volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. rampleri

    rampleri 3rd gear

    [QUOTE="valpas, post: 3319458, member: 23831"

    Pääasia oli, että kolinan syy löyty. Ainakin yksi syy..... Tuohan on ihan tyyypillinen Volvon ongelma. Vaikea vaan nähdä alkuvaiheessa kotikonsteilla, ellei pura iskarin yläpäätä.
    Minä, ja molemmat katsurit oltiin tyytyväisiä.:D

    Taidan olla vähän poikkeeva, kun en hae pelkkää leimaa?[/QUOTE]

    Joo, on senverta tyypillinen ongelma Volvossa, et oon todennu konepellin olevan vain sitä varten et sitä vasten iskarit stoppaa.
    No, onneks halpoja osia ja simppeli vaihtaa.

    Ekakerta tosiaan pääs yllättämään, mut jatkossa huomaa kyllä kun kumi rupee luovuttaan.
    Konepelti auki kun reutoo koria keulasta, ni näkee kuinka kumi on löystyny uuteen verrattuna.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Joo, on senverta tyypillinen ongelma Volvossa, et oon todennu konepellin olevan vain sitä varten et sitä vasten iskarit stoppaa.
    No, onneks halpoja osia ja simppeli vaihtaa.

    Ekakerta tosiaan pääs yllättämään, mut jatkossa huomaa kyllä kun kumi rupee luovuttaan.
    Konepelti auki kun reutoo koria keulasta, ni näkee kuinka kumi on löystyny uuteen verrattuna.[/QUOTE]
    Jep, joku kertoikin siittä rakosesta.
    Olen huomannut, että silloin, kun aluslevyn, ja laakerin välillä on pieni rako, on asiat kunnossa. Jos siinä ei ole rakoa enään niin holkki on kumista irti, ja iskarin varsi pääsee putoomaan alaspäin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo, on senverta tyypillinen ongelma Volvossa, et oon todennu konepellin olevan vain sitä varten et sitä vasten iskarit stoppaa.
    No, onneks halpoja osia ja simppeli vaihtaa.

    Ekakerta tosiaan pääs yllättämään, mut jatkossa huomaa kyllä kun kumi rupee luovuttaan.
    Konepelti auki kun reutoo koria keulasta, ni näkee kuinka kumi on löystyny uuteen verrattuna.[/QUOTE]
    Kyllähän sen raon näkee jo silmällä
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Kyllähän sen raon näkee jo silmällä[/QUOTE]
    Niin, pitää tietää, missä pitää olla rako, kun on kunnossa. Ja jos ei oo kunnossa, niin missä on se kohta, missä ei sitä rakoa enää ole. :cool:
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    rupesi tdi nostaan lämpöjä tyhjäkäynnillä, hoksasin ettei flekti lähde päälle ja rupee puhaltaan lämmintä pirttiin? ajossa puhaltaa kylmää kyllä, oisko ilmastointi vaan niin tyhjä että aiheuttaisi moista?? viimeset pariviikkoo on jotain vikaa ajoittain pitänyt yllä mutta nyt ei tälleviikkoo ole antanut koodeja? eikä kyllä oo itellä laitteita millä niitä lukiskaan?? alavääntökin tuntuu olevan kateissa... tosin aina ollu mun mielestä laiska alle 2tonnin mut nyt tuntuu että vielä enemmäno_O Egr:än tulppaus on edessä ja imusarjan aattelin koplia kouraan puhdistusta varten lähipäivinä kun oon osat noihin jo hommannu aiemmin, samalla pestä vaihteeksi IMM jos taas vähenis nykiminenkin/reilun vuoden vaivannut tyhjäkäynnin ajoittainen rykiminen(voihan se tosin olla 4-suutinkin mikä ton aiheuttaa... on vaan kallis kokeilla?)? täytyy kuitenkin eka hoitaa takajarrut kuntoon.... loputon suo tuollanen ruotsin foordi?
     
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mullakin kolistaa ja olen epäillyt koiranluuta, joka ainakin tunkilla alatukivarresta hölläämällä (auto pukkien päällä) tuntuisi vähän väljälle.
    Olen kyllä vaihtanut myös siihen iskaritornin yläpäähän tulevan kolmella pultilla varustetun kumiosan jossa poorit, tosin vanhakaan ei silmämääräisesti näyttänyt epäkuntoiselta. Ei vaikutusta kolinaan.

    Iskarin yläpäässähän lienee se varsinainen tukilaakeriosa.
    Onko sen purkamisessa mitään muuta kuin mutteri irti, vanha pois ja uusi tilalle?
    Tarvitseeko kierrejousta huomoioida, esim puristamalla jousipuristimella kasaan,tms.?
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Kun vaihdoin ne jousen yläpäässä olevat kumit, niin minä tarvin jousipuristimia. Se kumi oli mulla jousessa kiinni, ja se laakerilevy on siinä ylimpänä.
     
