Satelliten kulku.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja niclas, 23.6.2018.

  1. niclas

    niclas Gearhead

    Tuossa n.1700kg, 74 4d lossissani tekniikkana 408 pikkulohko, 10 puristuksilla, edelin kansilla, muuten koskemattomat, paitsi palotiloja imuvenan ympäriltä vähän muokattu, compin xe274h nenä. Loota 727 2500stallilla, perseenä 8 3/4 lukolla ja 3,73 vällärillä.

    Mitähän tuollaisen pitäisi vartilla kulkea? Malmilla viimeksi Et 13.04/171kmh. 26" katuslikseillä. Tuo aika tuli jumiutuneilla lehtijousilla, joten 60ft jäi parhaimillaan just yli 2 sekkaa. Ollaanko yhtään siellä päinkään kulkujen puolesta?

    Nokkaa olen miettinyt, että onko enää sopiva tuohon komboon, samoin tuo turbiini...?
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kuhan nyt vaan kommentoin tähän. Melko hyvä aika jääradalla tommoselle ryhävalaalle. Syksyl vesivehmaalle, missä pitäs olla parempi pito, ni saat lintalle 12 ajan...
     
    Rotten tykkää tästä.
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ihan hyvä aika tolla loparila. Jos tuntuu että lehdet jumissa, niitä voi herkistellä ihan kotikonstein putsaamalla/rasvaamalla. Sitä en tiiä auttaako aikaan vai alkaako vaan akseli pogoilee tms... sutiko se minkä verran? mutta pikku 60 jalkasen parannuksella 12s puolelle, mikä on ihan oikeesti jo napakkaa menoa, vaikka joka toisella jampalla onkin 9s auto ainaki jutuissa nykyään.

    ps. malmi ei ollu mikään jäärata kun siellä viimekesänä ajoin, ei kauas jääny auton enkasta vaikka renkaat oli 10v vanhat. Ja 9.0 aikakin näyttää siellä ajetun.
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tsori, saatoinkin sekottaa tuon jääradan hyvinkäähän. Jatkakaa, siirryn taustalle...
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Kovasti kiinnostaa itekkin mitä tuo oma -68 Satellite tulee menemään kanssa, hyvin samanlaisilla specseilläkin mennään vielä.

    Suurinpana erona ehkä perävälitys 3.23, rautakannet suht hyvin? portattuna, puristuksia tulee olemaan 13+ vai peräti 14, PP280H nokka toistaseks ainaskin ja 904 vakioturbiinilla.
    Moottori tosiaan 408 kanssa tulee olemaan ja lähempänä 12 kuin 13sec haaveena.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mikä imari ja kaasari? Pikkusen pitäs saada 60ft pois. Onko pinion snubberia?
    Veikkaan että pikku alustan muutoksilla pääsee 12s puolelle.
    323 välityksellä melkein osallistuisin mailin tai 1km kiihdytyksiin :D
     
    xarper tykkää tästä.
  7. niclas

    niclas Gearhead

    Kappas, pienessä simassa unohtui mainita. Imarina siis rpm airgap ja päällä holley 750dp.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt saan varmaan kaikkien ve teoreetikkojen yms ryöpyn niskaani. Mutta jos jostain saat kokeeksi 850 kaasarin, niin kokeilisin sitä.
    Nokkaahan tietysti voisi olla lisää.... hmm onko sitä ikinä tarpeeksi :D Kummiskin stall ja perä välitys on ihan hyvät, että rajumpaakin nokkaa voisi kokeilla.
    Onko stalli katsottu kiekkamittarista vai valmistajan ilmoittama?
     
  9. Batman

    Batman Gearhead

    Jos haluut kokeilla isompaa kaasaria mulla on se 454:n päällä ollu 850 demoni, lupasin sen Jukan Darttiin eli joutaa lainaan vaikka vähän pidemmäksikin aikaa..
     
  10. niclas

    niclas Gearhead

    Jarrua vasten katutassu alkaa pyörimään siinä jossain 2300rpm kohdalla. Tosin tuo pilipali rundari näyttää vähän vituralleen, msd vissiin vähän sekoittaa. Mitenköhän tuollainen High lifti nokka toimisi, esim xe275hl? Siinä olisi nostoa jo yli .500.

