla, isolla kuorma-auton akulla ja paksuilla apukaapeleilla, starttaus amppeerit varmaan lähemmäs 3000A..
    GMTscannerin näyttämä jännite putoaa alle 10 volttiin startatessa, akun näyttäessä jotain 12volttia, vika vai ominaisuus?

    Edittiä:Oliskos kiinastartti niin surkea ettei jaksa tarpeeksi pyöriä, etenkin nyt kun ei ole pumpun opetusta tehty?
     
    Muokattu: 20.2.2018
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllähän näitten pitäis ripeesti pyöriä että käynnistyis.Ootko kattonut kaapelin joka menee startille ettei ole aivan hapettunut tai syöpynyt,myös startin puolelta.
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    6,2 olen ainakin ottanut taivutustekniikalla ;)
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Autossa jälkiasenteinen kattoluukku, uusi kattopelti hommattu Loimaalta ;)
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    En kyllä löydä tollasta, mikä ECM boxi on mallia johon olet laittamassa, onko se yleisin 1227747 ?

    Minkä numeroisesta boxista prom on peräisin ja pitäisikö olla tuon koneen oma prom ?

    Näköjään useimmat kirjanmerkeissä olleet "bin-kirjastot" lopettaneet toimintansa...omista arkistoista ei löydy myöskään tuota...

    Kysy nimimerkiltä janiluo, Janilta saattaa löytyä ja ehkä selitys mikä on.

    Suosittelen silti ASDU:a 5.7 TBI / TH700r4 kanssa, varsinkin jos perävälitys 3.73 , toimii hienosti vaikka viritteleekin vähän konetta...:odwink:
     
  8. J.J

    J.J Gearhead

    Ihan normaali lukema tuollainen n.10 volttia testerillä katsottaessa starttauksen aikana.
    Videota tarvittais tuosta starttauksesta että pyöritysnopeudesta osais jotain sanoa..
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Toi on jännä, kuinka yksi lastu, prommi, mikä nyt sitten onkaan, voi muuttaa koneen luonnetta.

    Just ton ASDU:n janiluo kundille poltti ja sillä letukka alkoi toimimaan kun junan vessa.

    Okei..... TBI runko vaihdettiin samassa yhteydessä ja lisättiin Lamda, koska Suomi mallit, tai ainakin tämä Metroauton tuoma "No katalycis converter" on ilmeisesti samasta kuormasta, mitä toimitettiin Keniaan.

    No mut 1988 Neste oli vasta keksiny, että bensaa voi valmistaa myös lyijyttömänä, joten siinä mielessä ihan perusteltua, että tänne toimitetut autot oli kehitysmaa versioita.....
     
  10. JARPPI_LPR

    JARPPI_LPR 1st gear

    Kaikki startin ja akkujen välillä tehty uusiksi 50mm2 ja kunnolla tehdyillä puristeliittimillä, startin navoissa yms. paikoissa akkunaparasvaa..
     
    palontie tykkää tästä.
  11. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Oot sie toisella pmdeellä kokeillu?
    Mie just tänään vaihoin varuiks ku nyhti mut vika onkin näköjää löpöputsarissa...
    Miulla on irrallaan siis siilissä oleva joka vielä ainaskin sunnuntaina pelas.
    Se joutas kokeiluun jos tarttet
     
  12. JL-

    JL- 3rd gear

    Uskaltaako koekäyttää 5.7 moottoria 4.3 lastulla, vai pitääkö suosiolla odotella oikeaa prommia?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    -86 5.7 Tpi pannu lähti käymään 4.3 kikkaran 747 poksilla kun ettin vikaa miksei käy. Mitään ei hajonnu ja uudella poksilla vanha pannu toimi taas kybällä.
     
  14. Rac3r_

    Rac3r_ 1st gear

    -89 sportsiden kuskinovesta on häipynyt sähköikkunan katkaisia joka ohjaa apukuskin lasia. Onko kuskinovessa olevat katkaisiat samanlaiset, vai eroaako kuskin- ja apukuskin lasin katkaisiat toisistaan? Mitä oon kattonu, niin myydään vain kuskin/apukuskin oven katkaisiana. Jos ostan kuskinoven katkaisian, niin toimiiko oik. lasi sillä?
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ne muistaaksen on ihan samat. Kumpikin puoli pitää vaan olla paikallaan, muuten ei ikkuna liiku.
     
