briggs&stratton murhetta taas?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mudracer, 12.4.2009.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Noissa pienissä sivuventtiilimoottoreissa se ei ole kun 1,6 kg
     
  2. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    Nyt äiti aikoi lähteä ruohonleikkuri kauppaan, vika ei ollut parantunut talven aikana. Ei toimi paria minuuttia pitempään vaikka ottaa tankin korkin ja ilmanputsarin pois...

    Onko viime hetken vinkkiä?
     
  3. audiq

    audiq Gearhead

    Minä lähtisin tissiä ensin hipelöimään.
    Selvittäisin, mikä sen vetää kurttuun.

    Uudempien kaasareiden tiivisteet on aika pinnoille tarttuvaista sorttia, että varovainen kannattaa niiden kanssa olla.

    Tuskin siinä isoa vikaa on. Pienkoneliikkeestä voisi saada hommattua myös käytetyn kaasuttimen, jos ymmärrys loppuu nykyisen kanssa kesken.
     
  4. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    Mulla kans humppas kierrokset laidasta laitaan ja vika löytyi venyneestä jousesta mikä säätää kaasuläpän asentoo.
     
  5. perkele

    perkele Gearhead

    no niin tänään leipoi Briggs&Stratton ilmeisesti kiinni,ensin alkoi kierrokset tippua ja hetkenpäästä kolahti.... öljyä tulee nyt jostakin.mistähän noita 8hp pystyakseli koneita vois ostaa edukkaasti.leikkuri on stiga villa,toki vanha kuin mikä.mut jos koneen saa hommattuu edukkaasti niin ehjäpä se jatkaa vielä elämäänsä,,,
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla yks vähän uudempi, olikohan joku Quattro, ravisteli vaan sen puhallinkopan irti päältään ja samalla nosti öljyntäyttöputken irti. Kolina oli kauhee ja öljyä lensi. Kolmen ruuvin paikkaan hitsillä vähän täytettä kadonneen pellin tilalle ja ruuvit kiinni. Taas pelaa ku ei mitään.
     
  7. perkele

    perkele Gearhead

    kellään ylimääräistä ehjää 8 hp konetta?
     
  8. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Korvaa se B&S jollain uudella kinkki moottorilla Lochin tmv. Ovat hyvin yhteensopivia. Kun vaihtaa ekat öljyt n.tunnin käytön jälkeen ja seuraavankin suht. lyhyellä vaihtovälillä voi saada toimivan moottorin. Uusi B&S maksaa tuplat kinkkiin verrattuna ja käytetyn kunto on aina arvoitus.
     
  9. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Nuihin B/S moottoreihin saa hyvin osia, vanhempiinkin. Hintaa alkaa vaan kertyä, jos alkaa enempi menemään osia. Toi öljynvaihto kannattaa hoitaa ajallaan, noin 25 tunnin välein. Tuntuu aika lyhyeltä vaihtoväliltä nykyisin. Öljyksi kelpaa halpis moottoriöljy.
     
  10. T.

    T. 3rd gear

    Juu en tiedä suurempien B&S koneiden hintoja, mutta tuommoista ~3,5hp konetta kun leikkuriin etsin, niin kinkkimosalla maksoi leikkuri 129-179e, ja B&S 199e. Eli ei vielä tuossa kokoluokassa noussut kiinanmoottori ainakaan itelle mitenkään houkuttelevaksi.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hommattiin mökille ohv- kiinantekele, kampiakseli alkoi vuotaa öljyä 2 tunnin jälkeen, muuten o.k, ja lähtee käyntiin jopa tyttövoimalla.
     
  12. T.

    T. 3rd gear

    Tuo on tuo uus minulla kans jotenkin kevyempi käynnistää kuin vanha. Pitäskin muuten vaihtaa öljyt siihen.
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    parissa laitteessa Longhin koneet,on yllättänyt positiivisesti,lähtevät käyntiin melkein kylkeen tönäisemällä ja hienosti on pelanneet,jopa äänenvaimentaja kestänyt 3 kautta.ei oo kyllä suomi alkobensalla tullu ajeltua, puolen vuoden seisonnan jälkeenkin nöyrästi käyntiin.öljyt vaihdettu aina kerran kaudessa.
     
