Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. max

    max Double Gearhead

    Siinähän on jo maalikin päällä.Eihän tossa oo ku muutama tunti tiukkaa äheltämistä,niin se on siinä!
    Tuulilasin asentaminen näköjään myös edessä.Itse kun asensin tuulilasin Camaroon,niin huomasin että hommaan tarkoitetut imukupit olivat elintärkeät,että lasi pysyy ehjänä kiinnittäessä.Helpottivat hommaa huomattavasti.
    Tuulilasin kehyksen alakarmissa pitäis olla kaksi nastaa,jota vasten lasi nojaa,ja korkeus-säätö on sit automaattisesti oikein.
    Ukot imukuppien kahvoissa molemmin puolin auto,ja sivusuuntakin tulee sit todettua kaksin silmin,ennenkuin laskee lasin kitin päälle.
    Voin lainata sulle imukupit,jos ei sulla niitä satu olemaan.
     
    Selli tykkää tästä.
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Onhan tuo hyvällä mallilla, siinä mielessä että kone, alusta ja voimansiirto ovat about iskussa. Mut on siinä vielä hommaa jäljellä sen verran etten taida luvata vielä tämän vuoden puolella tien päälle. (ainainen ajan vähyys...)

    Muistaakseni minullakin joku imukuppityökalu löytyy, joskin viimeksi saatiin lasi ongelmitta paikalleen ihan kahteen pekkaan kaverin kanssa nostamalla.
     
  3. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Joo, kyllä siihen moni muukin hidasti rinnalle peukuttaan tai ottaan kuvia ja taajamaan kun pääsi, niin bussipysäkeillä oli ihmisillä luurit sojossa :D

    Mutta oli kyllä aamulla kamala ajaa töihin kun oli 13 astetta pakkasta, moottoritie ihan jäässä ja hirveät urat. Auto onneks toimi hyvin, tein siihen vielä viikonloppuna kansiremonttia kun yhdestä keinun studista korkkas kierteet. Se oli ekaa kertaa rempan jälkeen ajossa kun ajoin se messukeskukseen. :)

    Wheels.fi sivujen acs galleriassa näytti olevan kuvatekstillä Rallicross Camaro :D

    [​IMG]
     
    Seevu, Naumasto, artsiracing ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vittu että toi on upee!!
     
    max, Camino'79, pecu_83 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Itse asiassa iski kauhee camarokuume..
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    ja :pinup:on fullsize kuume(siis auto):D
     
  7. Larry

    Larry Double Gearhead

    Tällaisia karskeja pelejä kaipaisi enemmänkin näyttelyihin! Nämä puhuttelee meikäläistä.
     
    max, Camino'79, Selli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. max

    max Double Gearhead

    Tuli just käytyä American Car Showssa Helsingissä.Tavoistani poiketen kolusin kaikki autot ja systeemit aika tarkkaan,ja tällä kertaa en onneksi sortunut häiriökäytökseen.
    Mutta mutta.... ei vaan nappaa noi "modernisoidut" muskeliautot.Ovat varmaan hyviä ajaa kun alusta ei ole enää -60 luvulta,ja isommat vanteet ja renkaat lisäksi ehkä helpottavat tilannetta......puunattujakin ovat ja sekin häikäsee ja pahasti.
    Peculle pinnat,aivan paras laitos oli hänen Camaro koko näyttelyssä.Ihmisiä vaan jostain syystä kiinnostaa vähän raaemmat laitteet,jaolen yksi niistä.
    Pitäis palkita näyttelyn parhaana.
     
    Roc ja palontie tykkäävät tästä.
  9. kuula

    kuula Gearhead

    Ugh, samaa mieltä.
     
  10. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Hoi, sattuisikohan kenelläkään olemaan joutavana 1970-1981 Camaron lämppäripuhaltimen kytkintä?

    Mulla jäi omasta takakansi käteen ja korjausmahdollisuudet vaikuttaisi aika minimaalisilta.


    Edit: Löyty!
     
    Muokattu: 26.4.2018
  11. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Hauskaa vappua!

