Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Hieno aviisi..taas! Viikonloppu hallussa!
     
    eilhik tykkää tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Missäs mun?!
     
  3. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Minunkin on vissiin matkalla..?
     
  4. litres

    litres Gearhead

    ei ole tullut tännekkään...kioskille oli tullut?


    olin moblaan yhteydessä, lehti lähtenyt normaalisti, piti olla lodjussa 2.3
    posti on kämmentänyt tän jutun, reklaamaatio lähetetty postille.
     
    Muokattu: 13.3.2018
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä se tuli. En käsitä, perjantaina ei ollut laatikossa mutta la oli, vaikkei meillä jaeta lauvantaina postia. Ehkä se tuli sitten pe tavallista myöhemmin.
     
  6. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Joku naapurin "piilopussihousu"lainannut kun ei kehtaa itse tilata:D
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei ollut muoveista kuitenkaan kehdannut ottaa.
     
  8. Nyt loppui mobilisti tilaus nroon 2/2018. 6-7viimeisintä numeroa jäänyt lukematta, mikähän siinä on kun ei vain tahdo enää napata millään. Varmaan hyvä lehti, mutta kyllä kalusto mitä esitellään ei mitenkään tahdo sytyttää, suurelta osin, vaikka ovat niitä "nuoruusvuosien autoja", joista 95% ei ole kyllä ikinä ollut mitään mistä olisin ollut kiinnostunut tai haaveillut ko. autoista....

    Kaikkia kinnereitä ja muovikippoja yms.... Ehkä olen tulossa pussihousuksi, mutta ainoa mitä nyt luen on Senior Mobilisti...... Jos siitä saisi vähän edes väristyksiä.... tai täristyksiä.

    Niin ja Bilsport classic tulee ilmaiseksi, se on hyvä lehti, erinomaisen hyvä.


    Aulis
     
  9. spinout

    spinout Gearhead

    Pikkasen samaa mieltä.. Olen luku-urakassa vain yhden numeron jäljessä.. Mobla on semmoinen oman tien kulkija myös aihelaajuuden suhteen, kirjoittajilla on varmaan camel bootsit jalassa. Aika harvoin esittelevät kotteroita, joita itse haluaisin omistaa tai olisin joskus kuolannut.

    Kirjastossa olen pikalukenut Retro Auto Motoa. Lehti ei sytytä, mutta siinä nytkin meneillään ollutta GT-autosarjaa (De Tomaso, ISO, Jensen jne.) lukisin mieluummin perusteellisesti tehtynä Moblasta ennemmin kuin jotain Civiccejä ja FSO Polleja ym.
     
    tinareki tykkää tästä.
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No kyllä taas heräsi mielenkiinto, se ruotsalainen telahärveli olisi kiva omistaa.
     
    onoff road, isalmela ja Pertti K tykkäävät tästä.
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jälkimmäisestä kappaleesta samaa mieltä, mutta omalla kohdalla Höpilisti vaikuttaa niin että kiinnostuu niistäkin päristimistä joille ei aiemmin ole korvaansa lotkauttanut.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. Backyard Racing

    Backyard Racing Gearhead

    Samoin lopetin tilauksen numeroon 2/18. Tuoreen numeron lukemista odotti aina ennen innolla ja ennen se into palkittiin, nykyään aviisi ei ole ollut odottamisen arvoinen.
     
  13. Jussi475

    Jussi475 1st gear

    Mobilisti ei enää ole palkinnut minunkaan odotusta niin kuin ennen vanhaan. Olen yrittänyt tosissani miettiä, onko vika minussa vai lehdessä. Varmaan on niin, että olen itsekin muuttunut, mutta niin taitaa olla Mobilistikin.

    Lehdestä on jäänyt pois paljon sellaista, mikä ehkä tekijöistä tuntuu vähäpätöiseltä, mutta oli minulle lukijana tärkeää. Kaipaan KLB:n ”Nähtyä, kuultua…” -palstaa, jossa oli valtavasti lyhyitä uutispätkiä. Monesti ne olivat törppöjä ja perustuivat kirjoittajansa ennakkoluuloihin tai väärinymmärryksiin, mutta sen antoi anteeksi ja niitä luki suurella mielenkiinnolla. Usein aloitin Mobilistin lukemisen KLB:n palstasta.

    Nykyisen päätoimittajan ”Haja-ajatusalue” on paljon tasokkaampi asiasisällön puolesta ja jutut ovat pidempiä, mutta se jokin puuttuu. Saisi niitä vähäisempiä ja lyhyempiäkin asioita olla mukana.

    Mobilistista on hävinnyt osa lehdessä aikaisemmin olleesta yllättävyydestä. Koskaan ei tiennyt, mitä uusi numero sisälsi tai millä tavalla jotain aihetta tultaisiin käsittelemään. Ja täytyy sanoa, että ollakseen periaatteelliselta katsannoltaan vanhoillinen ihminen, KLB teki lehteään aika anarkistisella otteella. Mobilisti ehkä tarvitsisi vaihtelua, yllättävyyttä ja monenlaisia ja pituisia juttuja, ettei kaikki olisi liian samanlaista.

