Slant Six PCV

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kahvipoika95, 8.4.2018.

  1. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Joo eli koneena vakio 225 slant ja tuli vaihettua holleyn tilalle weber dgv 32/36.
    Kaikki muuten toimii hyvin..pientä säätöä vailla mutta mietityttää mikä on paras ratkaisu kytkeä alkuperäinen pcv järjestelmä toimimaan kunnolla.

    Eli pitäisi saada pcv venttiili kytkettyä alipaine porttiin. Kaasarissa vain paikka ported vacuum jakajalle.

    Ei passaa laittaa letkua ainakaa siihen alipaine porttiin josta jarrutehostin ottaa alipaineen..menee 6 sylinteri liian laihalle muihin nähen,eikös näin ole.

    Kaasuttimen alla adapteri..onko tähän järkevä porata reikä,kierteyttää ja laittaa tähän letkuliitin minkä kytkeä sitten pcv venttiilille. 6-8mm reikä varmaan riittävä.

    Vai unohanko koko homman ja jätän moottorin huohottamaan vapaasti.
    Eikös vanhemmissa kutosissa ole vain huohottimelta putki auton alle...ajoviima auttaa huohotuksessa. draft tube.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pcv on hyvä laittaa toimimaan, toinen puoli voi huohottaa auton alle mutta ei koko systeemi.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    parempi se on että siellä on joku suljettu huohotus systeemi. Kaasarin alla aika monessa tollanen laippa on mihin voi pistää koneen huohottamaan.

    tietty jos kovat poltteet päästä ajamaan niin kampikammiosta (tai mistä se tuleekin) letku auton alle ja jostain venakopasta korvausilmaa tilalle ja tekee sen kaasarin ale tulevan laipan sitte kun kerkiää
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    hä? Se koko systeemihän just huohottaa auton alle kun sille annetaan korvausilmaa ja paska imeytyy auton alle. PCV systeemissä se autonalle tuleva letku on vaan imusarjassa.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli sun ehdotus on kaks letkua auton alle? Tai yks + tyhjä reikä
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei kun korvausilmaa toisesta reijästä ja toisesta paikasta konetta letku auton alle-> koko järjestelmä putsaantuu.

    PCV:llä sama olisi toisestapaikasta konetta letku imusarjaan PCV venttiiliin, toisesta korvausilmaa-> koko järjestelmä puhdistuu

    Veekoneessa voi käyttää toisesta venakopasta korvausilma, toisesta huohotuskaasut auton alle tai imariin, rivikoneessa ainakin vanhoissa on usein joku reikä kampikammioon mistä voi vetää kaasut imariin tai auton alle ja venakopasta korvausilma tilalle.
     
  7. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu ei ainakaan toista letkua PCV kautta imusarjaan ja toista auton alle, kun silloin kaikki tiepöly on koneen sisällä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  8. -tl-

    -tl- Gearhead

    Ota siitä adapterista tai sitte noin:

    [​IMG]
     
    KajS ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Korvausilmaa?!?
     
  10. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Toi oli muute yks mistä unohi mainita. Eli huomasin just kyseisestä kohasta reiän jossa kierteet. Valurauta 1bbl imari.

    Porais sopivan kokose reiän läpi ja siihen pitäis löytää sopiva letkuliitin. Joku 8mm kierre tossa.
    5/16 käy?

    Yritin kahella mutta en löydä mistään sopivaa liitintä.
    Lyötävä liitin?
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jos koneesta halutaan jotain huohotuskaasuja ulos auton alle/imusarjaan sinne täytyy päästää korvausilmaa jostain
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  13. Jsp

    Jsp Gearhead

    Omasta mielestä se ois hyvä olla kuitenkin siinä kaasarissa tai imusarjassa kiinni.
    Hyvä se on että pääsis kone huohottummaan ja imusarjassa/kaasarissa tulee varma kierto.
    Itellä supersixissä meni cartterin kylkeen.
     
    Kahvipoika95 tykkää tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Pitäis varmaan itekki rakennella pakoputkeen tuo huohotus ni ei oo extra ilma pcvn kautta sotkemassa mitään suotta.
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Kannattaa ennen ejektorin kiinni hitsausta kokeilla minkälaisessa kulmassa se imee parhaiten ja vaimentimissa jos on vastapainetta niin ei hyvä eli suorat vaimentimet parhaat ja mahdollisimman lyhyet putket ejektorin jälkeen.
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Se korvausilma sieltä juuri pois pitääkin päästää, ja se menee sinne männän ohi ;)
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ja jostain sinne pitäs tulla raitista ilmaa tilalle kun kampikammiossa pitäisi olla alipaine eikä paine
     
  18. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Jsp tykkää tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei se raitis ilma ainakaan sinne koneeseen mene minkäänlaisesta räppänästä, jos sinne ei johdeta alipainetta, eli kaksi reikää ei raikasta öljytilaa, eli kuten vanhan liiton äijät sanovat,-hundramenttiä-;)
     

Kerro tästä muillekin!