Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Asialliset numerot! Hyvä meininki!
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Joo,kaunista puhetta mutta tuo koekäyttöpaikka on romu.Isot tehot poissa laskuista,sillä tämä "Skateboard" ramppi sotkee virtaukset.
    Tässä filmin pätkässäkin on aiemmin mainitsemani CF-6 motti joita on käytetty muun muassa edesmenneessä Finnjet risteilijässä,DC-10 ja MD-11 lentsikoissa.Aivan loistava amerikkalainen motti,niin kuin kaikki Chevyn valmisteet.
    Yks moottori inssi selitti mulle että tuossa koekäyttöpaikassa pitäis olla poistoaukot nurkissa jotta se toimisi halutulla tavalla.
    Mut älkääs huoliko,sillä me niitä huudatetaan sit muualla,kun tarve on.
    Some on vaarallinen paikka,mut ruma sana sanotaan niin kuin se on.
    Sorry,tää täysin Off topic.
     
    Muokattu: 22.10.2017
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    En muuten ikinä enää uskalla mennä lentämyskoneeseen, jos niissä on servoletin moottorit...
     
    cellu, max ja Herje tykkäävät tästä.
  4. fmila

    fmila Gearhead

    Jännä homma, et toi Victor Jr. paranee noillakin kamoilla adapterin myötä. Itse ajoin jo 80-luvun alussa samalla imarilla omaa Camaroa. Dynojahan ei silloin ollut käytettavissä, mutta tulppien väristä huomattiin sen sekoittavan huonosti. Piti olla joka nurkassa eri suuttimet ja silti tulppien värit erilaiset. No eka laaitettiin yksi ja lopulta kaksi tuumasta korotuspalaa kaasarin alle ja niin saatiin seokset osumaan. Aika korttikin kertoi samaa. Aina putosi muutama kymppi pois. Tavarat oli vaan paljon vaatimattomammat. Kannet -462set pienillä venttiileillä, omin käsin kairattu kanavat ja nokkana mekaaninen laahuri, myös huikealla overlapilla ja sen vuoksi myös kaasari helpolla tulessa. Holley myös käytössä 750 DP joka tuntui aika sopivalta. Konetta pyöritettiin 7500 rpm asti. Veiveinä GM-pinkit, jotka oli silitelty ja puntitettu ja Maxin työpaikalla kuulapuhallettu ja paremilla pulteilla varutettu.

    Hyvää tarinaa taas, kiitos t. AM
     
    max tykkää tästä.
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllähän Chevroletin moottorin voi laittaa lentokoneeseenkin:




    Noista imarin ja kaasarin väliin tulevista korotuspaloista, melkein sanoisin että jokainen imari niistä hyötyy, toiset avoimista ja toiset jaetuista, melkein penkissä kokeiltava juttu jos ihan numeroita haluaa esille.
    En ainakaan ole kuullut että missään kombinaatiossa korotuspalasta olisi haittaa ollut, jos sellainen vaan mahtuu tilan puitteissa paikoilleen.
    Ilmeisesti plenumin kasvanut tilavuus auttaa seosken tasaisemmassa muodostuksessa, näin olen ymmärtänyt?
     
    MadMike, J.J., max ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. fmila

    fmila Gearhead

    Niinhän toi useimmiten on. Kuitenkin kyseessä minkälainen sykli saadaan aikaiseksi ilma patsaalle kaasuttimen kurkun ja imuventtiilin välille. Kaikki se "ylimääräinen" mitä saadaan ryntäämään sylinteriin sisään venttiilin aukiolon aikana kasvattaa täytössuhdetta ja siis lisää tehoa. Tuostahan jouduin kouluaikoina kinaamaan alan opettajien kanssa, kuinka suuri voi vaparikoneen täytössuhde yleensä olla. Merkittävän oppilaitoksen jäärät pitivät tiukasti kiinni vanhoista arvoistaan, jotka jäivät paljon alle 80%! Omat laskelmani toivat tulokseksi heidän antamilla kaavoilla ja todellisen moottorin (SBC 355) arvoilla 87% varovastikin laskien (omasta mielestä 92% oli oikeampi tulos). Heidän mukaansa minulla oli kaikki alkuarvot väärin valittu, mutta itse en antanut periksi omasta kannastani. Kinaamisen keskeytti vielä vanhemman emeritus-proffan sisään marssi: "hei pojat, tulkaa nyt pois sieltä 40-luvulta ja hankkikaa tietonne nyky aikaan (70-luvulle), nuorimies (tarkoitti siis minua silloin) on ihan oikeessa". Hän pelasti kommentillaan meikäläisen viimeisen koulun numerot, onneksi.

    Pitkistä imuputkistahan on tultu muuttuva pituisiin imuputkiin kauan sitten, siis tämäpäivän kauppakassien kikottimissa. Koskakohan semmoisia sais meidän niin hyväksi havaittujen perus alumiinivalujen tilalle??

    Oisko se tunnel ram, jossa runnerit muuttaisi pituutta ja plenium tilavuuttaan kierrosten ja kaasupolkimen asennon mukaan?? Kuka tekee ensimmäisen ?? Ois se komeeta kun Holleyt pomppais scoopin kanssa konepellistä katon korkeudelle kun painaa lapun lattiaan ja takaisin alas kun nostaa poljinta.

    Sorry Max, tuli mentyä vähän ohi aiheesta t. AM
     
    cellu, Selli, three hundred ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

  8. max

    max Double Gearhead

  9. max

    max Double Gearhead

     
    SauliK, Kalu, palontie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. max

    max Double Gearhead

    Arkistojen kätköistä löytyi vielä kolme hauskaa kotivideota.Ekassa videossa oli pientä huolta Sämpyllä dynon solenoidin kanssa.Niitä on kuulemma viime aikoina useita mennyt paskaksi.