  14. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Mitäs taikaa tuossa venäjän bensassa on, ku itekki hokannu että toimii pitemmänkin seisotuksen jälkeen?

    Piti käydä ihan mielenkiinnosta kokeilemassa pari kesää sitte hylättyä leikkuria käyntiin, ulkona seissyttä.
    Perskele, sehä hörähti heti käyntiin vähäksi aikaa, ilmeisesti kävi senverran ku tissistä bensa riitti.
    Tätä tissiä näpläsin kolmesti ja sen jälkeen jäi käymään normaalisti.

    Kone on vielä joku Koneglanssin halpiskopio, varmaanki 15 vuotta vanha, öljyt vaihettu silloin tällöin, ei muuta huoltoo.
     
  15. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No ite ostanut 20v aikana 3kpl b/s ruohonleikkureita ja kaikissa sama piirre:
    Huutaa kovaa,kuulonsuojaimet ite ja naapurit
    Syö bensaa niinkuin jenkit yleensä+
    Ei halua keväällä herätä
    Käy pätkien ja valittaa kierroksen laskua tai nousua....
    Ostin Stigan missä Hondan 117c kone,nyt tämä ihme 4v.toiminu kuin junan vanhavessa.
     
  16. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Voisiko joku vähän avata tätä asiaa? Oireet viittaa kovasti samaan ongelmaan, mutta nyt ei tajua missä prikan tai propun kuuluisi olla. Värkkinä siis 4hp noin 25v vanha puutarhajyrsin.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Tossa suutinputken päässä.
    [​IMG]
    Siis silloin, jos kyljessä on erillinen suurin, mistä bensan kuuluisi kulkea.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 17.5.2018
  18. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Ei siinä näemmä tuommoista hienoa jalometalliosaa ole. Mulla se näyttää ihan murjotulta alumiini pallolta (ball plug?) joka aivan jumissa. Rikkaalla se koko ajan pyörii, tulppa mustuu hetkessä ja savuttaa. Ilmansuodattimen kun ottaa kokonaan pois, niin pelaa paremmin. Kalvo vaihdettu, ei vaikutusta. Uusi tulppa, ei vaikutusta. Polttoaine kun tankissa käy vähiin, niin hetken pelaa kunnolla kunnes aine loppuu kokonaan. Hermot mennee.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Seossäätöruuvia tietysti käännelty kaasarin pohjasta eikä auttanut?


    No meilläkin oli vähän B&S probleemaa: illalla rymysin stiga villan rojujen alta ihmisten ilmoille, öljyä koneeseen ja bensaa, ekalla käyntiin. Vähän raskaasti kävi mutta seosruuvilla asettu, ehkä 1/10 kierrosta kiinni.
    Jees.
    Rouva tänä aamuna oli lähtenyt nurmikon leikkuuseen ja eka tankki hyvin, sitten tauko ja tankkaus eikä millään kuulemma käyntiin. Kun tulin töistä kotiin, niin poika oli kiskomassa narusta käyntiin ja sehän roiski bensaa pakoputkesta. No öljyroppu pois ja ~3 litraa öljynsekaista bensaa pois. Kaasarin putsaus ja romut kasaan. Tunnin tuossa nyt ajelin nurmikkoa ja hyvin pelasi.
    Jotain töhnää jäänyt uimurin neulan väliin vissiin.
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Piti eilen leikata ruoho.
    Ei lähteny käymään, kuin kaasariin tankkipensaa suoraan laittamalla kävi hetken.
    Eli ei saa kaasarin kautta pensaa. Seisoneen pensan vika se ei ole, mutta joku reikä on tukossa. Vettä oli kohokammioon kertyny, mutta sen poisto ei auttanu. Ei oo noin käyny aikasemmin, vuoden -88 jälkeen.
    Nyt oli ekaa kertaa pienkonepensat jääny tankkiin.
     

Kerro tästä muillekin!