JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    pitää kaukosäätimeen uudet akut ensin ostaa
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ööh,ostin stereoille uuden din etulevyn ja mites sen vanhan saa irti ? vasaralla ?,
     
  3. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  4. cuda69

    cuda69 Gearhead

    täytyy kokeilla,vaikiaksi on tehty styrkkareitten vaihto,piuhasarja on semmonen ettei tarvi ku tökätä töpselit paikolleen
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Moro, nyt tarviis vertaistukea ja vinkkiä!
    -02 Grand Cherokee nelilitraisella bensapadalla, eikä tänä aamuna lähtenyt tulille.

    Starttaa, mutta ei käynnisty. Bensaa on. Epäilen tuota käytönestoa (menikö Jamant termi oikein?). Paukuttelin kaikki luukut bensatankin luukkua myöden auki/kiinni (hyvä show naapureille näin pyhäaamuna). Ei muutosta. Käytin akun kenkää irti 10 minuuttia, ei muutosta.

    Mittarissa 173 tuh. mailia, vikahistoriaa: termarin tiiviste tihkuttaa, bensahuurut karkaa jostain eli aiheuttaa kestovikakoodin tähän malliin:
    http://www.jeepforum.com/forum/f310/evaporative-emission-control-system-leak-help-127632/
    Näillä eväin kuitenkin veivattu ainakin 70tuhatta mailia, kunnes tämä aamu koitti.
    Ei muita havaittuja oireita: ei sivuääniä, ei minkäänlaista prötäämistä, ei ylimääräisiä lätäköitä, ei ylimääräisiä hajuja,vähän laiska ja yksinkertainen omistaja.

    Jeesatkaa miestä mäessä, tai jeepistiä parkkiksella! Saa ehdottaa itsestäänselvyyksiäkin, tämä vika on luultavasti juuri sellainen. Mihin juuri teidän jeeppinne viimeksi hyytyi?
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itsellä kerran tulin normaalisti pihaan ja sammutin,aamulla ei edes luvannut,bensa pumppu ei vain lähtenyt enää pyörimään
     
    leivonharri tykkää tästä.
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tuleeko tulppiin kipunaa?
     
    leivonharri tykkää tästä.
  8. timant

    timant 2nd gear

    Ajonesto ainakin vielä ZJ:ssä antaa käynnistyä mutta sammuttaa koneen hetken päästä. Tuliko siis muita vikakoodeja nyt?
    Omassa jeepissä huono akkukin oireillut niin että jaksaa pyörittää mutta ei käynnistyä. Kampuran anturi voisi aiheuttaa ja varmasti moni muukin.. koodit lukuun, tuleeko bensaa, kipinää..
     
    leivonharri tykkää tästä.
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kiitti kaverit nopeista vastauksista... Näistä on hyvä lähteä eliminoimaan.

    Sytkässä on näköjään joku "ignition coil" -muovilärsäke, jonka irrottamalla saattais selvitä onko sieltä savu kadonnut...

    Kun ei mitenkään muuten oireillut, niin bensapumppu vois olla syypää, jos on muillakin käynyt noin (automallit tapaa hajoilla samalla lailla samassa elinkaarensa kohdassa). Miten mä totean bensapumpun kuolleeksi?

    Vikakoodin lukijaa ei just nyt ole kourassa, mutta pizza/kalja/bensarahapalkalla saatavissa...

    Huono akku? Hmmm... ajosuorite on kyllä tippunut huomattavasti viimeisen puolen vuoden aikana, mutta eilenkin tuli kuitenkin ajeltua ihan reilu useamman kymmenen kilsan lenkki (radio ja ilmastointi päällä ofkoos).

    Ton käytöneston ehkä tässä vaiheessa voinee vetää yli, kun ei toisaan anna edes 3 sekunniksi.

    Kiitti, täytyy lähteä eliminoimaan... ...kerron sit kuinka kävi.
     
