Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tossa ny muutamat vielä siit omasta turaus ram airist....
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aamul kohti dynoo 440 lohkonen rautakansipiperrys.
     
  3. GBS

    GBS 2nd gear

    Onko tämä se bujettimosa? Mielenkiinnolla odotellaan.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei tätä sellaseks voi väittää, tai riippuu miten sen kattoo. Mut kyl sillee ihan kunnolla ja oikomatta tehty mosa. Edellinen oli enempi budjetti, siin oli remppaamattomat kannet, vanaht TRW six pack takomukit jne. Se tuotti Santalalla 450 heppaa. Jos ei oo ongelmia niin uskoisin tän kyllä sen pieksevän.
     
    GBS tykkää tästä.
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Millanen mosa kyseessä? Käppyrää sit näytille;)
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Hyvä ajomotti mil pallo palaa. Hemi öljypohja, 1/2" pikuppi ja muut normi parannukset öljykiertoon, hi vol öljypumppu, 440 source 4.25" liikkuvat, rullajakopää, compin XL275 HL nokka, vakiokeinut jne, portatut rautakannet, Streetdominator imusarja, 850 vacuum holley, mopar perf kärjetön jakaja, 1 3/4" peltisarjat.
     
    Herje ja GBS tykkäävät tästä.
  7. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    No! kummosta käppyrää tuli?:eek:
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei tulu..., tuli öljyt lattialle. Eka jakaja oli täysin mykkä, saatiin se ehjättyä ni öljypumpust paineventtiili jumissa. JA sit oikeesti jumissa. En tie, kumpikin piti olla uusia, mitä lie valmistusvaivaa. No, kävi se edes sen verran et öljyy lattialle ku filsu púllahti. Ny tallille varustautmaan hyvemmin, jakaja varaosaa, varajakajaa, öljypumpun kantta... ja huomen jatkuu. Paska päivä viel huomen ku päiväl juoksuu, toivottavasti huomen saadaan jotain aikaseks ku töiltään kerkii.
     
    GBS tykkää tästä.
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Isolohkossa ei ilmeisesti saanut millään kikalla nostettua öljynpaineita ennen ensikäynnistystä vai lähteekö tuö öljypumpun käyttöakseli irti virranjakajan reiän kautta?

    Mihinkä tässä kannattaisi öljypainemuttarin anturi sijoittaa,
    olikohan suodatinjalassa joku hyvä paikka?

    Nyt kun jarrut käyn läpi tuli mieleen et viimekesänä vuotavan takajarrumännän vuoksi syttyi käsijarruvalo palamaan. Lisäsin nestettä ja jarrut tuntui normaaleilta, valo kuitenkin paloi edelleen. Nappasin johdon irti siittä jarrupääsylinterin jälkeisestä jakoblokista ja valo sammui, auto katsastukseen ja läpi meni.
    Lueskelin jostain et joku mäntä systeemi siellä sisällä on mut mitä sille pitäisi tehdä et sais takas normaaliksi?
    Tämännäköinen osa ja tuolla toisessapäässää näkyvä tappi pitäisi ilmeisesti liikkua?
    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.3.2018
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Käyttöakseli nousee jakajan reiästä.

    Tarvitset sopivan 6-kulmaisen akselin pumpun pyöritykseen. Vanhasta käyttöakselista tai jostain työkalusta jatkettuna.

    Mittarille saa helpoiten paineen lohkon takapäästä päältä missä nostajakanavien ristiporaukset on tulpattu.
     
  11. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    avaa auki se kytkin josta nyppäsit sen johdon irti ja jollain piikillä sieltä pohjalta saat siirrettyä
    sen männän takaisin keskiasentoon.
    siinä männässä on pieni ura johon kytkimen "tappi" menee,kun se on kohdillaan niin valo sammuu.
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Kiitoksia taas nopeista vastauksista;)
    Ilmeisesti Hai tarkoittaa näitä joissa on anturit paikallaan.
    Tuo vasemmanpuoleinen on koneen oma öljyvalo ja oikealla ilmeisesti ollut joskus joku tarvikemittari kun anturi paikallaan, siihen helppo laittaa.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.3.2018
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    Kuuskulmasen tangon öljypumpun pyöritykseen saa näppärästi leikattua silikooniruutasta eli yläpään mutka hemmettiin ja alapäästä pultti poikki;) itte investoin k-raudan alelaarista ko. tuotteen eurolla:D
     
    Poni -69, Roberto ja 440Mag tykkäävät tästä.
  14. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Porakoneeseen tarkoitetusta maalinsekoittimesta löytyy kans sopiva 8mm kuusioakseli kun rälläköi turhat vispilät pois päästä :D. Joskus vuosia sitten joku täällä näin neuvoi. Sen verran lisäisin vielä niksipirkkaan, että kannattaa laittaa esim. pätkä kutistesukkaa siihen akselin päälle ettei pilaa lohkossa olevaa puslaa.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Hyvä tietää;)
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuli just sopivanmittanen akseli tosta kittiprässistä:)
    Sen verran jäykkää öljyä et vihree bosch päästi taikasavut pihalle, onneks halpahallin 20e hyndai kesti toimenpiteen:D
    Millanenha kiirus tossa paine hommassa on ku ensikäynnistykse joskus tekee.
    Mietein vaa et pitää eka nostaa toiselle puolelle öljyt, ruuvailla venakoppa paikalleen,kääntää konetta ja nostaa toisellepuolen öljyt,ruuvailla venakoppa kiinni,kääntää kone ykk ja laittaa öljypumpun akseli sekä virranjakaja paikoilleen. Mahtaako enää näiden toimenpiteitten jälkeen olla öljynpaineista tietoakaan vai onko ideana enemmänki paikkojen öljyäminen ennen käynnistystä?
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Nouseehan ne paineet sinne startillakin, lähteekö ne muka joskus tulille ekalla kun avainta näyttää, ei mulla ainaskaan :poff:
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Tänään sit hyvempi päivä ton motorin kans, kaikki pelas niinku piti Noiden paskasarjojen kanssa vitosen tulpanhattu suli, et se saatto vähän vaikuttaa jotain, mut lukemat ihan kivat kuitenkin ja motti pelas upeesti
    2500 702nm
    3000 719nm
    3500 746nm
    4000 744nm
    4500 742nm
    5000 693nm
    Ennakkoo 34 astetta, cruisailubensat hyvät, lambdat .088 .089 täyskaasulla, bensanapaineet mainiot (mekaaninen pumpu), pikkasen aliapinet imusarjassa et ehkä lisävoimaakin ois voinut olaljos toision avautuminen olis nopeempaa (-0.05 bar), öljypaine loistava, vedossa 5.1-5.8 bar, kulutus huipputeholla 75l/h. Sämpyn sanoin; eihän se oo ku 25l sadalla jos ajaa kolmeesataa.
     
    sangi74 ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  19. marko84

    marko84 2nd gear

    Onnittelut hienosta vääntöalueesta:cool:
    Millaista huipputehoa tuli?
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noila säädöillä 488 heppaa 5100 kierrosta. Vähän isompiakin saatiin mut noi on "real world" numerot noilla säädöillä kuumana.
     
    Herje tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!