Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Artzu

    Artzu 1st gear

    Lähteekö Ramin -06 mallista mittarisro irti ilman ratin /airbagin irrotusta? Onko joku saanu korjattua mittaristoa keskuslukon osalta? Uus mittari maksaa jonkun verran eikä ole suomessa.
     
  2. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tietääkö joku kuinka nopeesti 2gen ramin hytin saa irti? Siis pultit joo mutta kaikki mikä on tulipellissä kiinni, ratti, piuhat letkut, ac. Onko muuta? Entä ne etukaaret, ottaako irti vai tuleeko hytin mukana ylös?
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

  4. smgt

    smgt 3rd gear

    Ite otin lokerien kans pois. Ei siinä loppuusa kauaa menny kuhan alko kaiken repii irti.
    Syyläri pois ja ilmastoinnin kompura moottorista pois niin ei tartte sitäkään uudelleen täyttää. Shifterin tanko, letkuja ja johtoja mitä nyt on. Takavalojen johot irtoo liittimesta kuskin eturenkaan takaa. Ite otin akut, lamput ja muut tämmöset pois ettei ole painolastia niin paljoa. Ovista lankku poikittain läpi mistä saa liinat nosturiin ja räikkäliinat sitte nosturista lukkopeltiin. Niillä sai säädettyä hyvin että nosto tulee suoraan. Mulla oli lankku varmistettu liinalla taaksepäin takaikkunasta. Se olis halunnu tulla eteen päin ja sitte ois voinu painopiste muuttua radikaalisti :D
     
  5. Joonnaz

    Joonnaz 1st gear

    Jahas, dodgeen väsättävä helmoja. Tiedossa oli että jotain pientä fibaa joku entinen sinne tehnyt, mutta eikai sitä urtsia tarvii purkkitolkulla mättää:mad:
    Kitti päälle, niin ihan ehjältähän se näytti. Nooh, laitellaa kuntoon :)
    Tulleepaha uus wallius koeajettua.

    Yllättävän ehjä muualta, rungot kaikki ruosteettomia.



    https://aijaa.com/rhGIUX
     
    Muokattu: 7.7.2018
    ReDDot tykkää tästä.
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joo Joonnaz justiin tommosen takia mullakin tuossa on ruostevaurioita. Saatika että lattia vaimennetaan kotimatolla.. ruostuuhan se juu :confused: ruostesuojausta tossa ei tuskin ole koskaan ollutkaan, ohiosta alunperin lähtöisin ja siellä ei kai semmosta sanaa edes ole. Sieltä kun tuotiin tänne suolan luvattuun maahan nii eipä se muuta tartte. Plus tyhymä kuski joka ajeli vaan.. mutta niinku yks jenkkiharrastaja sano, nää on niin yksilöitä kun ne suomeen laivataan.
     
    Joonnaz tykkää tästä.
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kestääkö se hytti kyllä nostaa sieltä ovi/ikkuna-aukoista, mietin liinoja hytin alta tai kakkosnelosta? (ei oo kaappariovia) Kojelaudan otan myös pois että saa sen kennon samalla vaihdettua. Eli pikkunippeleitä tulee melkoinen läjä, nekun saa säilöttyä niin että löytyykin vielä myöhemmin.. :D ajatuksena on että kiepautan hytin ympäri nii saa paremmin (todella paljon paremmin) hitsattua ne kannakkeet siitä kuntoon. Nyt kun vielä tuli työpaikka jossa saa mankeloitua muutakin kun paperia kuulemma :p
     
  8. smgt

    smgt 3rd gear

    Oviaukot kestää. Ovet auki ja kakkosvitonen sisää. Mulla ei ollu edes pehmukkeita välissä ku nostin vaan. Mitään jälkee ei tullu.

    [​IMG]
     
    Joonnaz, ReDDot, Cumminski ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ai sä nostit noin, ja näemmä vielä semmosella jolla ois nostanu vaik kuin ylös ;) painopiste tuossa kai on jossain kojelaudan ja tuulilasin kohdalla, varsinkin kun nostaa noiden pyöräkoteloiden kanssa..? Teen tässä kesän mittaan kersoille kiikkutelineen, ajattelin että teen niin järeen ja korkeen että saa nosteltua ketjutaljoilla mitä vaan. Tuplahyöty. Kun tuli kaadettua pihapiiristä kaikki puut joissa isot oksat ois ollu, mutta jo niin lahoja olivat kaikki. Eikä paljoo haittaa vaikka tuulilasi menis paskaksi, edellinen vaihtoi sen omin päin, vuotaahan se..

    Kai sitä pitää uus värikin noihin sit vetää kun kerran projektia aletaan tekemään. On se itelle mukavempi ku pääsee kunnolla tekemään, vihaan kaikkia "on-se-ny-hyvä-jo" ja liimaa-leikkaa- kötöstyksiä, kerralla paree nii näätte sitte sen kylällä ;) Ja jeeppi saa hoitaa veturin virkaa jahka löydän sen kadonneen turbiinin lukon.
     