  10. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Vikakoodit pitäs varmaan keydancellä onnistua, eli tuon ohjeen mukaan..
    http://www.wjjeeps.com/faultcodes.htm

    Bensapumppu pitäs vissiin hurahtaa ku laittaa virrat päälle..

    Nokka-akselin asentotunnistin ainaki vanhemmassa zj:ssä vaaditaan starttiin. Sitte ku on motti käynnissä ni kampiakselin asentotunnistin ottaa ohjat..

    Akku kannattaa tosiaan ladata ennen isompia toimenpiteitä.
     
  11. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Mulla oli nokan asentotunnistimesta magneetti tärissy hiukan pois paikaltaan, ei kyllä mennyt yhtäkkiä vaan alkoi käymään ja käynnistymään huonosti ja antoi vikakoodin siitä. Helppo ottaa käteen ja katsoa onko magneetti paikallaan
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Meni oikein, siruavain-käytönesto se on. Mutta se ei ole sulla nyt vikana, koska kuten jo todettua, pitäisi kyllä käynnistyä, mutta ei anna käydä, eli käyttää (=käytönesto). Bensapumppua epäilen myös. Ota konehuoneen sulake/relerasiasta (akun vieressä yleensä) FUEL -rele pois ja yhdistä pohjata nastat 30 ja 87, pumppu käy niin kauan kuin on yhdistettynä ja sen sitten kyllä kuulee avaamatta korkkia. Jos ei käy on pumppu pimeänä tai ei ole nastassa 30 jännitettä (mittaa kuormitettuna siitä sun hyppylangasta)!!
     
  13. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Oootteko vetäneet Jeepillä asuntovaunua minkä verran. Tuli tehtyä aiesopimus Matkaaja 8004:en ostosta. Ei pitäisi olla ylivoimainen vedettävä ZJ :lle 4.0 kutosella.
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    En oo vetäny asuntovaunua omalla, vaan luulisin että tulee keveesti perässä tommonen kevyt loota. Ainakan reilu 2,5tn autotraileri ei tunnu missään. Bensaa tietty menee hieman enempi. Ylivaihdetta ei saa vetäessä käyttää..
     
    rane58 tykkää tästä.
  15. cuda69

    cuda69 Gearhead

    En muista onko jo täälä ollu juttua.mutta mitä pitää tehä et -98 5.9 jeepillä voi ajaa 85 bemsalla ?
     
  16. julmajari

    julmajari Gearhead

    Katellu Jeeppejä taas kun vani käy tarpeettomaksi perhehommien vähennyttyä, onko kellään kokemuksia sport cherokeesta 2000 luvun alun? joo sylintereitä puuttuu ja on pappamallin näkönen, mutta alkais kohta olee ikää ajaa tollasella. ja sais päivitettyä kaluston eri vuostuhannelle 5 tonnilla...siis 3,7 ja autom hakusessa. vertailua lähinnä grand cherokee.
     
    Muokattu: 25.3.2018
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ite hommasin tuossa vastikään 2006 vuosimallin Jeep Cherokee Renegaden 3.7 V6 bensalla. Just oon lähössä tässä laittaa BFG AT KO2:t sen alle ku tuli uudet rattaat kaverin liikkeeseen.

    Parin kuukauden perusteella oon tykänny kyllä paljon kun miettii hintalaatusuhdetta. On full time 4wd, part time 4wd, hidas 4wd ja takaveto vaihtoehdot. Ja kuitenki jossaki määrin vielä ihan oikea maasto-auto vaikka risukeula onkin.

    Mittään hienouksiahan näissä ei pahemmin ole, kävin kattomassa 2010 Grand Cherokeetaki, jos luxus maasturia ettii niin häviäähän se tämä Cherokee 100-0 GC:lle. Se oli oikeasti tosi siistin olonen auto jopa mun entiseen 300C Hemiin verrattuna, ei ollu mikkään ihan karu työkalu. Mutta siitäpä syystä ku ite tykkää vähä maastossaki käydä niin ostin puolet halvemman Cherokeen, tuo ei oo "liian hienon" olonen että raskii käydä metässäki. Ja puolet halvempi ylläpitää ku on melko karvalakki.

