Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Suosittelisin juttelemaan kuluttajaneuvojan kanssa. Ja ennen kuin kummallakaan puolella keulii yli.
    Suomessa on hyvä kuluttajan suoja, mutta yrittäjällä on oikeus korjata virheensä. Jos sitä oikeutta ei anneta käyttää, ei tule saamaan mitään, korjausta tai rahaa.

    En ole kummankaan puolella!
    Ihan kokemuksesta aiemmista riitatapauksista oppineena.
     
  2. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Tässä ei nyt kyseessä ole mikään virhe, tietoinen petoksen yritys.
     
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Miten tuossa voisi olla mitenkään tuon firman puolella?

    Ei kai nyt jumalauta kukaan ole noin idiootti/ammattitaidoton että kun auto viedään ruostesuojaukseen niin pohjapanssarit jätetään paikalleen ja massat ruiskutellaan niiden päälle, tuo ei ole minkään maailman ohjeiden tai selitysten perusteella OIKEIN.

    Laitapa HEM1 mulle tekstarilla tai yksityisviestillä tuon firman nimi, haluan tietää kuka tuommosta paskaa tekee Oulussa. Tässä sun ei sitä kannata julkasta julkisesti ennenku keikka hoidettu.

    Mun mielestä oikea tapa on nyt saada nuo tekemään se homma kunnolla. He puhdistavat auton ja tekevät kaiken uudelleen kuten pitää. Tulee sulle lisää vaivaa mutta ota kuitenkin happea välissä, ei se auto nyt välittömästi tuohon "tuhoudu" tms. ja kyseessä kuitenkin "vain" reilu tonnin työ. Tuota työtä ei voi puolustella yhtään mitenkään, joko kyseessä oli joku työharjoittelija joka ei tienny mitä teki tai sitten tuo kyllä mielestäni lähentelee jo ihan kusetusta.

    Kuka voi tuota sanoa ruostesuojaukseksi? Käsi ylös joka niin ajattelee? Tuolleen tehtynä tuo vaan parantaa ruostumisen edellytyksiä.
     
  4. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Ei ollut työharjoittelija, firman omistaja ja iäkkäämpi apumies sanoivat hoitaneensa homman.
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Voivoi... Melkosen paskaduunin tekivät. Ihanko oikeasti kehtasivat vielä asiakkaalle vitut haistattaa puhelun päätteeksi..? :eek:
     
  6. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Ei pysty kyllä uskomaan todeksi tuota HEMI1:n tarinaa, mutta kai se on pakko... Uskomatonta. Kauhee homma joka tapauksessa tuon mömmön poistamisessa (kuka sitten tekeekin), voimia taisteluun. Ja nuo ruosteet pitää puhaltaa pois ennen suojan levitystä ja hitsata paikka, jos löytyy reikä (ei sekään ihan mahdottomalta näytä kuvan perusteella).
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo tuossa on tehty kaikki päin persettä. En tosiaan uskaltas luottaa siihen että tuo alue mihin mömmöt ammuttu niin ois puhistettu oikeaoppisesti ennen mömmön levitystä, eli varmaan pakko kaapia puhtaaksi koko auto.
     
    kalvetinhet, päivystäjä ja Teemu T. tykkäävät tästä.
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ihan on samanlainen kokemus omalla kohdalla ruostesuojautuksesta. Oikein nätit aineet ruiskittu tasaisesti pohjaan mukaanlukien muovinen moottorin aluslevy. Pesu oli kyllä tehty asiallisesti näkyviltä osin, mutta esim. sisälokareiden alle oli laitettu reunasta se mitä oli saatu, sinne kertyneiden paskojen päälle.

    Ei suomalaisen pienyrittäjän pahin vihollinen ole verottaja ja sdp, vaan suomalainen pienyrittäjä. Kyllä tuokin tapaus aika vahvasti ohjaa tekemään nämä hommat vastaisuudessa itse.
     
    kalvetinhet ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  9. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Dataviilaaja, miten hoidit homman yrityksen kanssa?
     
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Puimalla nyrkkiä taskussa. Huomasin vasta viiden vuoden päästä homman ryssimisestä, kun ilmeni peltiremonttitarvetta.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  11. Bukero

    Bukero Gearhead

    juurikin noiden muovien alla tai siis oikeastaan päällä muhii näissä kaikkein pahiten ja varmimmin, varsinkin jos on kattoluukullinen auto kyseessä.
    onpa menty tekemään kerrassaan vittumaisesti ja turhaa työtä kun on varmaankin putsaamatta/pesemättä rapattu pohja.
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  12. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Toisaalta tähän riittää se, että soittaa vielä firmaan ja äänittää puhelun. Sehän vois mennä näin:

    Hem1: "moi, hemi1 täällä, teettekö ton homman uusiksi ja kunnolla?"

    Lafka: "haista molopää vittu, saatanan runkkari me tehdä mitään"...klik...tuuttuut...

    That's it. On tarjottu mahdollisuus korjata ja firma kieltäytyi. Sitten korjauttamaan homma jossain luotettavassa paikassa ja riitalautakunnan kautta lasku alkup. firmalle. Näin siis ideaalimaailmassa.

    -JJ-
     
  13. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ...
     
  14. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    normihomma nykysuomessa. luottavat siihen, että 95% ei katso autonsa alle koskaan itse:wc:

    kuumalla tehopesulla mähmät vain pois + kuivaus ja tutkimaan mitä oikeasti kannattaa tehdä ja miten :odcry:
     
  15. Bukero

    Bukero Gearhead

    aivan, eli höyry-tmv pesulla pääsee pisteeseen A
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  16. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    "sama" äänimaailma tulee deletoimalla "samsoniten" resonaattorikotelon ja vaihtamalla sen tilalle suorat putket vakiovaimentimille. leepuutusmurinakin on mun mielestä musiikkia korville aah... herkkäkorvaisimmatkaan matkustajat eivät edes ole huomanneet koska mennään vajailla. itse kyllä huomaan sen helposti, jos ei ole kovaa mökää kabiinissa.
     
    toyota... tykkää tästä.
  17. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    awd-putkisto erilainen
     
    toyota... tykkää tästä.
  18. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Jenkkifoorumeita kun selailee lisätiedoissa lukee rwd tai awd ja jossain oli että farkun putkisto olisi pidempi. Mutta ei mitään omakohtaista kokemusta
     
  19. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    voi johtua siitä, että jenkeissä ei ole ollutkaan 300c touring mallia, vaan sitä on vastannut dodge magnum.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    vähän kyllä kaipaisi enemmän prötinää :D

    onkos toi vika vai ominaisuus, että jos lasia pesee, niin pyyhkijät käy kerran kuivan lasin pyyhkäsemässä, ennenku vesi ennättää lasille. Olisko vaan joku takaisku löysä?
     

Kerro tästä muillekin!