    Seuraavassa huomaa,että en ole tottunut ruumiilliseen työhön ja mut tietty sit vääntämään laitettiin.

    Kolmannessa muovinpalan vaikutus moottoriin.Harmi että en muistanut ottaa mukaan K/N "Stub Stack" muovitötteröä kaasarin päälle.Sekin kuulemma vaikuttaa jopa 10 hp verran ainakin Ameriikassa.Tiedä sitten kuinka paljon täällä Härmässä.

    Hilpeetä menoa joka tapauksessa.
     
    palontie, Vuokralainen, Selli ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Aloitin operaatio "laatikkovuotaapitäätehdäjotain" ja ennen kuin lootaan oon edes koskenut niin löytyi tällasta jälkeä.
    [​IMG]
    [​IMG]

    On ainakin hyvä syy vaihtaa putput nokkakeppi johonkin itteäni miellyttävämpään. Nokasta oli kaksi nenua ihan tasasena. Samaisessa pytyssä on noi railot. Kynnellä tuntuu.En ole mitannut vielä uria enkä mitään muutakaan. Kone tosiaan kasattu 80luvun alussa. Hyvin näkyy vielä hoonit. Ite koneessa oli paljon tuollaista Rocol henkistä möhnää joka kyllä selittää ettei nostaja ole pyörinyt varmaan vuosiin :D Se myös ihmetytti ettei Dampperissa ollut pulttia ollenkaan.Eikä kyllä ole kampurassa kierrettäkään. Luultavimmin orggis kamoissa ole ollutkaan noita. Itellä ei ole kuin sellasista kampuroista kokemusta missä on jo kierteet ollut. Tuntuu vähän että taidan tuon matchin numbers lootan sioittaa varastoon ja kattelen jonkun siaislootan tohon.
     
    max tykkää tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    Selli,näenkö mä väärin mut oliko niin että toi sun motti oli 305? Näyttäähän reiässä olevan kuitenkin lättäpäämäntä eikä mikään monttumäntä,niin ehkäpä ton vois vielä noilla pelastaa.

    Mut jos ei, niin mullahan olis sulle pukinkonttiin jotain ihan uutta.Nimittäin aivan uusista osista tehty 350,lohkoa ja kansia myöten.
    Alakerta on Kivinummi Racingin käsialaa,flat top kaks tasku männillä,Eagle 6"stagoilla ja kammella.Nokka Comp XE 262,ja kun Summit(Dart Iron Eagle 165cc) kansissa on 72cc palotila niin puristusta on 9.5:1.Eli pitäis kompata hyvin keskenään.
    Imusarja Edel Performer EPS.Kiikut Compin Magnumit rullakärjellä.Motti siis nollatuntinen,eli ei koskaan käynyt.

    Ei ole koeponnistettu Dynossa(pirusti tekis mieli kokeilla tämäkin),mutta on varmasti ponteva moottori.
    Kirjoita pukille ja lähetä sille 5K,niin matka taittuu Pontiacilla ihan uuteen malliin.
     
    Selli tykkää tästä.
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Kyllä se numeron mukaan olisi -68 vuoden 2bolt perus bloki. (350)Kunhan nyt saan purettua kaikk niin näkee onko tuosta enään laitettavaksi.
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Pakko on tulla tänne Maxin ketjuu kehumaan tuota SS:n käyntiä mistä on video toisessa ketjussa. Ihan hillittömän hyvä sävel on vempaimessa ! Millaset vaimentajat siellä on? Tietty kun on ruttua kunnolla niin sointi rupee käymään teräväksi. Ei taida tuollakaan ihan jalkoihin jäädä :)
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Siinä on Flowmaster ihan normi "Turbo vaimentajat" ja putkisto ihan vaan Motonetin hyllystä vetästyä 3" tuumaista.
    Varmaan sellainen ruostumaton meijeriputki tekis sit lisää sitä kilinää ja kolinaa.
    Ihan mukava laite,ja muutaman pikkuprobleeman kun selvitän,ja opin ajamaan sitä ja lopetan jännittämisen kun auto steitsattu,niin eiköhän se ihan nopsa ole.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. kuula

    kuula Gearhead

    Hyvempee Max:in päivee.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    No päivee päivee.
     
  18. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Aloitin tänään haaveilun siitä, että ehkä tuo möhkäle sijoittuisi tuonne pellin alle vielä tämän vuoden puolella.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Herje ja palontie tykkäävät tästä.
  19. max

    max Double Gearhead

    Tänään pääsi aivan aitiopaikalta seuraamaan mitkä ovat rahvaan reaktiot,kun aivan erilainen auto on liikenteessä.
    Tulin Klaukkalan rampista Hämeenlinnan väylälle,kun jotain keltaista ja erilaista vilahtaa vasemmalla motarilla.Pecu Camarollaan,ja tottakai liimauduin lähelle seuraamaan tilannetta.
    Oli hauska katsella kun hiljaa mentiin peräkanaa,niin vasemmilla kaistalla Avensiksissa ja Volvoissa kyllä päät kääntyivät.
    Kyllä siinä oli merkonomeilla varmaan selittäminen vaimolle,minkä takia meillä ei ole tuollaista rankkaa autoa,vaan Avensis!
    Hyvin jytää 454,se kyllä kuuluu varsin hyvin.

    Näyttelyvoittaja otaksun.
     
    Muokattu: 29.3.2018
    pecu_83, Vuokralainen, palontie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Me käänsimme eilen virta-avaimesta kampiakselin kesäaikaan. Viimeksi konetta käytettiin dynossa, joten oli jännää kuunnella putkien kanssa. Sievästihän tuo hörpöttää.


     
    Selli, palontie, max ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!