  8. Z(etor)71

    Z(etor)71 3rd gear

    Tai sitten kompuran magneettikytkimen välys liian iso.
    Rakotulkilla helppo tarkastaa.
    Ohjetta löytyi muistaakseni googlettamalla volvo limun säätö.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    ~1mm on se raja kun alkaa takkuamaan ;)
     
    Z(etor)71 tykkää tästä.
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    eilen käyttelin flektin johdot irti testasin suoralla virralla että molemmat alueet toimii, releelle tulee myös jatkuva 12v, tallista pois ajaessa flekti puhalsi normaalisti?? IMM:n putsasin ja nykiminenkin väheni, rytkytyksestä ei vielä osaa sanoa ei ainakaan viimesen 30km matkalla?? edellisen viestin kirjoituksen jälkeen syttyi moottorinhäiriövalo ja voima/ahdot katosi kokonaan... syyksi löytyi ilmanputsari kotelossa ollut alipainekotelo josta oli kannen liimaus pettänyt, tänään tuntui pelaavan toistaiseksi vaikkakin liimasin sen vaan pikaliimalla kun muuta ei siihen hätään löytynyt? täytyypä perehtyä kompuran säätöön jahka kerkiää illemmalla? Kuhan nyt tämänpäivän selviäisi ilman uusia ominaisuuksiao_O
     
  11. Z(etor)71

    Z(etor)71 3rd gear

    Joku tuollainen se oli ja alle 0,3 ei kait saanut olla, että irtoo välillä... eli pääsee pätkimään tuota kompuran käyntiä
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    1,1mm mittasin eilen, pitänee lähtee simmilevykauppaan ja purkaa hökötys irti? rytkytys ei hävinnyt lämpimänä nykiminen jatkuu lievempänä, vikavalo paloi eilen melkein kokopäivän? liekköön lämpöanturi kun neljäntunnin seisonnan jälkeen lämmöt nousi mittarin mukaan normaaliin 2min aikana? Millähän prkl:een työkalulla saa alipainepumpun alamutterin auki? ei taho mikään työkalu mahtua väliin? oon muokannu lenkkiavaimia, sovitellu erilaisia pienihylsy kombinaatioita?
     
    Muokattu: 17.5.2018
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Alipainepumppuun muistaakseni starttiavaimen saa käymään mikäli muisti ei kovin pahasti pätki, kun eikös se oo vielä sillai että alhaalla on pinnapultti ni pitää ylemmän pultin kiinni ni kun saa vaan vähän auki sita mutskua ni sit sormin pyörittelee veks?

    Ja kompuraa ei tarvii irrottaa jos vaan saat rakennettua ulosvetäjän millä se pääty irtoo siinä paikallaan. Muistelisin vaan että on aika kyrpä homma silti paikoillaan vaikka ois se ihan tarkotukseen tehty ulosvetäjäkin o_O
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    joo ylempi auki vasta kun alamutteri auki ja kasatessa toisteppäin, täytyypä hankkia sopiva starttimoottori avain? lueskentelin että kompurasta keskipultti auki (m6) ja kolmella (m5x25)pultilla pääty veke?? sitä entiiä miten tossa toimii toi systeemi mut yritetään silti?
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu siihen on semmonen oma m5kierteillä oleva ulosvedin minkä varmaan kuvasta osais apinoidakkin mutta kun se oli edellisessä duunipaikassa se ulosvedin ni en saa kuvaa tähän hätään mut kai google auttaa? o_O
     
  16. Z(etor)71

    Z(etor)71 3rd gear

    Camino'79 tykkää tästä.
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    mistähän simmejä ja minkä kokosia, siel on mun tuurilla vaan yks 1mm paksu? koko on ilmeisesti kuitenkin m6pultin menevälle reiälle?
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Sisähalkaisija 6,6mm ja ulkohalkaisija 12,2. Mulla oli vain yksi 0,8mm shimmi, otin pois kokonaan (-99) auto, ajettu 260tkm, toimi hyvin, sen verran kulunut jo se kytkinlevy.
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    Eilen vaihdoin TDi:n moottorin takaylätuen puslan.
    Olihan se aika tiukka, mutta ihan halkomatta sain paikoilleen. Mulla on semmonen vanha muottitae vinka, johon tein sopivat holkit puslalle.
    Sitten kiristin vähän ruiskutuspumpun hihnaa, kun viimeks löystyessä siittä lähti hampaat.
    Vielä jurnuttaa etupyörän laakeri (varsinkin käännettäessä oikeelle, eli vasen laakeri). Keväällä vaihdettu Bilteman laakeri on jurnuttanu jo melkein vaihdosta asti. Ei vielä lämpene, eikä oo välystä. Eikä oo vielä liian jäykkäkään.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä oon ostanut nimimerkki sibe70 kautta Suburbaniin..
     

Kerro tästä muillekin!