Flektien kotelo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cleve, 30.6.2018.

  1. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    brittiratkaisu
    [​IMG]
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei se mikään alimitoitettu ole. Pitää olla helvetisti ylimitoitettu syyläri jos se flektin kokoinen aukko riittää maantieajossa. Noitten läppien tarkoitus on pitää koko syylärin pinta-ala hyötykäytössä.
     
  3. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    aivan liian pienet lautojen raot. ei saa tarpeeksi ilmaa.
     
    rb tykkää tästä.
  4. DX

    DX Double Gearhead

    v70 volvosta nyysimässäni toi flektin kaukalo on pikkasen täällä esimerkeissä olleita syvempi, niin ei tartte lisäläppiä siihen että ilma pääsee virtaamaan koko jäähyn alalta.

    mut toi läppäjutska on epäilemättä ihan buikki ratkasu jos haluaa jäähypaketista mahdollisimman littanan.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tää nyt on tietty ihan teoriatason jahnausta, mutta sehän on koko foorumin idea hyvin pitkälti niin...

    Se flektihän koostaan ja lapojen määrästään riippuen (ja keulan aerodynamiikasta yms tuhannesta muuttujasta..) joko jarruttaa ilman liikkumista motarinopeuksissa tai ei. Ja sit ne flektin kotenlon läpät on tarpeelliset tai ei. Läppien tarve myös vaihtelee ajetaanko helteessä vai pakkasessa. Kun joku kohta kertoo liimanneensa ne läpykät umpeen suurella menestyksellä.

    Autotehtaat kun pyrkii tekemään noi toimiviks kaikissa oloissa.
     
  6. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    moottorin lämpötilaa säädetään kesättalvet useimmiten termostaatilla eikä flekteillä tai läpillä.
     
  7. Cleve

    Cleve Gearhead

  8. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

Kerro tästä muillekin!