mitkä on fiilikset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja slant six, 24.5.2008.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tilattu 236/230 asteinen (0.050") nokka slanttiin. Olo on vähän epävarma tehdystä kauppa-aktiosta. Sanokaa nyt, että tuo oli fiksu valinta.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ford ja Dodge ovat hyvä pari. Ford on se uskollinen pari joka hakee hair...hajonneen kotiin.
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Dart 66. Lylle tossa keväällä muistaakseni puhui, et sul on c body kuume, sellaiko sit tuli, vai otsikkoon liittyen tikka vai urhea?
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tämä tapaus tuli ihan puskista, kun Kinde siivoilee kalustoaan, menee enempi käyttispuolelle...
    Kakkoskoppainen Voyager :D


    Harraste on edelleen hakusessa, nuo pätkätyöt hieman vaan vaikeuttavat valuutan sijoittelun suunnittelua.
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No en mää ny pahalla tota kommenttiani tarkoittanut. Kunhan velmuilen. olikos voijakkeri kuitenkin vinkkeli myllyllä...
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Juu, ei tietenkään herneitä ;) Ei edes vinkkeliä, ihan kakspuolikas neloskone ja manuaalikin vielä :D
    Kuljetuskin selvisi tänään, kyyti kestää vaan pari viikkoa :D, mutta sen verran kohtuuhinnalla tulee juurikin sen takia, niin ei viitsimyt lähteä itse teutaroimaan.
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Joo ei toi pari viikkoa mikään ihme ole. Asuuhan Kinde ihan sivussa kartalta katsottuna.:D
     
    dart -66 tykkää tästä.
  8. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Tiukassa on löytää 170 kutonen suomesta.. Romuja ja kullalla hinnoiteltuja on kyllä.
     
    12345678910 ja jariha tykkäävät tästä.
  9. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Olisiko sinulla hakusessa sellainen? Minulla pitäisi olla nurkissa moinen/moisia. En nyt tältä varhaisdementialtani muista, eikä ole ollut tarvetta vuosiin. Ihan nipussa oleva/ia. Kunnosta en voi mennä takuuseen muutaa, kuin sisällä lämpimässä säilytetty. Jos todella tarvetta voisin kaivella nurkkia, kun palailen Suomen kamaralle
     
    12345678910 tykkää tästä.
  10. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    No ei tuohon earlyyn oikein kehtaisi isompaa laittaa eikä niitäkään oikein ole.. Mulla on omasta lohko niin pitkästi halki että nestettä saa lisätä 2 ltr / 100 km. On paikattu tieten ekan kerran jo 80 luvulla.

    Kovin kiireinen asia ei ole, aloitin etsimisen jo 2008 :D
     
    leksa tykkää tästä.
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    kyl mulla saattas 170lohko löytyä? ei kokonaista kylläkään?
     
  12. leksa

    leksa Gearhead

    Mullakin saattaisi jäädä yksi yli tarpeen. kaksi löytyy ja ainakin toisessa pysyy nesteet sisällä koska vuoden -94 jälkeen siellä oli vieläkin litkut sisällä. Toinenkin on autossa paikallaan mutta en tiedä sen kunnosta. Kun en ole koskaan avannut tai edes käyttänyt sitä.
    Se viimeisin saattaisi ehkä joutaa jos kunigasajatukseni saa tuulta alleen. Ajattelin laittaa ostamani 225 koneen...
    Fiilikset on nyt taas jotenkin niin nousupuolella..
    Kuka tietää mistä ja miten voisin saada juuri sen aidon tai aitoa vastaavan 0,49 nostoisen 276 asteisen Mopar nokan ??

    Imusarjaa ja pakosarjaa löytyy kyllä.. ja isompaa venttiiliä sun muuta.
     
  13. leksa

    leksa Gearhead

  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ihan kivat fiilikset taas kun kerkesi vähän Valianttia vilkaseen. Kaasarin käytin pöydällä levällään ja sieltähän se hyrinä löytyi slänttiin :cool: Ennakotkin sai nyt säädettyä kunnolla kun pysyi käynnissä, toistaiseksi jäi 18 asteen perusennakko, siittä se edellinenkin moottori taisi tykätä.

