Flektien kotelo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cleve, 30.6.2018.

  1. Cleve

    Cleve Gearhead

    Moro,

    Kun tuo syylärin vaihto tuli ajankohtaiseksi niin laitan nuo spalin flektit kun ne nyt on. Tein flekteille kotelon ja mietinkin, että riittääkö nuo reiät tuolla nurkissa poistamaan ajon aikana ns. hot spotteja kun flektit ei ole päällä. Kumiläpät siksi koska flektien ollessa päällä ne imee ilman kotelon alta kunnolla.

    Kone Ford 460, suht vakio.


    Kuva
    http://aijaa.com/pAXGDu
    [​IMG]
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  3. xarper

    xarper Gearhead

    Väittäisin että aivan turhat.
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Riittää, eivätkä ole turhat.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Käytännösäkin jotain hyötyä noista?
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Maantieajossa ilma virtaa paremmin kennon läpi ja kun ajat kaupungissa niin kumit imeytyy kiinni ja taas ilma virtaa kennon läpi mutta flektien voimalla.
     
    kalvetinhet, Weijari ja Kahvipoika95 tykkäävät tästä.
  7. Cleve

    Cleve Gearhead

    Jep, niin vähän ajattelinkin tuota tehdessä.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Fixun näköinen kotelo...kerrankin joku miettinyt, eikä vain lätkäissyt noita flekteja suoraan jäähdyttimeen, uskoisin että toimii hyvin...tuohonhan taitaisi mahtua vielä yksi reikä lisää per rivi.

    Reiät ja kumilärpäkkeet ovat hyvä ratkaisu, samalla laillahan se on niin paljon kehutussa 900-sarjan Volvon flekti/tunnelissakin.
     
  9. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    mikäli on tehty oikein
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Ei mulla ainaskaan tossa Volvon paketissa mitään kuraläppiä roiku?
     
  11. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    onko volvon ratkaisu järkevyyden tae?
     
  12. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kyllä niissä orkkiksissakin roikkuu kumit, ja tarvikepaketeissa. Noi 12kpl suorakaiteen muotoisia lärpäkkeitä on just sitä varten.
    [​IMG]
    Tässä 940 Volvo ratkaisu

    [​IMG]
     
    Muokattu: 9.7.2018
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla on ihan samannäkönen kun alla, 850 otettu eikä kuraläppiä.
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Silti ne läpät parantaa jäähdytystehoa. Kaverin offipickupissa oli syyläri lavalla ja sinne ohjattiin ajoviimaa katon yli, niin tollasten läppien lisäys auttoi jäähdytystä maantieajossa.
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    En mä sitä epäilekkään, varmaan auttaa jos on alimitotetut vermeet tjsp.
     
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    No mitäs tossa läppien kohdalla sit on?
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Ei mitään, se on umpinainen siitä.
    [​IMG]
     
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei näy kuva? Kai niissä on sitten jotain eroja, kenties ilmastoiduissa oli reiät ja läpät? Itse oon nähny ainoastaan noita linkittämäni kuvan kaltaisia.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh sitä en tiedä oliko siinä AC mistä ton kävin hakemas, kai ny tommosissa ökyautoissa luulis olevan kaikissa? Ehkä uudemmissa noi kuraläpät tjsp?
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Klonkswageneissa noita kuraläppiä on ollut jo -80luvulta lähtien.
     

Kerro tästä muillekin!