    Etupään voimansiirto noissa KJ:ssa mahtaa suurin murhe olla. Kannattaa olla tarkkana etupyörien laakereiden kanssa ja etukardaanin kanssa. Etukardaani kannataa ihan tarkistaa auton alle ryömimällä että suojakumit ehjät. Varsinki jakolaatikonpään suojakumi hajoaa ja sitte se hajottaa sen kardaanin CV nivelen ja Suomessa nää osat on kalliita. Rockautosta tosin saa edukkaasti. Myös takakardaanin ristikoita nuo syö, mutta muuten aika simppeleitä vehkeitä.
     
  18. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Käytetääs tätä ketjua...mitäs mieltä palstalaiset on 440 tkm ajetusta Grandista? Uskaltaisko tarttua? Onko noissa jotain mihin erityisesti tulis kiinnittää huomiota? Nelikkomaasturi täytyis saada ja yhden Cherokeen omistaneena katseet kohdistuu Jeepiin. Vähän näitä nelilitraisia tuolla nettiautossakaan näkyy olevan, ilmeisen kysyttyjä ja varmatoimisia vissiin ovat sitten? Tää auto ois kyseessä. https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/9515677?vifAdCount=6

    Toinenkin ois samassa hintaluokassa, vanhempi korinen mut vähemmän ajettu, vielä tässätä kotikunnassa. https://m.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/9519232?vifAdCount=5

    Tuo uudempi malli nyt houkuttaa ihan ulkonäöllisesti, myös talon naisväkeä.
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä tuo 440tkm on kunnioitettava kilometrimäärä vanhalle kutoselle..
    Samaa autoa kattelin illalla, kun tuo uudempi korinen istuisi emännän käyttöön mukavasti. En taida kuitenkaan sille lämmetä sen enempää tuon ajomäärän takia..:confused:

    Nyt joku tietysti pillastuu ja osoittaa heti kymmenen vastaavalla tekniikalla olevaa Jeeppiä joissa on yli puoli miljoonaa mittarissa.. Aiwan sama. Itsellä ollut kaksi reippaat kolmesatkua ajettua ZJ:tä, joista toinen alkoi syömään öljyä enenevässä määrin, eikä toisenkaan kone enää uuden vedossa ollut. Pyöriihän tuo kone vaikka ohipuhallusta olis kuinka, mutta kaikki muukin autossa alkaa tuntua noilla kilometreillä aika kuluneelta verrattuna saman verran ajettuun mersuun tai japanilaiseen..

    Paria 400-500tkm ajettua WJ:tä 3.1TD:llä olen käynyt koeajamassa ihan mielenkiinnosta ja kilometrit näkyy ja tuntuu. Kaikki repsottaa, vaikkei kuvissa näykään. Alustasta pitäisi kaikki puslat ainakin vaihtaa, että autoa pitempään jaksaisi ajaa.:D Meillä kun nuo menee kuoppaisilla teillä ajettavaksi, ei katukäyttöön..:D:D:D
     
    Karhukoira tykkää tästä.
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Samaa mieltä, ei ne nuo kilsat kyllä yleensäkään Amerikkalaisia paranna. Ja mitä Jeepien kanssa ollu tekemisissä niin on sitä puuhailua luvassa 150-200tkm ajettujenkin laitteiden kanssa, että ite ainakin jättäsin kauppaan +300tkm ajetut jollei saa sitten erikoisen edukkaasti että on järkeä alkaa taistelee.

    Toki tuohan on vaikia juttu, joskus 400tkm ajettu on jo jouduttu kaikilta osilta uusimaan että voi olla teknisesti parempi kuin 300tkm ajettu.
     
    Karhukoira ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!