  10. smgt

    smgt 3rd gear

    Tuo oli helposti saatavilla niin otin nostamaan. Näkyy olevan valotki paikallaan vaikka sanoin ettei ollu :D Samalla nosturilla purettiin ja kasattiin. Hytin noston yhteydessä nostettiin tekniikkakin pois ja vietiin runko seuraavaksi päiväksi puhallukseen ja maalattavaksi. Sitten seuraavana päivänä tekniikka ja hytti paikalleen. Lava nostettiin pihalla seisovalla vanhalla mersun hiab autolla myöhemmin.
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Hytin saa todella kivasti hitsuuteltua ku kääntää sen selälleen. Muutenki oli ittelle kiva et se oli lavan päällä, ni pystyin aina tuuppimaan poijes ku tarvis.
     
  12. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

  13. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Tuossa kun Musta pässi jutteli ilmastointihuollosta niin meinas itsellä pudota leuka polviin eilen.

    Teetin läheisellä teboililla vuosittaisen ilmastointihuollon bmw e39 pyhäkulkineeseen. Viime vuonna sama hoito maksoi siellä 70 euroa ja nyt vaatimattomat 229 euroa....

    Dodgeen maksoi vuosi sitten motonetissä 65 euroa.

    Kuulemma kylmäaineen hinta nelinkertaistunut, mutta tuntuu silti hurjalta tää hintakehitys. 15 euroa / 100g oli nyt hinta ja motonetissä olis ollut 10e / 100g
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minä maksoin kesäkuun eka viikolla 79€ ns. ”ilmastointihuollosta” jossa tuli 905g r134a ainetta. Vuos sitte oli sama setti toisessa liikkeessä 49€. Nii että halvalla sain kuitenkin nytkin mutta puhumalla. Kesäkuussa vielä sanovat että olis aineen hinta kolminkertaistunut, nytkö jo nelnkertaistunut niinkuin käyttäjä tappokinnas sanoi?

    En sitte kuitenkaan löytänyt varmaa vuotokohtaa omassa ilmastoinnissa kun on niin pieni reikä. Kahteen kertaan kahdella eri uv-lampulla ja kaksi ukkoa kahtomassa, toinen oikein ammattimies. Naapurinukko on nääs semmonen kylmäasentaja työkseen. Keksin sitte lopuksi mistä saan kylmäainetta huokealla joten loppu vuodon ettiminen siihen paikkaan.

    Tuntuu niitä uusiakin vikoja ilmestyvän melko tasaseen tahtiin. Ei isoja mutta harmittavia, minustako pittää vehkeitten olla kunnossa. No tietysti ku alkaa olla 228 tuhatta mailia mittarissa ni alkaahan ne antautua, jotkut palikat jo toiseen tai kolmanteen kertaan. Aikakin syö vaikkei mailit olis kuluttanu viä muuten loppuun. Varsinkin jos niitä halpoja osia käyttää.

    Jarruosia kun katellu ni osui jenkkijoen kirjoitus silmiin missä väitti että raybestos, centric, stoptech, bendix esmes ovat samoja kiinalaisia osia ja käytännössä samoissa laatikoissa myydään. Mielikuva laadusta ratkaisee mihin kuluttaja päätyy ja mitä siitä haluaa maksaa. No kiinalainen teräs=räkärauta on halpaa eikä kestä mutta jenkkiteräs niin kallista tuottaa että jää hyllyyn ostamatta niistä tehdyt levyt.

    Ai niin, ei kannata käyttää ”ilmastointihuollossa” jos vehkeet pelaa. Varsinkin nyt kun maksaa hunajaa.....
     
  15. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Luin aika tuoreen artikkelin yleltä, missä sanottiin 12kg kylmäainepullon maksaneen vuosi sitten alle 80 euroa ja nyt melkein 800 euroa riippuen paikasta.

    Aineen tuontia rajoitetaan kuulemma päästöihin vedoten ja saattaa loppua keskenkin.

    https://yle.fi/uutiset/3-10205749
     
  16. freeride

    freeride Gearhead

  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Vtun virkamiehen pää(stö)perusteisia päätöksiä. Ei ne oo sielä ajoneuvoministeriössä ku huolehtimassa että autoliikkeet saa myydä romujaan ja parempiosaiset ei joutuis liikaa maksamaan autoilusta. Veron todellisista maksajista viis. Mut olihan se odotettavissa, mikään ei ärsytä verottajaa niinku autoveronkierto :mad:
     
  18. tsipi

    tsipi Gearhead

    Luulin tähän asti, että kolmisen vuotta levännyt moottorini oksensi vaan jotain paskaa jäähdytin järjestelmään kun se oli aika sameata oikeastaan heti käyttöönoton jälkeen.

    Nyt tuli haistettua ja kokeiltua sormella, että taitaapi olla meikäläisellä öljyä jäähdytin nesteen kanssa hyvin sekasin..

    [​IMG]

    Jenkkifoorumeilta yleisin epäilys oli kansipahvi, ja seuraavana öljynjäähdytin. Kellään täällä kokemuksia vastaavasta. Ja tosiaan 1997 12v kyseessä

    Edit:

    8000 km ajettu noilla öljyillä ja glykoleilla. Juuri tuli lisättyä 1.5 litraa öljyä koneeseen ennen haapsaluun lähtöä. Oli about merkkien puolessa välissä ja tapana on laittaa aina ylärajaan, ni on helpompi seurata öljyn kulutusta..
     
  19. Ranee

    Ranee Gearhead

    Pahvi on helppo ja halpa vaihdettava jos vaan on kaveri käytettävissä, niin itse lähtisin siitä liikkeelle.
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Miltäs tikku näyttää? Onko ahtoja,, paljonkin? Pahvi paskana vissiin.
     

Kerro tästä muillekin!