volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Vaihteisto öljyä tulee pihalle. Josain vaihessa pitää ottaa laatikko irti, ja tehdä kytkimellekkin jotain. Ei nyt.
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Se rumpuosa on niin kehnosti suojattu verrattuna oikeisiin rumpujarruihin. Parempi olisi rehelliset rumpujarrut mut noittenkin kanssa pärjää.
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    ite en luota tuohon suuntaa antavaan mittariin kulutuksessa? mulla se sanoo keskikulutukseksi 8,5l/100 normisti tankkauksen yhteydessä sekajoo 7,2o_O
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla näyttää keskikulutus 10,9 l/100 ja tankatessa oli viimeks 11 l/100. Mittarivirhe on nolla, ilmeisesti vaikuttaa asiaan?
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    äsken katoin tietokoneen keskikulutuksen 6200km ja 8.1l... jaksa joka kerta kuitata, tankkauksen yhteydessä lasken kylläo_O ja määkun luulin et mulla syö paljon tupaöljyy tuo volga? ^vai oliko sulla bensa? valppaalla tais olla kans tiiseli? ihmettelen vaan kehua et menevät nuo tiiselit 5litraan satasellao_O
     
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on nyt se 193hv bensaturbo joten bensiini maistuu. Tdi meillä oli ennen niin siinä oli yhdistetty koko ajan 7,5 l/100. Automaatteja kaikki. On vissiin vähän raskas lenkkari.
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Olikin helppo homma. Suurin vuoto olikin polttoainetta. Suuttimien paluuletkut vuoti.
    Katsurin kanssa syynättiin kaikki nivelet tarkasti. Oik. alapallossa pieni välys, joka ei kestä 50tkm:n ajoa. Myös takaa toinen runkokiinnikekumi on menossa. Katsuri ansaistsi nyt rahansa.:D
    Näytti, kuinka alapallon pienenkin välyksen saa selville. Kääntää etupyörän ulospäin, jolloin alapallon väljyys tuntuu parhaiten, kun pyörää kääntää. Mahdollinen hammastangon välys ei vaikuta, kun se on ääriasentoon käännettynä. Toinen sumari oli liian alhaalla, mutta sen voi säätää samalle tasolle, kuin se toinen, joka oli oikeen suunnattu.
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    En ollukkaan vaihtanu O-renkaita, kun kennon vaihdoin!
    Oli ihan kovat. Orkkikset laitoin, eikä ainakaan näkynyt vuotoa enää. Eli nyt on toinen volvo ajettavassa kunnossa.
    Toiseen pitää vaihtaa tukivarsi, ja ne taka-akselin korikiinnitykset. Oli kumit irronnu vulkanoinneistaan. Vaaralline vika se ei ole, eikä tunnu ajossakaan, vasta sitten, kun kumi alkaa murenemaan. Pari viikkoa vielä aikaa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Vaihdon nyt vain toisen taka-akselin tukikumin, toisen vaihdan jonkin ajan päästä.....
    Myös oik. etutukivarren vaihdoin. Motonettilainen oli vähän lyhyempi, kuin edellinen, koska ratti meni suoraa ajaessa pikkusen vinoon.
    Kun katsastukseen lähdin, niin huomasin, että oik. puolella kolisee edelleen. Ei se ollutkaan alapallo se kolinan aiheuttaja.
    Sanoin katsurille, että joku siellä vielä kolisee, ja tutkittiin yhdessä. Vika löytyi! Käsin repiessä ei saanu selvyyttä, mutta renkuttajalla näkyi. Alhaalta katsoessa jousessa oli liikettä, mutta ei nähnyt, missä välys oli. Avasin konepellin, ja näki selvästi, että oik. iskarinpää liikkui sivusuunnassa. Vas. oli ihan ok. Pitää katsoa Volvossa myös iskarin yläpään liike, kun renkuttajaa käyttää.
    Alkuperäisessä katsastuksessa ei tullu oltua niin tarkkana kuin nyt.

    Nyt oli katsastusaseman laitteista hyötyä.

