Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Joo mun mielestä se on kanssa pöljä tapa. Mulla on k5 blazeri ja siinä on 4" ranchon setti, eli takana blokit ja edessä isompi pakka lehtijousia.. U-pultit tuppa löystymään/venymään takaa ja sitten lehijouset pääsee kiertymään kiihdyttäessä ja kai ne blokit saattaa sieltä lentää veke myös.
     
  2. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ei riitä painoluokka taakse noissa vanteissa. Varmaan kestävät normi ajossa mutta jos ajaa kolarin tai ojaan niin ei ehkä vakuutus yhtiö tykkää.
     
  3. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Hullua jos ne blokit on irtonaisena siellä. Orkkiksenakin menee läpi pultti siitä palikasta ja jousipakasta.
    Teaction bareilla saa hillittyä sen kietymisen.
     
  4. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Onhan se teorias näin, mutta aika kaukaa haettu että vakuutus yhtiö alkais vanteita tutkiin ellei ulosajo johdu hajonneesta vanteesta...
     
  5. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    [​IMG]
    Siinähän sitä palikkaa alkas olla. Jotain alkaa jo hahmottua, kuten et paketti jää noin 4senttiä lyhyemmäks kun automaatti. Takakardaani jatkettava ja etu lyhennettävä. Ja vielä tarvii sen 29boorisen jakolaatikon akselin, pakkivalo katkasian ja vaihdevivun nivelen.
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tuliko tuo bellhousing lootan mukana, vai pitikö ottaa erikseen?
     
  7. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Erikseen, vaihteistossa ei oo ees sitä pakkivalo katkasiaa. Ei täällä kellään ylimäärästä? Tai vaihdevipua? Sen kyllä sais tehtyä tosta toyotan laatikon kepistä, viilaamalla alapään pallon, mut päälliskumi on hapristunu riekaleiks.
     
  8. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Aamun idea. Kun vaihteisto jää neljä senttiä lyhyemmäks, niin oisko mitään jos moottoria siirtäs sen verran taakse päin? Jolloin ei tarviis muokata kardaaneja. Hitsais moottorin kannakkeet uuteen kohtaa.
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Taitaapi cummitus ottaa tulipeltiin kiinni ylhäältä, tai ahdasta ainakin sitte pyöriä sillä on :) ainakin alkuperäiset moottorikummit on tosi vetelät.
     
  10. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    5 senttinen kori korotus on vähän antamassa lisä tilaa. Eipä tullu niin katottua paljonko siellä olis vara mennä taakse.
     
  11. smgt

    smgt 3rd gear

    mulla on moottorin kumit ku nylonia :D ei anna jälkee sitte milliäkään :D
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Täryttääkö yhtään? Jotku jenkit moitti semmosta joskus. Voima toki siirtyy paremmin ku motti pysyy paikallaan
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Saattaa olla että olen väärässä taas mutta kardaanin jatko on yksi homma. Jos kone siirtyy taakke niin huomioitava pakoputki, vivustot, imuputki suodattimelle ja tarviiko tunnelia jatkaa tuulettimelta syylärille noin niinku jotain mainitakseni jolloin yhdestä hommasta muuttuu moneksi? Sitäpaitti minulla just sormet mahtuu tulipellin ja koneen väliin mutta korotuksia ei tosin ole tuota luokkaa. Nii että taitaa helpommalla mennä kardaanin kanssa? Tietysti race mielessä painopiste muuttuu paremmaksi.
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    Emmää oo huomannu mitään. Tosin en tiiä oisko se hiljasempi tai mukavampi sitte pehmeeemmillä. Nytkään meteli ei paha ole. Radio saa olla samalla asetuksilla kaupungissa ja 80 vauhissa.
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo ku sillä meinasin kun kummimallisia ei tahro millään löytää, aina tarjoavat sitä polyuretaanipuslaa. Ja rockautossa myyvät jotain mikä menee alkuperäisten kummien päälle jäykisteeki ilmeisesti.
     
  16. smgt

    smgt 3rd gear

    Liekkä tuohon mun koppiin vaihettu ku on nuin jäykät. Luulin ihan orkkis kamaksi ku moottoriki on tommonen norsu :D
     
  17. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ei noi polyuretaani insertit kauheasti täristä autoa, oon ollu tyytyväinen ja ajannu monta vuotta niillä. Ja niillä moottori oikeasti pysyy paikalla eikä heiluu.
     
  18. Räbinä

    Räbinä 1st gear

    Kyllä olet oikeassa, tuo oli tuommonen aamun ajatelma. Kardaanit pitäs käyttää jollain pajalla. Tosi jatkoin kyllä tohon cruiseriin yhen ihan kotikonstein. Nyt on vaan semmonen minä itse meininki ja et mahd vähän ulkopuolista sepitystä. Pitänee vähän miettiä uusiks.

    Mut tuo race juttu ois kyl kova, vois kehua teboililla miten paljon parempi on painojakauma. Balanssissa ku räikkösen ferrari:D:D
     
  19. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tai. Vedät tulipellistä palan pois nii voit tehdä miltei keskimoottorisen kulkineen :p
     
  20. simu_l

    simu_l Gearhead

    Onko sulla pitkä vai pätkä? pitkässähän on lyhyt etuosa ja sen varmaa joku sorvari helposti tekasee, samalla teet tukilaakerin pukkilaakerilla.
    Etukartaani ois minusta sama teetättää kokonaan uus, tulis valmiiksi mittojen mukaan tältä;

    https://www.ebay.com/itm/NEW-DODGE-...NEW-/332509605137?vxp=mtr&hash=item4d6b1ded11

    Ite teetätin ton ja on ollu hyvä, mitä nyt tuli väänneltyä cumminsilla yks laajakulmanivelen kehä rupelille :p
     

Kerro tästä muillekin!