JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Joo, kaikki kuluu ja jos ei kuluta, niin menee jumiin. Itse kauppasin Joulun alla 300tkm linttaan astutun GC:n. Oli jo aika paljon kulumaa joka paikassa... Näin kaveria Tammikuussa, oli tilaillut kaikkea kuluvaa noin äkkiälaskettuna ostohinnan verran. Siitä Jeepistä tulee sille vielä hyvä peli, mutta ei ilmaiseksi.
     
    Karhukoira ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  2. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Kiitos vastauksista....itellekin tulis ihan työkäyttöön, eli käytännössä mettäteitä parempia ja huonompia ja näin talviaikaan auraamattomia sellaisia. Eli suht varmatoiminen saisi olla ja käyntiin lähteä kelillä kun kelillä. Ekassa Cherokeessani oli kans yli 300 mittarissa kun ostin sen, ja bensaa se hori kyllä 18 litraa olosuhteista riippumatta. Itse asiassa paljastui sitten kun sähköt sekos ja möin pois, että ollu vissiin joku pytty pimeenä (?!) jonkun aikaa. Ei sitä ajossa huomannu, tai en osannut huomata koska oli eka jenkki ja eka Jeeppi...

    Noi uudemmat korimallit ei houkuta ei sitten yhtään. Parhaan näkönen on vielä toi ysärin Cherokee ja just toi pyöreämpi GC. Uudethan onkin aika muovisia ainakin sisältä, lausuntoni perustuu yhteen koeajettuun Compassiin kun niitä tuli markkinoille... =D
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Muistelen että noissa Jeepin kutosissa on eroja kestävyydessä. -96 ja uudemmissa voi löytyä mäntien helman palasia öljypohjasta ku ne hajoaa ajan myötä. Niitä on vissiin muuteltu erilaisiksi ja ne ei kestä niinku vanhemmat. Käynnissä kuulee vissiin jonkinmoisena kilinänä.. Tai sit ei, emmä tarkkaan muista.

    Mulla on -95 ja 350tkm ajettu. Still going strong..
    Alustat noin paljo ajetussa on luultavasti jo uusittu jonku verran. Mulla oli aika rapsakat alk.peräset puslat mitkä vaihdoin pari vuotta takaperin. Itse prässäämällä 150€ kaikki puslat uusiksi.

    Tuo jatkuva nelikko vaikuttaa kulutukseen paljon. Ei pääse jatkuvalla millään samoihin lukemiin ku vertaa kytkettävään. Nämä tosin on harvassa. Mulla kävi tuuri ku löysin command-trak jakiksella grandin. Tuo ei kyllä välttämättä kaikille sovi. Itse diggaan just noista karummista versioista yleensä..

    Kutvonen on mukavampi huollella kun tilaa enempi jos vertaa kaseihin. Halpojahan näihin osat on ku rokkiautosta tilailee. Itellä menny ehkä sen 8-900€ 50tkm/4v aikana omiin korjauksiin ja on uusittu paljon tavaraa.
     
    Karhukoira tykkää tästä.
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo mulla 2006 Cherokee Renegade käyttiksenä ja onhan se semmonen muovinen halpis sisältä mutta mulle passoo, ku tottunu jenkeillä ajaa viimiset 15 vuotta niin se on kaikissa noissa sisusta noista 60 luvun muskeleista lähtien niinku vanhoissa kuorma-autoissa niin ei oo tottunukkaan liian hyvälle :poff:

    Mutta kyllä Grand Cherokee 2005-2010 mitä käyny sisällä ja yhtä ajanutkin niin kyllä se on minusta jo semmonen malli että tämmöselle jenkkien harrastelijalle sisusta on jo luxusta, että eipä mustamaalata kaikkia Jeepin malleja :rotfl:
     