    Pääasia oli, että kolinan syy löyty. Ainakin yksi syy..... Tuohan on ihan tyyypillinen Volvon ongelma. Vaikea vaan nähdä alkuvaiheessa kotikonsteilla, ellei pura iskarin yläpäätä.
    Minä, ja molemmat katsurit oltiin tyytyväisiä.:D

    Taidan olla vähän poikkeeva, kun en hae pelkkää leimaa?
     
    palontie tykkää tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    yläpään kumit meni noin 1,5v sitten omasta volvosta.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä ne yläpäät näkee sieltä välistä kun tietää mitä hakee :)

    Huomaat kun vertaat nyt sitä paskana olevaa ja sitten kun vaihdat uuden ;)
     
    palontie tykkää tästä.
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Juu, muttakun on vasta alussa rikkoutuminen, niin tarkkana saa olla, että huomaa. Pieni kalahtelu näyttää kertovan vian ekaks. Ensimmäinen katsuri ei vikaa huomannu..... 50 tkm pitäs taas vuoden aikana mennä.......
    Voi olla, että iskarin varsikin pitää ääntä. Niillä on pitkälti yli 200tkm takana (ainakin)
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu kolisemaan ne alkaa herkästi :)
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Olen minä ennenkin noita vaihtanu.......
    Nyt oli vielä niin vähän vikaa, että oli vaikeata todeta vika. Holkki oli irronnu vulkanoinneistaan.
    Se, että mistä välistä sen purkamatta näkee, että kumi on rikki, kun kaikki osat on kokolailla samassa linjassa, ja käsin ei saa liikkumaan. Ei siellä mitään rakoo ole,vaikka kuinka tietäs, mitä pitää etsiä.
    Kumin pääsee tarkastamaan, kun ottaa maassa olevasta autosta sen mutterin, ja aluslevyn irti. Jos holkin irtoominen kumista on vasta alkamassa, niin pitää löysätä sitä sakaramutteriakin, niin sitten vasta näkee kumin kunnolla. Autoa ei saa siinä tilanteessa nostaa yhtään. Mutterin alla olevan prikan homma on estää iskaria putoomasta sen laakerin läpi. Se sakaramutteri pitää sen kumin kanssa jousen kasassa.
    Sitä mää vaan ihmettelen, mikä sitä holkkia siinä kumissa repii? Periaatteessa se ei toimi, kuin ohjaimena. Alaspäin vetävän voiman ottaa vastaan se aluslevy. Ylöspäin iskussa se saattaa vähän voimaa ottaa vastaan, ellei ole heikkotehoinen iskari?
    Sinne vois jotain tukisysteemiä viritellä Iskarinvarrensuojan, ja tuon kumin väliin, jos se ylöspäin iskussa kaikki tulee sille holkille? Kun seuraavan puran, niin pitää tutkiskella se väli tarkemmin.
    Nyt ei kolise enää, ja vein katsurille rikkinäisen kumin malliks.
    Jarrut on jumputtanu jonkin aikaa, ja nyt alko väpättään oikeen kunolla vas. puolelta. Pitää kattoo, onko levy rikki, siltä vähän tuntu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Olihan se jarrulevy säröillä. Mä en ylensä jarruttele. Meni vissiin katsastuksessa?:D
    Muistaakseni noin vuoden vanha?
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nehän myy siihen jotain heavy duty satsia yläpäähän
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Motonetin mallissa se holkki on huonommin kiinni, eli lyhyempi holkki. Mun mielestäni se irtoo vaan helpommin, ja lisäks kumi on jäykempi. Tiedä häntä sitten.
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    tod.näk taas se perus halvempi malli jarruissa? vie takas motonettiin ja vaiha takuuna? itellä meni kallis orkkis trw:n alatukivarsi just... eivät korvaa kulmien säätöä... mul on hevyduty kumit keulassa ja samalla tavalla narisevat kuin 350tkm ajetut;) ainoo et ei laakerit oo läpi tyynyistä? vai miten se rakenne menikään? vastahannuo kourassa kaksviikkoo sitten olio_O
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Ei ollu motonetin levyt.
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Lahden reissulla Volvo V70 2,5TDi:stä hävis tehot. Kulki kyllä hyvin, mutta kiihtyvyys katos. Pikkusen netissä surffailin, ja löyty kaks vaihtoehtoa. Ilmamassamittari, tai huohotusputken lämppärin sulake, jonka takana on ahto.
    Sulake oli palanut (on palanut ennenkin, koska oli sellanen hassun näkönen sulake palaneena). Irrotin siittä letkusta sen johtoliittimen, ja uusin sulakkeen (minuutin toimenpide, tai vähän alle). Sen jälkeen lähti taas, kuin punanen rusakko makuulta.
    Toisessa Volvossaon saman tapanen vika. Turbo katoo pitkän täyskaasutuksen jälkeen. Vika korjaantuu, kun ottaa virrat pois hetkeks. Ei oo juurikaan haitannu, kun alkaa nopeus oleen jo semmosta luokkaa, ettei Suomessa saajaa, paitsi jossain isossaylämäessä. Säilyttää kumminkin sen nopeuden, mutta ei enää kiihdy.
    Tuo vois olla se ilmamäärämittarin vika?
     

Kerro tästä muillekin!