Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Voishan siinä lisää pykäliä olla, nelinopeuksinen on nykymittapuulla aika vanhaa tekniikkaa jo. 5 tai 6 vaihteinen uudempi loota vois olla mukava.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No oikeasti 6.4 on enemmän keskeneräinen kuin 6.0.

    Samat saastelaite ongelmat, plus kavitaatio-ongelmat. Juuri yhdestä (taas) vesipumppu kavitoinut pesänsä puhki

    Commonrail tekee siitä hyvinkin tehokkaan.

    4r100;ssa ei niinkään vaihteiden määrä vaan kuminauhamaisuus.
     
  3. AJ

    AJ Gearhead

    Näkeekö hpop paineet ja ficm jännitteet yleistesterillä vai pitääkö mennä fordille? Tallista löytyy sellanen fordille räätälöity yleistesteri. Täytyy vielä tarkistaa akut ja latausjännite.
    Mites polttoainepaineen mittaus, mihin väliin olette mittarin kytkeneet?
    Mistä tulee sellainen rapiseva ääni v-tilan suunnalta kun laittaa virrat päälle, kestää ehkä 10s. Ihan kuin joku pumppu pyörisi.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Toistan itseäni, bluetooth adapteri OBD-porttiin, (maksaa Moponetissä 35€) puhelimeen Pto Torque app (3.55€)ja saat itse valita mitä näät livenä.

    Tässä DieselTech Ronin ohjevideo:
     
    Gummisti tykkää tästä.
  5. Mercury

    Mercury Gearhead

    7.3 e350 760tkm ajettu,4r100 tehty shift kitillä pari vuotta sitten Carmatic Kiuruvesi.
    Hienosti kone vetää ja loota pitää,1500 km moottoriöljyillä ja vielä kirkkaat!
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Toi"rapiseva" ääni tule kun FICM käy suutimet läpi ennen startti. Tosta yleistesterista en osaa sanoo, mut Remmiveto esiteli tos yhden toimivan version. Tos topikis on jo keskustelu olnu myös Forscanin ohjelmista. Kannata hankki joku niist, kun Foortin liikeist tule ain lasku ja ne voi ol et eivat ota sut vakavast. FICM pysty mittailema yleismittaril, mut parasta on seura sellaisel toimival testeril, HPOP painet näky kyseisille testereilla. PA paine täyty mitat mekaanisest, proppu löyty PA suodatimen kyljest. Sellainen kuusiokolo avaimel. Otat sen propun sielt mukaan läheimpän hydrauliliikesen ja kyselet sielt vastava liitokse, mista saat jatkatu 6mm letkul (n1,5m, ylety mootorinpellin välist tuulilasin näkyvin) ja sellainen vähintä 80 psi kestava painemittari ja yhdistät ne ja siinnä mittari. Ei tarvi ol prässätut liitokset saa ol tietyst, letku pitais sen 5-6 kilo painet kesta ja ol tarkoitetu diiselille.
     
  7. jaakos

    jaakos 1st gear

    Jep... sekään ei varmaan ole edullista saada sinne alkuperänen ohjelma.. taidan antaa olla tollanen, mutta vikavalo täytyy ohjelmoida pois, nyt on jokusen päivän pois kun nollaa.

    Ja niin kai tuolla on joku towing ohjelma on jenkkien päässä pistetty ja boksi jäänut johonkin, kun vetopöytä ollu varmaan joskus.. ainakin valmius ja ei tuprauta yhtään savua
     
  8. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    150e asetusten palautus
     
  9. jaakos

    jaakos 1st gear

    No ei mahdoton missä/ miten se onnistuu?
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Tehdasohjelmalla ei oo mahdollist ohjelmoi poies EGRn. poistaamisen, tulpaamisen jälkeen syttyvä vikavalo. Koska lakisääteisest see EGR pita ol paikal. Ja tehdasohjelma on sen mukainen. EGRn saa poies käytöstä ja vikavalon sammuma tietyil tunereilla kun lataa sinne tuningohjelman. Esimerkiks STC tunerit mahdollistavat sen. Kaikki tunerit eivat mahdollista kans sita. Toi speksi pitaa näky siel tunerin ohjelmassa lisatoiminana. Jos auton on asenettu joku tuningohjelma see näky niillä edesmainituilla testereilla. Auton VIN koodin lisanty kyseisen tunerin merkkilyhenne.
     
