Pitman arm

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Janneman, 11.6.2018.

  1. Janneman

    Janneman 2nd gear

    [​IMG] kuuluukos se tuo pitman armi jäädä noin tuohon? Vanhassa oli rako simpukan ja varren välissä eikä uusikaan syvemmälle menny. Mutteri oli kyllä melko löyhästi kiinni vanhassa.
     
  2. julmajari

    julmajari Gearhead

    Joo noin se mullakin on/ollu jo 10 vuotta.
     
  3. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Tänks. Nyt ku rupes muisteleen niin tais hj:ssä kans jäähä noin.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kylläpähän se jotakuinkin noin on. Kartiohan se on, että pienikin mittaero näkyy kyllä äkkiä asennussyvyydessä.
    Viimeksi ite vaihtaessa olin varautunut isompaankin hommaan irrotuksessa, mutta just löysän mutterin ku olin poistanu heti ekaks, niin simpukkaa hollille käännellessä varsi tipahti maahan...
     
  5. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Joo pikku kopistelulla tuoki irtos. Piti sorkkaraudalla vähä vääntää kallistuksen vakaajaa että sai pois paikoltaan ja uuden tilalle. Ei viittiny koko simpukkaa tiputtaa lattialle.
     
  6. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Leikkas perkele parista pyörän mutterista kierteet. Onko nuo lie puolituumasia vai 14mm?
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Missä vehkeessä?!?
     
  8. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Tahoe -95 6.5td. Sehä se taas unohtu laittaa. Ja eihän se puolituumanen vissiin voi olla ku 9/16 tuumaa. Oisko tuossa nyt niin että pultit on M14 ja mutterit 9/16 ku on nihkeät menemään?
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Meneekö alkuun hyvin, ja sit jumii? Väärä nousu?
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eikös noissa vaihtunut 88/92 tuumaset kierteet millisiin?
     
  11. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Hyvin menee pari kiekkaa ja sitte tahmeat. Pitää töistä huomena ottaa kampa ja varmistaa kierre että osaa oikeat ostaa tilalle. Kyllä ne pultit täytyy olla tuumaset ja mutterit milliset nyt. Mistä nuo mutterit sais hankittua edukkaasti?
     
  12. J.J

    J.J Gearhead

  13. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Pyöränmutterit menee helposti teräsvanteita kiristäessä tohjoksi jos vetää liian tiukkaan kiinni.
    Kartio-osuus "kutistuu" jolloin mutteria on työläs saada pyöritettyä.

    Toinen asia on jos rumpu tai levy on vaihdettu hakkaamalla studit pois huolimattomasti, silloin studista pari ensimmäistä kierrettä saavat helposti kipeää.

    Yleisempää lienee toi mutterien liikaa kiristäminen peltivanteelle, "halpis"-peltivanteissa on pieni kartiopinta-ala vastassa. Suuri todennäköisyys liikakiristämiselle. Näin kävi itselle.
    Onneksi mutteita saa helposti.
     
  14. Janneman

    Janneman 2nd gear

  15. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Voi se olla noinki käynyt mutta epäilen vahvasti että väärä jenga kun menee alusta hyvin mutta sitte alkaa vastustaa. Töissä jonku verran noiden kierteiden kans pitää ihmetellä. Jos ois kartion kohdilta kutistunu niin varmaan ois heti alusta nihkeä.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä kun jouduin vannemuutoksen takia nappaamaan ysikutosesta mutterit tohon kasiysiin, niin niistä kans osa on aikas tahmeita. Ikuna ollu kukaan siinä uudemmassa öljynny. Nyt muutaman renkaanvaihdon jälkeen ja öljyn käytöllä alkaa herkistyä.
     
  17. J.J

    J.J Gearhead

    Yv laitettu.
     

Kerro tästä muillekin!