    Eikös vappuna perinteisesti järjestetä kevätsavutus? [​IMG]?



     
    Naumasto, Vuokralainen, Selli ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Täällä yksi katujätkä muuttui taas tallijätkäksi :(



    [​IMG]
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Ai saakeli! Ja just sait koneen kasaan keväällä ☹️ löysitkö vielä syytä mikä aiheutti rikon?
     
  14. max

    max Double Gearhead

    No voi paska!
    Pecu,onko sulla tarkempaa tietoa mitä siinä tapahtui? Toivottavasti alakerta ei mennyt käyttökelvottomaksi.
     
  15. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    En tiedä kumpi oli kampi. Seetirengas antautu ja katkaisi venttiilin vai venttiili katkesi ja pilkkoi seetirenkaan? Joka tapauksessa se on kakkosen pakoseetin silppua mikä on kimpoillut sitten pytystä toiseen.

    Ainoastaan 4, 6 ja 7 oli jäänyt arvonnassa vailla osumaa.

    Itse veikkaan seetirengasta. Yhdessä oli silloin edellisen avauksen yhteydessä murtunut pieniä hippuja ja se seeti uusittiin silloin. Nyt oli vähän isompia hippuja. Tämä nyt murtunut ei ollut se uusittu.

    Kakkosen sylinterissä on muutama selvä lovi, mutta en tiedä haittaako ne mitään, kun vertaa esim 2-tahti sylinteriin, missä on melkoisia reikiä minkä yli mäntä renkaineen menee.
     
  16. hlappis

    hlappis Gearhead

    [​IMG]
    update 2018
    katutyttönen sai alleen uudet valssit ja kumit.
    350cid lohkoon tilasin 383 stroukkisarjan ja se on vielä tuloillaan.
    varmaan myös ylimaalauskin olisi edessä,ehkä.
     
    max, Herje, Make.S ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. max

    max Double Gearhead

    Joskus kannattaa herätä vähän aikasemmin vapaapäivänä.Tänä aamuna oli täällä OD:n myyntipalstalla tyrkyllä 2 kpl. Saginaw 4-Speed manual askeja.
    No minähän lupasin ottaa heti ne molemmat,vaikka mulle onkin vuosikaudet kerrottu,että kovat jätkät käyttävät Muncie askeja.

    Saginawit maksoivat 400 € pari,mikä on mielestäni alueella.Onkos kellään kokemusta näistä Saginaweista minkälainen on ja kestääkö kuinka vähän rajumpaa käyttöä?
     
  18. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Niitähän on useammilla eri välityksillä, kato onko kytkinakselilla uria ja tossa linkissä on muutama versio listattuna, tietty haluut, että olis joku noista 2,xx olevilla ykkösen välityksillä.

    http://www.teufert.net/trans/saginaw.htm

    Kaikkihan saa rikki, kun oikeen yrittää, ite en ole ajanut kun Munciella,
    vorssan pick-nickissä oli yksi Saginaw tarjolla, ei tullu kysyttyä hintaa...

    BillyJoen ajatelmaa asiaan ameriikan foorumilta...

    I heard they were weak, so when I was putting the 427 into my 59 ElCamino, I bought every one I could find. I had about 10 of them, the most expensive was 80 bucks. I twisted a driveshaft, and shattered the spider gears in my rear end, and am still running my first 50 dollar Saginaw box. The rear seal started to leak after 12 years, so I may rebuild one of my spares. I have 3 left. Just found one under a box in the barn after 8 years. Forgot I had it. They make great Christmas presents.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Kiitos Timo,tuohan jo vähän kertoo,että aina ei välttämättä tee hullunkauppoja.Manuaalipolkimet mulla oliskin ja käpälä tähän modiin.Pari kappaletta kardaaneita TH-350 kanssa ja toinen niistä upea alumiininen, jota en kyllä haluais raiskata tähän jumppaan.
    Aina on ollut haaveena rökittää pikkulohkoa manuaalilla,josko se nyt toteutuis kun en invaliidikaan ainakaan fyysisesti vielä ole.
     
    palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  20. TimoT

    TimoT 3rd gear

    max tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!