    Muokattu: 15.7.2018
  11. jaakos

    jaakos 1st gear

    Joo tietenkään tehdasohjelmaan ei saa.. ja edge evo ht testattu eikä myöskään siitä apua mutta samalla kun piti ohjelmoida niin nyt ilmeni että autossa on jo joku muu ohjelma ja ohjelmointi laitetta (merkistä ei tietoa) ei ole mulla että saisi sen nykyisen ohjelman pois joten nyt tarvittaisiin tehdas asetukset että saisi esim sellasen sct tunerin toimimaan täydellisesti ja sitten vikavalon sammumaan sekä mahdollisesti jonkun ohjelman piristykseksi
     
  12. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    IS Autoworks Oy 0400494390 Tuolla meinasin oman käyttää kunhan saan arkivapaan jostain, tekevät kuulemma välillä hommii vkonloppuisinkin.
    Sama homma itelläni täälläkin vaikuttava neropatti möi kapulan eteenpäin joka ei sillä tee mitään, ja oli niin vittuuntunu ettei edes rahaa vastaan lainaa sitä et saisin siivottuu oman auton ja hän vois tuunata omansa. No meitä on moneen junaan.
     
  13. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    :rolleyes: Ootteko katsonu Wish iltä sais motorcraft polttoaine suodattimet :p
    Täytyy piruuttaa joskus tilata, nii voi verrata, hintaa oli 13e plus toimitus 6e :D
     
  14. AJ

    AJ Gearhead

    Se mun testeri on Icarsoft i920, vikakoodit pystyy lukemaan ja nollamaan sekä livedataa seuraamaan.
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Hyvää, hyvää.!!!
     
  16. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Tää on oikeesti kyllä hyvä.
    Paljon sai olla eroa öljyn lämmöllä ja veden lämmöllä ennekuin piti huolestua? Ja paljon muilla on öljyn lämmöt matka vauhdissa?
    Ja FIXM Voltit, tuossakin pystyy seuraa useampaa, saisko jonkun selkosuomi selvityksen niiden merkityksistä.
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Veden ja öljyn delta eli ero 10-15'c.
    Öljynlämpö pitää olla alle 120', minulla tyhjänä 90kmh n.95c (reilu tune), kärryn kaa joutuu vaihtaa tunea. Karkaa lämmöt.
    FMP on ne mitkä pitää olla 48V tai enemmän.
    Sit jos ja kun alkaa strattaus ongelmat ni sit seuraa myös HPOP painetta. Ja IPR %.

    Ronin videoissa käydään kyllä hyvin läpi 6L elektroninen sielunelämä.
     
    Gummisti tykkää tästä.
  18. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Jotain joutuu sitten tekee jossain kohtaa, mulla veden lämpö 88-90 ja öljyn nousee 99-103 Voltit 48,5 Sitte ihmettelin EGR error näyttöö, se pyörii ja vaihtelee kokoajan nollan ja -70% välillä. Ei vaan ole 100% varmuutta onko joku tune ohjelma sisällä vai ei, rpm rajotin ainakin nappaa normi kohdassa. Eikä työnnä putkesta usvaa kummosemmin, pieni tupraus.
    Pitäs varmaan blokkaa se pakokaasun pääsy cooeriin. Siitähän olikin jossain videos juttuu et hitsaa päädyt umpee ja laittaa takasin niin säilyy putkistolle tuki samalla. Onko kokemuksia/ tietoa noista ulkosista öljyn jäähdyttimistä missä tulee letkujen päähän ulkonen cooleri .
     
    Muokattu: 15.7.2018
  19. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mää oon asian ymmärtäny näin...
    Veden ja öljyn lämpöero delta 10-15 on farenhaittia (190/205), joten meillä celssius asteikolla delta ei sais olla ku korkeintaan 5-10 (90/100)
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jannelta hyvä pointti.

    Minulla kevyessä ajossa öljyt se 95c ja moottori sen 80c. Egr;ää ei ole, uudenmallinen oilcooler. Reilu tune varmasti osansa lämmittää.

    Tärkeintä on et öljynlämpö ei nouse yli 120c.


    Ulkoinen öljyjäähy olis hyvä, ainakin kärryn vetoon mutta en millään suostu maksamaan sarjasta 1700taalaa.

    Jos ei vedä jäähallia perässään ni update oilcooler (ja verkko) ajaa asiansa.
     
    pimeroolis tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!