Slant Six PCV

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kahvipoika95, 8.4.2018.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Alipaine tulee auton alta tai imusarjasta
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Niin, imusarjasta, kirjoitit- tietty jos kovat poltteet päästä ajamaan niin kampikammiosta (tai mistä se tuleekin) letku auton alle ja jostain venakopasta korvausilmaa tilalle;)
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tässähän tämä. Vanhemmissa ei ole tuossa kohtaa imusarjaa nippaa mutta kaikissa taitaa olla kutospytyn haarassa jarrutehostimen liityntä. Siihen kun laittaa niin saa aina yhden tulpan muita mustemmaksi!

    PCV tarvitsee korvausilmaa jostakin. Jokaisessa originaalissa venakopassa on joku kohta jossa on "suodatin".
     
    KajS tykkää tästä.
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juurikin noin ;)
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nii, alipaine on auton alla sillon kun ajetaan joka imee ne kaasut ulos ja jostain täytyy saada korvausilmaa moottorin sisään, yleensä öljykorkista jossa on siivilä, joka on venakopassa. Asia ei muutu mikskään oli sitte tollane putki auton alle tai pcv systeemi.
     
  6. atobee

    atobee Gearhead

    Itse olen ollut siinä käsityksessä, että huohotus johtuu ylipaineesta (puristuspaine karkaa kampikammioon). PCV-venttiili on ensimmäisiä "saastelaitteita", joka siis tarvitsee sen korvausilman.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ventilation_system
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Googlaa road draft tube. Ennen tota keksintöä kampikammiot oli umpinaisia ja öljytikuissa mm. jenkat.

    Auton alla alipaine jollon koitetaan imeä kampikammiosta kaasut sinne ja antaa korvausilmaa konehuoneesta (jossa kai jonku sorttinen ylipaine, varsinki kun siellä on se 70 heppaa vievä kiintee flekti puhaltamassa sen ajan autoissa)
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Käyppä kaverin ramin konehuoneessa, se visko puhaltaaa sut pois sieltä! Ei 70hv riitä :rotfl:
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joku paineistettu konehuone, ei tartte tehä painekoteloa sitte kun sun frenkku turbokaasaroi sen ramin kun flekti tekee sen.
     
  10. Make500

    Make500 Gearhead

    Tässä on mun slant sixin ventilaatio alkuperäistyyppisesti road draft tubella toteutettuna ennen kuin keksivät pcv-venttiilin. Eli edessä on teräsvillafiltterillä öljyntäyttökorkki ja takapäässä peltinen road draft tube joka tuettu alapäästä vaihdelootan pulttiin:
    [​IMG]

    Road draft tubesta luovuttiin sen aiheuttamien päästöjen vuoksi.
     
  11. kinpin

    kinpin 1st gear

    Mullakin alkaa hermo mennä 1-kurkkusen kanssa pelatessa ja ajattelin siirtyä 2-kurkkuiseen. Onko tuo weberi ollu jees @Kahvipoika95 ja mistä löysit sovitepalikan imusarjan ja kaasarin väliin?
     
  12. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

  13. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla ois 2 reikänen holley ylimääräsenä? Pari kuvaakin tossa räpsäsin. Ei vaan saa numeroista selvää kuvassa, kahon myöhemmin sen tarkan mallin jos kiinnostaa.
    [​IMG]

    Mikä siinä niin salaista on?
     
  14. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Ei ole mitään salaista,ajattelin että ei mene ohi aiheen.
     
    KajS tykkää tästä.
  15. kinpin

    kinpin 1st gear

    Nyt kun on se kaksi kurkkuinen tässä slantissa, voi mennä hermo sitten tähän. Sain hankittua superin imusarjan ja Carter BBD:n. Käyntihän on aivan hukassa (pl. tyhjäkäynti) mutta enemmän huolestuttaa kerma/maito mikä kertyy venttiilikopan sisään. Kannentiiviste vaihdettu, imupakosarjan tiiviste vaihdettu, öljyt ja vedet erillään. Venttilikopasta menee venttiililtä kaasarille letku, venttiilikopan toinen pää ns. musta pömpeli on vapaana. Kysymys onkin se, että mistä tää seuraavaksi hajoaa?
     
  16. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Itsellä kertyy nopiaa kermat koneesee jos ei pcv toiminnassa. Tsekkaa onko imua siinä pcv venttiilin päässä kun nappaat sen irti venakopasta,pitäis olla aika voimakas imu. Jos ei niin joko venttiili,letku tai kaasarin pcv linjasto tukossa.
    Ja se ''musta pömpeli'' se kannattaa kytkeä ilmanputsariin (johokin mistä saa puhdasta ilmaa) eli kyseessä siis breather cap..kannattaa varmistaa että ilma virtaa vaivatta sen läpi,jos ei niin kampikammioon kertyy normaalia suurempi alipaine,rupee syömää öljyä reippaasti.
     
  17. kinpin

    kinpin 1st gear

    Letkun päässä on imu kova mutta ite venttiilin kun nappaa pois, ei oo imua. Hmm, se "neula", onkohan se nyt jotenkin väärin tuolla. Imeytyy näemmä kiinni hattuun oli kumminpäin tahansa.
     
  18. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Se venttiili ei paljoa maksa,taitaa löytyy us-partsilta.
     
  19. kinpin

    kinpin 1st gear

    Mutta sillä avulla ei pääse lauantaina ruisinkiin :/
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä putsailin ex-aspenista sen pcv:n ja puhaltelin paineilmalla yms ja silti keräs kermaa venttiilikoppaan. En jaksanu huolestua siitä sen enempää vaikka keräs edelleen kermaa koppaan ku myöhemmin otin auki. Oli mulla käyttiksenä ja hyvin toimi silti.

    Että kyllä sillä varmaan yhdet cruisingit voi vetää. Kannattanee huolestua vasta jos sitä kermaa löytyy tikusta.
     
    kinpin tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!