    Kustom STW, hartsa69, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    No onhan se aika luxusta, varsinkin kun omat ajolaitekokemukset rajoittuu Kadetti-Golffi -linjalle... eikä tallissa lojuva MG ZT-T sekään mitenkään luxusta edusta..
    Seuraava WK2 on jo pullistuneempi ja jotenkin liian hieno.. vaikka kyllähän se hemillä kelpaisi.
    Tänään luettu vikakoodi liittyi siihen ohjauskulmatunnistimeen. Oisko sitten vaihdettava koko ratin airbagkierukka, jossa se kaiketi sijaitsee..? Ja miten vikaantuu jos menee kokonaan pois pelistä..?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei oo halpa osa, jos sulla on se sama osa joka maksaa 1600 euroo... Mutta vain valmistenumerolla näen, mikä on oikea osa sulle. Jos kääntökulmatunnistimen poistaa käytöstä, valoja palaa... Jos koko kellojousen poistaa, lisää valoja palaa... Vai mitä tarkoitit kysymykselläs?? Jos kääntökulmatunnistin on viallinen, ajonvakautus on poissa pelistä, kun moduli ei osaa päätellä kumpaan suuntaan yrität ratilla kompensoida luistoa...
     
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    ^Juu juuri tuota koetin kysyä :D eli niin kuin epäilinkin, vakautus on poissa pelistä.
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minun grantilla on ajettu 467tuhatta (5.9) ja vaihteisto on korjattu,pa-pumppu vaihdettu ,vesipumppu ja syyläri.vedetty minikaivuria jotain 300tuh.nyt toinen vetoakseli pitää vaihtaa
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  9. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Hittolainen se Nastolan GC kerkes mennä jo....kuka tunnustaa? Eikä oikein tuohon hintaan vastaavia ole tarjolla näköjään. Dieselistä kyllä tykkäisin kans, mutta piru kun on lukenu noita juttuja näistä Jeepin dieseleistä, niin ei taida uskaltaa edes katella. Niitähän nyt on tarjollakin monenlaista tuossa 3000 eypovaluutan huitteilla.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Nastola? Onkse lähellä Hyvinkäätä/Riihimäkeä? Jos on niin mun kaveri osti sen... En nosta kättä, kun en muuta tehny, kun puhelimessa annoin neuvoja....
     
  11. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Juu....tossa Lahden vieressä. Soittelin vaan itekin myyjälle, ja ilmeisen laitettu peli olis kuitenkin ollu. Täytyy seurailla muuta tarjontaa...
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kun siellä oli kaksi niitä 3000€ autoja ja toisen osti kaveri.... Tosin hinta oli sitten tippunut loppupeleissä 2900€: oon...
     
  13. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Juuh....nyt meneekin kalliimmaksi eli yli neljän tonnin noi seuraavat ainakin nettiautossa...siellä ois pari varteenotettavaa 3.1 TDI:ä ja oikeestaan vaan yks 4.0 bensa. Puuttuu nahkasisusta, mikä ois kyllä yks valintakriteeri =D
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se 3.1TD kannattaa kiertää kyllä kaukaa, ei kannata ees ilmotusta katella kun siitäkin voi tulla ongelmia :rotfl: Täysin voimaton moottori missä vikoja riittää. Ei huonompaa taida olla Jeeppien keulalle koskaan asennettu jollei se 2.5CRD vie siitä voittoa.
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuossa on nahkasisustalla siistin oloinen zj?
    https://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/9453734
     
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jep, myyn osia tuommoisiin koneisiin, mutta jos multa kysytään, niin sanon samaa, ei kannata rahojaan moiseen upottaa...
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  18. Karhukoira

    Karhukoira 1st gear

    Juuh, etsintä jatkuu...se on persaukisen ostelu tämmöstä, hyvät menee nenän eestä. Toi bensakin on näköjään myyty. Onneksi tuossa voortissa on vielä kuukauden verran leimaa.
     
  19. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Mulla ois -94 4.0 grandi 234tkm ajettu jouten nahkapenkitki ja koriltaan siisti, absit ei toimi ja jokunen öljyvuoto :odeek:
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei kuulosta hyvältä, mutta hinta vaikuttaa paljon haluttavuuteen?
     

Kerro tästä muillekin!