    Rac3r_ tykkää tästä.
  16. RokRoland

    RokRoland 1st gear

    Napit näyttävät samoilta. Apparin lasi ei tosiaan liiku ilman molempia nappuloita paikallaan. Tähän on tosin patentti, jos on vielä yksi toimiva nappula jäljellä apparille: Vedin itse apukuskin oven nappulan runkoon johdot sisälle s.e. virta pääsee oikeaan paikkaan. Minulla on siis kuskin ovessa toimivat napit molemmille ikkunoille, ja apparin ovessa tuollainen kovajohdoitettu häkkyrä. Nyttemmin olisi jo uusi nappikin, jahka ehtisi asentaa.

    Tuosta voi ihmetellä, mitkä pinnit pitää yhdistää (neutral-asento) ja siitä näkee myös identtisyyden varsin hyvin.

    https://www.justanswer.com/chevy/17...-windows-i-wiring-diagram-control-switch.html

    Suosittelen sitten uuden napin ohella tilaamaan ovipahvin kiinnityspinnejä. Näyttävät tältä.

    https://www.ebay.com/itm/Fits-Chevr...ips-1988-On-25-Silverado-Sierra-/160766413678
     
    Rac3r_ tykkää tästä.
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Ääh vika olikin pmdeessä. Noh kyllä nuo kaikki 3 mitä tällä hetkellä hyllyssä pyörii saa ainakin auton käyntiin.
    Aiheuttipas taas ylimäärästä jumppaa. Tulipahan tää talviloman viimenen päivä käytettyy "hyötyyn" kun etti vikaa väärästä paikasta jo valmiiks uututtaan hajallaan olleen pmdeen takia.

    Auto alko omituisesti yht'äkkiä käryttämään jo toissa viikolla ja vähän ajan perästä mukaan astu nykiminen satasen vauhdissa.
    Oireet viittas Pmdeehen joten vaihoin sen uuteen joka oli viime syksynä summitilta ostettu samalla ku siellä kävin.
    Nopee koeajo ja tuntu että oireet hiukan muuttu. Noh, pläräsin huoltovihkoo ja huomasin että löpöputsrikin oon unohtunu vaihtaa syksyllä, se siis nopeasti vaihtoon pihalla pakkasessa.
    Taas koeajo ja vieläkin nyhti.... Nyt kyllästyin jo sen verran et ajoin auton talliin lämmittilemää ja päätin huilata...
    Huilailun aikana muistui etten oo tainnu walprostakaan putsata sihtiä koko 5 vuoden aikana jota se on paikallaa ollu, joten tänä aamuna tahmane sihti putsaukseen ja taas koeajolle.
    Nyhtö jatku.. Seuraavaks läppäri kiinni ja gmskannerilla tutkimaa löytyskö mitää, ei löytyny, paitti että yritin tehä pumpun opetuksen ja sain vikakoodin päälle :)
    Noh... Vanha viime viikolla päällä ollu pmd päälle ja taas koeajolle, ei nykyn nykyä :)
    Auto taas talliin ja tekemää nopee hienosäätö pumpulle et saa opetuksen tehtyy.
    Opetus tehty, vikakoodit poissa ja taas koeajolle.
    Nyt se perkele sammu tien varteen ja pmd oli yllättävän lämmin. Nopee heiluttelu ja matka jatku kotiin.
    Lopuilta tilasin kojolta uuden pmdeen...
     
    palontie tykkää tästä.
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Minkä merkkinen se summitin oli?
     
  19. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Ei tainnu lukee...
    Samanolonen tekele jollasen ostin Autozonesta joitain vuosia sitten.
    Sillä tuli kuitekki päästeltyy pitemmän aikaa
     
  20. Rytari

    Rytari Gearhead


    Mun 4.3 ei ainakaan käyny kovin nätisti kun joskus tosta 5.7:n asdu:sta tein siihen prommin mut unohdin vaihtaa sylinterimäärän, käyntiin sai mut ajaminen ei onnistunut.
     

Kerro tästä muillekin!