Imukanavien täyttöä epoksilla katukäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja saresks, 12.3.2018.

  1. saresks

    saresks Gearhead

    Moi,

    otsikonmukainen homma on tehty imarin ja rautakansien imukanaviin. Haluaisin vielä suojella epoksia alkoholin pehmentävältä vaikutukselta pintakäsittelemällä epoksin jollain maalilla (glyptal, 2k-polyurtsimaalaus tms).

    Ideoita?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mä oon pintakäsitelly kanavaepoksia Bilteman epoksipohjamaalilla (tuote nro 30623).

    Tein koevedoksenkin ja tuolla ne on vieläkin lillumassa lasipurkissa E85:ssä, pitää käydä kattomassa miltä ne nyt näyttää kun en ole aikoihin tutkinu. Mut on ne siellä ollu jo ainakin pari vuotta.
    Melkein yhtä kauan ne on ollu myöskin kesäharrasteen kansissa, kai ne siellä on vieläkin.. :rolleyes:
     
    caprice305 tykkää tästä.
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mitä epoksia oot käyttäny?
     
  4. AnttiK

    AnttiK 2nd gear

    Tämä kiinnostaa itseänikin. Mitäs epoksia olette käyttäneet? Itse olen pitäytynyt Devcon F:ssä aina kun on pitänyt kanavia täytellä.
     
  5. saresks

    saresks Gearhead

    Epoksin suojaamista epoksimaalilla, hmm .. mut kyllähän kaikki on sallittua kun vaan toimii.

    Kärkkäisen verkkokaupasta sai ameriikan jb weldiä "sopivasti", sitä tuolla käytetään ja haukutaan yhtä paljon kuin muitakin tuotteita . Hitaastikuivuvaa versiota ja näyttäis kestävän kuumaa ja se on noissa aina hyvä enne.

    Nakuttelin karkaistulla piikillä täyttöalueiden pohjat täyteen pieniä hittejä, aika hyvä mekaaninen lukitus tuli klönteille, jos vaan kama muuten kestää.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Carbolinea olen käyttäny, viimeks otin Specialty engineeringiltä.

    Samaa kamaa käytettiin joskus metanolikilpurin kansissa ilman mitään pinnotteita, ja hyvinhän ne pysyi.

    Kaivoin juuri äsken epoksin palasen etanolipurkista, ja itse epoksi oli hieman joustavan oloinen, mutta toisella puolella oleva epoksimaali oli tiukasti kiinni, eikä ollut pehmennyt.
     
    saresks tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!