    Joo. Voisihan sitä testata, Pete voisi testaa samalla tuota dp swingerissään. Taitaa olla nämä vehkeet jo laittomia kun Jukka saa Dartin kasaan;)
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei nyt ihan oudot lukemat toi 171kmh 1700kg autossa tuon henkisestä koneesta, tosta voi kalkuloida että paljonko on tehoa käytössä vaikka aika ei vielä ehkä olekaan sitä mitä toivomuslistalla on.
    Varmaan sitä aikaparannusta on luvassa paremmalla pidolla tai alustajumpalla, ja sitä myöten muutama kilsa vois tulla sinne loppuhinkin lisää.

    Jos tuollaisella turbiinilla aiot jatkaa niin noin painavassa autossa vois olla hyvä pysytellä nokassa joka on suurinpiirtein olemassaoleva, isompi nokka sit taas vaatis todennäköisesti korkeempaa stallia että suorituskyky paranee. Vähän noi hommat menee käsi kädessä, isommalla nokalla tehoalue nousee joten vetoa ei vielä 2000rpm huitteista ole yhtää enempää tai jopa vähemmän kuin tolla nokalla.
    Kakstaosimusarjakin sopii kombinaatioosi, mun mielestä kaasarikin on riittävä, mutta voithan sitä 850cfm:ä kokeilla jos sellasen lainaan saat.

    Jos taas aiot vaihtaa nokkaa isommaksi(10:1 kyllä sen vielä sallisi) niin sit vaihtaisin myös turbiinia korkeempistalliseen, ja kannet porttautaisin jos ei itellä ole kys. operointi oikeesti hallussa.

    Oletan että kokoonpanoosi kuuluu hyvät peltisarjat 1 3/4" primääreillä ja sen jatkona hyvät 2,5" tai isommat pakopiiput?
     
  12. niclas

    niclas Gearhead

    Hookerin super compit sarjoina, olisiko ollut 5115 tms. Putket on 2,5" x röörillä. Taidanpa tämän kesän kyllä vetäistä tuolla tekniikalla, poislukien tuo kaasari. Elokuussa malmilla voisi kokeilla tuota 850 demonia.

    Lehtijouset on nyt herkistetty ja tuntuisi jopa toimivan. Mites nykyaikana noihin kallistuksenvakaajiin suhtaudutaan stripillä? Nyt autossa on addcon 1" vakaajat. Tuo läjähän on ehta suomiauto, joten siinä taitaa olla ns xhd alusta. Toimisiko paremmin ilman vakaajia?
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Takana taitaa vakaajat olla ok, edessä irti. Nippareilla vaikka kiinni, ettei raahaa maata.
    Stalli on kyllä aika vähän, kumpi loota on kyseessä, veikkaan 727? Ehkä joku 383 4bbl/Hemi turbiini yms 2700-2800 vois olla ok. Tosin ei mikään kevyeen autoon tarkoitettu. Ja sit hivenen nokkaa lisää.
     
  14. niclas

    niclas Gearhead

    Jep, loota 727, yritän lykkää tuon trangon tf-2 shiftkitin, mikä lojunut nelisen vuotta hyllyssä pölyyntymässä paikalleen ensiviikolla. Turbiini on TCIn breakaway, tuli tuollainen joskus erehdyksessäni ostettua. http://www.tciauto.com/tc/breakawayr-converter-chrysler-1967-81-torqueflite-727-24-splinehtml/

    Pystyykö esim JN-trading muokkaa tuota limppua?

    Onko porukalla mitään kokemuksia esim lehtijousien etukorvakkeiden käännöstö nurinkurin ja lehtijousen takasiteen poistamisesta, pilaako ajettavuuden?

    No, joka tapauksessa kyllä se korkea 12 yritetään saada särki vielä tänä kesänä.
     
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei. Takapään jousitus ei tarvii mitää erikoista, paitsi kunnon puslat jotka ei ole ylikiristetty.
    Ja sit pinion snubber... n 1-2" etäisyydelle lattiasta.
     
  16. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    olisin ihmeissäni mikäli ei pystyisi
     

Kerro tästä muillekin!