Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Joo, mulla on toi perussoitin, jossa ei ole kantikas aukko. Autostudiolta tietty saisi tuon 2din paneelin ja siihen mikä tahansa soitin. Itse en niin ole noiden rattinappien toimivuuden perään.
    Mutta mietin, kun radio osittain näkyy ajotietokoneessa, että tekeekö se sinne jotain outoja esim. Pioneerin soittimella.
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Joo se radion näyttö mittaristossa ei enää tosiaan pelannu soittimen vaihdon jälkeen. Muuten kyl ajotietokone jne pelas normaalisti
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    ehkä en osaa hakea ytubesta, mut en löytäny ohjetta miten tota valokatkasijaa muokataan et menee automaati kohtaan?:cool::D
     
  4. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Tässä vanhemman kytkinmallin ohje. Kuvia löytyy sivuston alalaidasta. Uudessa kytkimessä on sama periaate, eli vääntönuppi kammetaan ylös ja pois, sitten ylimääräinen liikettä rajoittava muovi veke.
    http://www.custommagnums.com/forums...519-problems-automatic-head-light-switch.html

    Tässä keskustelua http://www.300cforums.com/forums/uk-europe-regional-forum/43394-free-automatic-headlights.html

    Ja se nopeampi tapa ottaa katkaisin irti autosta. Korjausopas kertoo vähän hitaamman, siistimmän tavan.
     
    toyota... tykkää tästä.
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Juu ei se EVIC tiedä mitään radiokanavista, jos asentaa muun kuin Moparin mankan. Samoin häviää myös navigaattorin ohjeet sieltä mittaristosta.
     
  6. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    oletko oikeasti katsonut, että takalevyt ovat täyteiset? kuvia?
     
  7. toyota...

    toyota... Gearhead

    vähä oli erimallin katkasija ku kuvissa.
    [​IMG]

    katkasijan takana oli tällänen Poksi, ja liitetty johtoihin
    [​IMG]
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    takapään kolausta ihmettelin myös. Kun ajaa isoon routaheittoon. Eihän tuolla takapäässä ole mitään pohjaanlyönti kumeja? Pitäiskö olla? Laitoin iskarin varteen 2cm paksun kumikiekon, ettei ainakaan pohjaa rauta rautaa vaste
     
  9. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Juu toi on se uudempi katkaisija. Vähän kun miettii, niin olisiko se pala otettava pois siitä O:n alta? Ja mielenkiintoinen tuo rele. Omassa kipossa en sellaista muista nähneeni. Toisaalta O-asennossa ei autossani mitään valoja pala.
     
  10. toyota...

    toyota... Gearhead

    Joo kyllä ton sain muokattua, rautalangalla sahasin hahloo pidemmäksi. Tarkkaan tehtävä ettei käänny liikaa, kun muuten hyppis kuulat pois. Aamulla kokeilin, ja käynnistin auton A asennossa, valot sytty vasta kun auto hörähti käyntiin. O asennossa syttyy heti ku kääntää virrat päälle. Valosassa ei pala mitää A asennossa, tarvis läppäriä... Ei kukaan parkanon lähettyvillä omista, ja haluis täpätä päälle drl? Korvausta vastaan.
     
    Muokattu: 13.4.2018
  11. DD6

    DD6 Gearhead

    Onko porukalla mitään tuntumaa ja/tahi kokemuksia tästä uudemman korimallin 2011-> Chrysleristä / Lancia Themasta? Kävin Vantaalla dieselkoneista katsomassa, mutta tupaöljypolttimelle ei ole käyttöä. Dieselit VM 3.0 V6 ja lootana mersun 5-lovinen, bensat 3.6 Pentastar V6 ja ZF:n 8-lovinen.
     
