Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ulkonäöllisistä syistä mielestäny sopii vaan ramiin. ja eihän stackit oo tuplaputket..vaan tupla "ulostulot" ;)
     
  2. smgt

    smgt 3rd gear

    Miks vain V moottoriin sopii pystyputket? Ymmärtäsin jos väite perustuu siihen että molemmin puolin tulee omat putket. Sillon moottorin pitäisi olla vapari tai tupla turbo :D
     
    Cumminski tykkää tästä.
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eilen ehtoolla kokeilin ja toimi nuo molemmat kiinalaiset osat niin rele kuin solkku. Lähtölaskenta alkoi vissiin sitten eilisestä kun samannäköinen kiinalainen solkku kesti viisi vuotta. Helvetin pahanhajuinen on se solkku kun palaa. Siittä jotain ruskeeta litkua oli valunut ja on sormissa kiinni se haju kuin paska junttilan tuvan seinässä.

    Nuo pakoputki sun muut kilpavarustelu jutut nyt on vaan omia mielipiteitä. Joku joskus sanonut hot rod kulttuurin alkupuolella jotensakin tyyliin if it dont run, chrome it. Eli haaroitukset truckin pystyputkissa tai nykyisissä vähänkin riuskemmissa h-autoissa nähdyt suoran koneen yhden putken vetäminen molemmille puolille tai haaroitus ylipäätään on minusta vaan bling, blingiä tai jotain. No v-koneissakin pitäisi tietysti olla yhdysputki syklien tasaamiseksi niin että puhuinkohan itseni nyt pussiin. Ihan sama kuitenkin minulle mitä kukakin tekee " rockin in the free world" tai jotain.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Periaatteessa näin juu, mutta sen verran voin joustaa että v-moottorisessa on tuplaulostulot vaikka olisikin vain yksi turbo/downpipe ;)

    Mutta iät ja ajat on jenkkirekkavetureissa ollut tuplapystyputkia vaikka olisikin ollut suoralla moottorilla, ja niihin ne kyllä kuuluukin.

    Jokainen tekee mitä lystää, mutta ylisuuret ulostulot menee vain vitsistä..
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Niinno toisaalta liekö sillä Cumminssille merkitystä onko putki suoraan taaksepäin vai ylös samankokoisella putkella ja läpivirtausvaimentimilla, tai ylipäätään millekkään koneelle (no poislukien ehkä vanhemmat bensakaasarit, nehän tarttee backpressurea vai miten se meni). Tottapuhuen, mistä nuo stacksit on alunperin näihin pickuppeihin edes eksynyt, jostain vuodesta lähtien niitä kai on laitettu ensin siellä ja sitten täällä.. joko ulkonäön takia tai ihan syystä.

    Onhan raktoreissakin pystypiippu. Meillä tosin Fiat 415DT vuodelta kivi ja nakki jossa tehtaalta lähtiessään on jo putki taaksepäin :p on kai niitä muitakin
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tossa Seinäjoella pyörii 2gen 3500 mustilla stackseilla ja kyllä ne minun omasta henkilökohtaisesta mielestäni sopii siihen ja äänetkin mörisee sopivasti. Muutenkin omistajalle kateellinen, harvoin noin siistiä kakkosta tulee enää vastaan.
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Nuo on kyllä hauskat nuo Hooveen linkkaamat Pypesin stacksit. Niin on kyljet niissä lommoilla että onkohan tosiaan kiukaan hormiputkea johon on vedetty foliota päälle jotta on saatu kiilto? Enemmän kyllä saisi respaa jos tolla samalla koolla olisi vedetty ahtimelta asti eikä vaan pätkät loppuun. Saisi olla ainakin läpät päissä ettei naapurin dementoitunut mummo kiipeä sinne. Vai pitäskö ton kokoisissa putkissa ja niitten läpissä olla jo säätömoottorit erikseen nostoa ja laskua varten? Se läppä taas niinku normikokoisissa pystyputkissa on aivan ehdoton ja cool:) oli sitten ratkori tai truck tai mikä vaan.
     
  8. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minusta sopii sekä pystyputket että takaa ulos, vähän riippuen rakentelusta muuten. Itse, laiska kun olen, ratkaisin putkivedon piiloittamalla se kokonaan! 4" putki turbosta taka-aliajosuojaan asti ja yksi läpivirtausvaimennin. Putket ja vaimentimen hain Onnin-Autosta. Vaikka se loppuu lavan alle, se ei sotke peräpeltiä tai aliajosuojaa mustaksi ollenkaan. Ei myöskään osu maahan kun peräyttää penkoista alas. Pystyt ei voinut laittaa koska, laiska kun olen, pitää saada kuuppa päälle talveksi ettei tarvitse olla lapioimassa lunta lavalta yhtenään! :) Putken pää on siellä vetokoukun oikealla puolella, ihan nysä näkyy.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Cumminski tykkää tästä.
  9. mr.bond

    mr.bond Gearhead

    Viestiä pukkaa täältäkin.
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kun täällä nyt on niitä CRD miehiä niin onko totta että viallinen/vuotava suutin aiheuttaa kapiiniin kuuluvaa selvää naputusta? Tossa eräällä jampalla japanilainen kulkine joka naputtaa aina kiihdytellessä 2000rpm mutta paikallaan kun polkee ei kuuluisi niinkun mitään, ehkä vähän. Naputus seuraa kierrosten perässä varsinkin kun kunnolla kiihdyttää. Ääni kuin vanha raktori, paljon pahempi ehkä.. CRD:n ominaisuus vai selvä vika?

