Oldsmobile Delta 88 -80

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja -Skeletor-, 17.1.2018.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    tuohon koneeseen kannattaa kattella kanssa palikoita rockautosta. jotain pulttisarjaa ja kansipaffia saattaa saada kohtuu edukkaasti suomeen verraten. Muistaakseni jakopäätkään ei maltaita maksanu sielä.
     
  2. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

  3. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Tiivistepintoja puhdisteltu, ja iso läjä osia tilattu.

    Valmiina asennusta odottaa:

    Vesipumppu, sisäpuhaltimen moottori, vedenlämpöanturi, öljynpaineanturi, pcv-venttiilli, dampperi, varalle syttymoduli ja sarja tulppia ja täydellinen rosteripulttisarja koneeseen.

    [​IMG]

    Lisäksi tuli hommattua aiemmin uudet vanteet

    [​IMG]

    [​IMG]


    Kannet meni ventiillipajalle ja nyt vain odotellaan tuomiota.



    Jakopää ja nokka myös tilattu, nyt vain odotellaan.

    Niin ja tämän palstan avulla löytyi myös Headmanin peltisarjat, joutuu vääntämään vielä uutta putkeakin.
     
    Muokattu: 23.3.2018
    Camino'79 ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. SauliK

    SauliK Gearhead

    mistä ja minkälainen oli tuo pulttisarja?
     
  5. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

  6. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Tämäkin homma nytkähti hivenen eteenpäin. Ja lähti vähän lapasesta. Käyttäjältä DX löytýi .030 ylikokoon koneistettu lohko jossa tuli mukana kanget ja sealed powerin (?) mäntäsarja.

    Ja kiitokset Karpoville joka toimitti lohkon sopuhintaan.

    Tämä lohko oli ilmeisesti kasauksen jälkeen leiponut kampuran kuivana jonka vuoksi lohko on jäänyt ylimääräiseksi.

    Kampura tarkastettiin pajalla ja oli karvan verran toleranssien yli mutta todettiin että kestää kruisikoneessa ilman hiomista. Uudet alakerran laakerit on matkalla jenkeistä.

    Kansissa oli pakopuolen venttiilien varsissa kulumaa ja kun tilaushommiksi meni niin tilasin kerralla kaikki imu ja pakoventtiilit.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.3.2018
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nonii, siitä se lähtee. Joko tänä kesänä ajetaan?
     
  8. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Odotellaan alakerran laakerit niin saavat pajalla laittaa alakerran nippuun. Siitä jatketaan sitten itse. Jos nyt ei mitään yllättävää tule niin eiköhän tuo ole ajossa viimeistään toukokuussa.
     
    rane58 tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuvat ei näy!
     
  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Mulla näkyy
     
  11. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Korjattu!
     
    Karpov ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Herje

    Herje Double Gearhead

    Näkyy olevan kaverin vanha olssi.:)
     
    -Skeletor- tykkää tästä.
  13. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Sattu olemaan ylimääränen kawan kle 500 minkä annoin Rapelle vaihdossa.

    Työkaveri tästä huikkas. (Soittaa Rapen kanssa samassa bändissä)
     
  14. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Hetki vierähtänyt edellisesrä postauksesta. Homma ei ole kauheasti edennyt erinäisistä syistä, koneistamolla vähän venähti, talli lähti yllättäen alta ja nyt päästiin sitten muuttamaan uuteen talliin.

    Mukavana bonuksena 2 viikon kevyt alavatsakipu paljastui tulehtuneeksi umppariksi. Aluksi koittivat tähystää muttei onnistunut niin joutuivat sitten avaamaan isommin. Yhteensä 17 tikkiä ja vielä reilu 2 viikkoa saikkua...

    Tuli tuossa ennen saikkua vaihdettua käsijarruvaijeri, laatikon tukipalkin hitsasin ja uusi turbiinikin meni paikalleen. Turbiiniksi tuli tuollainen B&M Tork Master 2000rpm.
     
  15. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kansiin tuli uudet venttiilit, K-line ohjurit, ilmapillin poisto, pattien tasoitus ja pikku siistiminen. Dekeistä otettiiin milli niin päästiin mäntien kanssa aikalailla dekin tasolle.

    Maanantaina voisi laittaa kannet ja imusarja paikalleen kun pikkuveli joutaa kaveriksi, itse kun ei voi tehdä vielä mitään raskasta.
     
    -nikke-, FeV-8 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear

    Sellaisen vielä huomasin kun tilasin uudet tikut ja keinut että joku oli asentanut nuo kannet pienipalloisilla 350 tikuilla. Onkohan vaikuttanut muuhun kuin mahdolliseen vajaaseen öljynkiertoon kansissa??

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mitäs tänne kuuluu? Missä koneistamolla heitit koneen kanssa mutkan?
     
  18. -Skeletor-

    -Skeletor- 2nd gear


    Lohko ja kannet kävi Kuopion venttiilipajalla.

    Kannenpulttien kanssa tuli ongelmaa. Toisella puolella katkesi kaksi pulttia mutta onneksi lähtivät suosiolla. Viimeinen kerta kun käytän vanhoja pultteja :mad: Nyt kun jälkeenpäin miettii niin noissa saattaa momentti ihan jonkin verran valehdella kun 5A kansissa on reiän koko 1/2 pulteille. Toivottavasti nuo nyt kestää.

    Kone olisi yhtä keinun pulttia vaille kasassa. Sattusko keltään löytymään? Alan jo epäillä tuota omaa momenttiavaintakin. Pitänee verrata kaverin avaimeen.

    Pakosarjoja mallailin ja kuskin puoli ei mene paikoilleen vaan ottaa starttiin. Niinpä sitten uusi ministartti jenkeistä tilaukseen ja marjakankaalta ostettu irti ja myyntiin.. Niin ja pitänee etsiä pakosarjoihin studit kun normi pultit ei mahdu.

    [​IMG]


    Pakko oli mallata miltä kone näyttää läjässä :D


    [​IMG]

    Nyt kun saa tuon yhden keinun pultin niin voisi pistää öljyt sisään ja koittaa pyörittää paineet.
     
    Dramador, rane58, -nikke- ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!