  12. softail

    softail Gearhead

    Laitoinpa eilen nuo 22" alle ja huomasin että vänkärinpuolen yläpallo vähän klappaa eli olikos niin että koko tukivarsi vai saikos noita niveliä erikseen...ainakaan mätänetti ei tarjonnu pelkkää niveltä eikä se alvadi. Oli muuten edellisellä renkaanvaihdolla jätetty kesäkummien soviterenkaat napaan paikoilleen ja pultattu talvikummit päällee...oli menny aikasta läjään. No ei len sitten tilailin soviterenkailta uudet sovitteet et ilman mennään ny hetki, testannu en vielä oo et miten nypyttää mutta kyllähän nuo pitäs noilla muttereilla jotenkin keskittyä...o_O
     
  13. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Itse sain JM garagelta neuvon, että kyllä melkein kannattaa vaihtaa koko tukivarsi. Lisäksi kandee jättää noi motonetin ja alvadin osat hyllyyn ja sijoittaa kunnolliseen nipoilla varustettuun malliin. Ite rasvaan nivelet renkaiden vaihdon yhteydessä ja ovat pysyneet napakkana. Jos huono onni käy, ilman nippoja olevia saa vaihdella joka leimalle.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo tuo oli itellä tarkotus että sitä mukaa kun niveliä sitte menee joskus niin laitan aina nipalliset tilalle, ei vaan ehtiny yhtään mennä 2 vuoden aikana kun kaikki oli just vaihettu kun auto mulle tuli. Maksaa vähä enempi nipalliset mutta siihen loppuu 300C:ssä jatkuva vaihtorumba :)
     
  15. Moi vaan kaikille

    Uutena jäsenenä täällä palloilen. 300c Hemppa on ollut jo vuoden päivät ajokkina ja olen täältä käynyt välillä lueskelemassa tietoa vehkeeseen liittyen, mutta nyt vasta koppeuduin luomaan profiilin..

    Mistä siis olette noita nipallisia niveliä ostaneet? Itsellä ei ole tarvinut vaihtaa kuin yksi kolinakeppi, mutta nyt on jonkunlaista kolkutusta taas alkanut ilmenemään.. Voisi vaihtaa noita rasvanipallisia osia nyt sitä mukaa kun joutuu uusimaan..
     
  16. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Joku saattaa pitää kalliina paikkana, mutta itse oon kaiken tilannut US-partsilta. Jotenkin helpointa, löytyy yleensä hyllystä ja tulee nopeasti. Moogin ja TRW kamaa näyttäisi pääsääntöisesti olevan.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  17. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Joo se A asento laittaa valot vasta kun on tarpeeksi pimeää. Alkupään autoissa ei tuota hämärärajaa saa säädettyä, mutta olisiko 07-mallissa jo tuo ominaisuus. Ja nyt sulla on kaksi vaihtoehtoa, eli asentelet ne jälkiasenteiset päiväajovalot tai sitten ohjelmalla päiväajovalot. Tosin en tiedä onko umpiossa DRL merkintää.
     
    toyota... tykkää tästä.
  18. Ok, kiitos. Pitääpä sieltä kysellä kunhan ensin innostuu tarkemmin määrittämään kolinan lähdettä..
     
  19. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Kun vaihdat ne ylätukivarret, niin nipalliset on kova sana. Sen verran hankalassa paikassa ne 18mm pultit on siellä tulipellin luona, ettei tukivarsien vaihdosta kannata tehdä vuosittaista toimenpidettä. Ja huomioi, että oikealla puolella on se ajovalojen korkeudensäätö. Tarttee oman tukivarren, jossa on kiinnike tuolle säätimen varrelle. Sit jos haluaa Casteria säätää, niin jenkeistä löytää tukivarsia, joissa voi pallon paikkaa siirtää. Tosin siellä ei ole ajovalojen korkeudensäätöä.
     
  20. Humble Bee

    Humble Bee 1st gear

    Itse olen Rockautosta tilannut noita Moogin osia...
     

Kerro tästä muillekin!