    Tuo leksan turbiinin sovituksesta tuli mieleen, että ei taida ihan pelkästään sorvaamalla mennä? Muistelisin lukeneeni että siellä tulee sisuskalut vastaan jos meinaa niin paljon pienentää että menee vanhempaan kampuraan.
     
    leksa tykkää tästä.
  15. leksa

    leksa Gearhead

    Aika raju ennakko. Onko "vakio nokka"? Paljonko on maksimiennakko?
    Olen joskus rajoittanut ennakot ettei nouse liiaksi.

    No toi turbiini juttu täytyy kyllä testata. On sellainen Banana 10" turbiini jossa silmillä katsoen näyttäisi että kyseessä on vaan rauta tapin pätkä.
    Mutta kiitos varoituksesta. Kyselen vaikka JN Tradingin kavereilta mitä mieltä he ovat asiasta.

    Toinen olisi sitten kunnostaa uudempi kampura tohon tarkoitukseen tai porata pystyporalla vanhaan kampuraan suurempi reikä.
     
  16. leksa

    leksa Gearhead

    No joo. Soitin JN Tradingin kaverille ja niinhän se on... siellä on laakerointi takana. Ongelma onkin juuri siinä ettei voi tietää kuinka paljon pilotissa olisi varaa sorvata....
    NO nyt putos fiiliksiä hiukan...
    Näillä se on siltikin mentävä :D
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tulipahan ainakin varmistettua asia ennen kuin sorvin terä haukkaa kiinni :)
    Edellisessä 225:ssa oli Moparin 268/.460" nokka, tässä nykysessä 170:ssä asteita suunnilleen sama, vähän miedommalla nostolla. 225:ssa piti rajoittaa maksimit muistaakseni 30 paikkeille, tästä pikkukoneesta ei vielä tiiä. Jostain on jäänyt mielikuva että vaatisi enemmän maksimia.
     
  18. leksa

    leksa Gearhead

    Mulle on jäänyt mieleen että 32 astetta olisi maks.
    Itse olen aina käyttänyt 32 maksimia vaikka joskus minimikin on ollut 28 astetta :D
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sehän ei tuo Moparin 268 asteinen ole 0.050" asteilta kuin 208. Mun paketissa sekin riitti moottoriin joka iloisesti veti 5-5,5k tienoille ja "matka-ajossa" vähemmän tehokkaalla alueella ajeltiin 6k ja vähän ylikin. Kunnes jakopää porsi.

    Tuo Moparin nokkakeppi olis tallessa. Jonkin verran on kulumaa vinohammaspyörässä ja onhan sen päältä menneet tikut solmuun. Mut niinku periaatteessa olisi keppi johonkin kokoonpanoon kun mulle tulee Oregon cam grindiltä "pikkuisen" kuumempi 236/230 asteinen tilalle. Toivottavasti ei me rangaistustullille se keppi kun saapuu.

    Mä oon ollut konservatiivi noiden ennakoiden kanssa. Purkautunut kone kävi tyhjää 18 asteen ennakolla ja kierroksilla oli 26. Ja E85 tankissa. Lopunaikoina koneen osakuorma-ajoa kevensi 5 asteen alipaine-ennakot. Seuraavaan settiin tulee edelleen jakaja, tulpanjohdot ja silviisiin mutta toki ennakot joutuu hakemaan uusiksi. Tulee joku vielä tekemätön uusi ruiskukin tähän.
     
  20. juha745

    juha745 Gearhead

    Miks aina vähän ennen jotain tapahtumaa porsii autot? :confused: Viime viikolla meni samana päivänä Dartin startti paskaks kerrasta, kun oltiin menossa siirteleen Coronettia, ku bensan tulo loppu siinä. No nyt ois uus (re-manufactured in Mexico) startti paikallaan Dartissa, mutta pitää outoa rohinaa. Täytyy hankkia tehostartti suosiolla, että uskaltaa lähteä yhtään pidemmälle.

    ps. Mihin kaikki kohtuuhintaset 14" isojako-peltivanteet on hävinny ku niitä ois vailla!!?? Pitikin mennä syksyllä myymään yks pari viidellä eurolla pois... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!