    Koneesta ei kuulu sivuääniä kun korvalla kuuntelee.
     
  11. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Itellä ainakin kun oli yks kynttilän runko halki niin nakutti kyllä mutta kuulu kyllä ihan selkeästi paikallaankin. Jos oikein oon ymmärtäny niin nakutus tulee siitä että vuotaa polttoainetta jatkuvasti palotilaan ja sytyttää sitten jo mäntää vastaan.

    Onko savutusta tai käyntiinlähtöongelmia ilmaantunu?
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ei näkyvää savua. Puutuneen oloinen on ja kiihdytykset kuin vanhalla nokivasaralla, liikkuu mutta äänimaailma on kuin, noh, nokivasaralla. Pa-pa-pa-pa aina kiihdytellessä, varsinkin kahen tonnin jälkeen. Jatkuu aika pitkälle kierroksissa. Silleen se kait vois suutinvika olla kun kiihdytellessä kuuluu vain, nokalla jakoketju että mietin josko ketju venynyt että ajoitus pielessä mutta näissä on aika tarkat tietokoneet kyllä sen suhteen että vikakoodia pukkais.. Ajatus oli että ostais semmosen kulkineen kans itelle mutta tuo commonraili on kyllä ihan hepreaa mulle.. nissan pathfinder (yd25ddti-koneella) -05.. tosin alkanut tuntumaan että taidankin ostaa kohta jeepin perheautoksi ku ei yhtääään huvita nuo peltipurkki-crossoverit, patukassa on kuitenkin runko mutta muuten tuntuu olevan aika surkiasti tehty, idea kyllä toimii.

    Ja taas vähä ot, mutta crd:hin liitty lähinnä..
     
  13. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Voisko olla vaan polttoaineen saannissa ongelma? Ei ainakaa yhtää samalta kuulosta ku mitä omassa oli.
     
  14. Vemani

    Vemani 1st gear

    Onko kiertokangen laakereita vaihdettu. Nissanin diesel koneiden pahin tyyppivika. Lähinnä isommat moottorit kuten tuokin yd25ddti. Laakerit pettää ja kohta katkee kanki ja sitä myöten lohko entinen. Jaa että mistäkö tiedän. Setä tajusi omansa käyttää pajalla juuri ennen kilahdusta ja selvisi pelkillä liuskoilla. netistä löytyy varmaan tuhansia eri juttuja aiheesta jos jaksaa plärätä. Ja väljäksi päässyt kiertokangen laakeri ei välttämättä tyhjäkäynnillä pidä ääntä mutta kierroksilla alkaa se pauke.

    En muuten ite enää sitä nissania käynnistäis ennen vian löytymistä. Varsinkaan jos ne liuskat alkuperäset:odroll:
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Paikallinen moottoripaja kertoi samaa, ovat vaihtaneet niitä liuskoja kuuleman mukaan "ihan kivasti". Oudoksi asian tosin tekee että netissä asiasta ei maailmanlaajuisesti ole juurikaan puhetta, mutta niillä taas on ollut murheena jo uudesta ne jakoketjut jotka kuluu/menee poikki, mikä taas ei moottoripajalle kuullostanut yhtään tutulta (tekevät myös marmoritiskin töitä). Jenkeillä taasen toimivat vaihdelootat menee pilalle kun nesteet menee jäähdyttimen kennossa sekaisin. Joku salaliitto kenties.. :rolleyes:

    Ajatus oli 7-paikkainen nelivetodiesel, onkohan jeepillä semmosia, siis seitenpaikkaisena. VM:n 2.8 CRD-diesel taitaa niissä tietääkseni olla, mut millainen maine sillä on?

    Ja juu on käynyt Rami mielessä myös, nyt kun tuo oma on muuttunut enemmän projektiksi. Hyviä yksilöitä on vaan vaikea löytää, varsinkin jos 2nd/3rd gen täys tonnaria etsii.
     
  16. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Jäähdytinneste ATF:n seassa johtuu siitä kun on pitänyt halvalla tehdä syyläri, jossa ATF käy kääntymässä.
    Ja tottakai tämäkin on luonut uuden bisneksen eli testiliuskat. :)
    http://www.acustrip.com/cgi-bin/proddesc.cgi?s=ACU711254
     
    Cumminski tykkää tästä.
  17. ramtouch

    ramtouch 3rd gear

    Oma 3 gen joutaa kiertoon, kun uusi proggis tulossa valtameren takaa. Jos jotakuta kiinnostaa -05 valkoinen, korotettu lyhytlavainen, rek 6:lle, niin YVllä saa lisätietoa.
    Takaan että ostohalukkuus ei jää hinnasta kiinni.
     
  18. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    2500 vai 3500? CRD?
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Commander on Jeepin ainoa seitsenpaikkainen, joko Mesen 3.0CRD:nä tai 5.7 Hemi V8:lla, molempia on tontilla ollut tällä viikolla...
     
  20. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sekö ei enää nykyään vesi värjää öljyjä harmaaksi vaan tarvii testiliuskan?
     

Kerro tästä muillekin!