    En kuitenkaan aio lopettaa tilausta, sillä edelleen Mobilisti on hintansa arvoinen.
     
    mikkis83, tinareki ja Pertti K tykkäävät tästä.
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Joo, KLB:n paatos on ehdottomasti osa kokemusta!
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Minä taas olen kyllä aika anti-KLB -kaveri, koska omaan makuuni juuri siitä haja-ajatusalueesta tuli todella hyvä nykyisen päätoimittajan myötä ja tottakai luin sen ennenkin, mutta... ei se oikein iskenyt. Ja tulee mulle silti Senior, mutta lähinnä niiden kuvien takia. KLB:n tekstit koen pikkuisen rasittavina, kun ei oikein mikään ole hyvin nykymaailmassa. Kun kuitenkin aika moni asia lopulta on.
     
    tinareki ja Pertti K tykkäävät tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sama. Paitsi ettei tule Senioria.
     
  17. nalli2

    nalli2 1st gear

    Samoin täällä tuntuu että se yllättävyys on jotenkin hiipunut.
    On aivan sama mistä juttu kertoo, eihän mikään voita hyvää tarinaa.
    Molemmat moblat tulee edelleen.Huipulla on kova homma pysyä.
    Oli laji mikä tahansa.
     
  18. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tulee kummatkin Mobilistin mallit.Eikä haittaa mikään.Olen tyytyväinen.
     
  19. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Jussi tuossa ylempänä esitti kysymyksen, "onko vika minussa, vai Mobilistissa?",
    onko lehti muuttunut, vai minä itte?

    Surukseni minun on ilmoitettava teille, ystävät, että me kaikki muutumme joka päivä ja niin muuttuu maailma ympärillämme. Myös harrastuksessamme olemme kuin nistejä, jotka tarvitsevat koko ajan enemmän ja vahvempaa jotta sävärit tuntuisivat edes samalta.

    Olen lukenut Mobilistia ihan sen ensimmäisestä numerosta (KLB toimitti muutaman numeron SA-HK Automobiili lehteä ja muutti sitten nimen sekä lehden yhdistyksestä itsenäiseksi yritykseksi). Olihan Mobilisti alkuaikoinaan väkevää herkkua, melkein yhtä ihanaa kuin samoihin aikoihin alkanut V8-magazine. Jälkimmäinen paloi kirkkaammin, mutta menetti myös hehkunsa ja ainutlaatuisuutensa paljon nopeammin. Kyllä lukija aistii mikä on aidosti innosta ja rakkaudesta tehtyä ja mikä ei. Ekmanien ja Pettersonin V8 oli. Nykyinen V8 ei.

    Onneksi Moblalle EI ole käynyt huonosti kuten V8:lle. Olen aikalailla samaa mieltä KLB:stä kuin Holley. KLB on Suomen autoharrasteen suuria persoonallisuuksia ja hänen työnsä tallentajana ja gospelin levittäjänä on ainutlaatuista. Silti, hän ei ole erityisen hyvä kirjoittaja eikä toimittaja. Oli pirun kiva katsoa YLEn KLB dokumentti "Autoromantikko", mieshän on ihan laatukamaa. Hänen omista kirjoituksistaan rakentui paljon synkempi ja kyynisempi KLB kuva - Tiedettiinhän me tavikset toki, että hän siellä narisijan nahan alla oli OK - Tiedettiinhän?

    Silti, mielestäni Enqvist ja kumppanit ovat parasta, mitä Mobilistille on tapahtunut.
    Ottakaapa esim 1980-vuosikerran Mobilisti ja lukaiskaa se läpi ja verratkaa nyky-Moblaan. Jos kykenette karistamaan nostalgian karisman vertailusta, niin onhan tulos ihan selvä.
    Nykylehti on monipuolinen, ällistyttävän hienosti toimitettu. Jutut ovat eloisia ja kiinnostavia luettavia (vaikkei itse jutun kohde kiinnostaisi lainkaan). Kuvat ovat maailman luokan tasoa. Esim. esiteltävien autojen valaisiminen apusalamoilla yms tukee aina kuvan muuta tunnelmaa - Mahtavaa! Ja väitän, että juuri tuo monipuolisuus tulee pitämään Mobilistin hengissä ja levikin terveenä. (En tainnut lukea yhtään "Mobilisti-2000" lehteä läpi asti - se ei ollut monipuolinen).
    Joku YLEn musiikkitoimittaja mainostaa "Meillä kuulet musiikkia, jota et tiennyt haluavasi kuulla!" - Juuri tässä on hyvän toimittajan vahvuus ja taika. Jos haluaa saavuttaa erityisen aseman yleisön suosikkina, on aina silloin tällöin kyettävä tarjoamaan heille jotain sen verran erikoista, jota yleisö ei ennalta tiennyt haluavansa. Väitän, että tämän Mobilistin nykytoimitus on tajunnut ja siinä onnistunut. Tästä uusimmasta numerosta löytyy juuri sopivasti häröä ja riitasointua; Snow track, Lancia MonteCarlo, Fuldamobil avo ja referaatti sota-aikaisesta Bugatti type 57 koeajosta! Aika levotonta! Mutta hyvin tehtyä läpeensä.

    Toki minulle mieluisinta ovat 40-luvun jenkkiautojen jutut, mutta tuskin jaksaisin lukea pelkäsyään niitä kovin montaa vuotta peräkkäin...
    Yllättävää, että tuosta "leipälajista" kuitenkin mielenkiintoisin juttu viime vuosina on ollut Checker erikoinumero - Vaikken koskaan haluaisi itse omistaa Checkeriä!

    Saarna päättyy tähän. Siunatkaa itsenne ja menkää rauhassa.
     
    mikkis83, Bowtie, A.J. ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olipa kyllä melko hyvin sanottu.
     

Kerro tästä muillekin!