Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    99 (Late) vuoden F250:n ilmastointi kiukuttelee. Toimii kyllä, muttei pätki kompuran käyntiä ja noin 10-15 minuutin ajon jälkeen tietokone ilmeisesti sammuttaa ilmastoinnin. Jos sammuttaa auton ja käynnistää samantien uudelleen, ilmastointi toimii jonkin aikaa taas. Kaasut kävin täytättämässä ja molemmat paineanturit vaihdoin uusiin. Mitä vielä voisin koittaa?
     
  2. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Hämeenlinnan vauhtiputkaan joskus tilasin kun siellä suunnil tuli oleiltua. Pari tais jäädä ylikin.
     
  3. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Miten toimi ennen tätä ? Meinaan vaan jos uusi anturi olisi esim. rikki tms.
    Itse varmaan alottaisin kompurasta, että varmasti menee pois päältä (puhallin off ainakin ex:ssä). Jos tämä ok niin matalapaineanturin(cycling switch mikälie) kimppuun ja mittaisin, että liittimelle tulee jännite ja jos ok niin jollain hyppylangalla tms. kokeilisin saako kompuran pätkimään. Itellä on olemassa jotain sähkökaavioita excursioon, mutta ei nyt kädenulottuvilla jotta voisin sieltä vakoilla ja sanoa mitään varmaksi. :oops:
    Mut kaiketi näillä alkuun pääse ? o_O

    - Jussi
     
  4. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    [​IMG]

    Tuossa tuo jos tarvitsee.
    Jos oikein tulkitsen niin jos on kiisseli niin PCM ei peukaloi kompuraa ollenkaan. ? o_O
    Taas toi kuvan liittäminen niin tai näin.:poff:
    - Jussi
     
  5. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    Auto on mulla ollut vasta puoli vuotta, koko ajan on ilmastointi mennyt päälle mutta hetken päästä sammuu. Eilen renkkasin paineantureita ja välillä kompura lähti pätkimään kun käpälöin tuota matalapaineanturia. Systeemi lähti toimimaan kun vaihdoin vanhan anturin. Toimi eilisen päivän. Epäilen nyt kyllä että tuon anturin johdoissa on jotain häikkää, jos vielä ilmastointi hyytyy, pitää uusia johdot/liitin.

    Asiasta toiseen, auton ex-omistaja puhui jostain viri-chipistä mutta hänkään ei tarkkaan tiennyt mikä ja missä. Koska kulutus on vähän turhan suuri (22L nurkissa, sukkasillaan ajaessa) ajattelin hankkiutua eroon siitä. Tietokoneen persuuksista ei löytynyt mitään, joten joku ilmeisesti suorittanut ohjelmoinnin? Kuka noita todistetusti osaavasti tekee etelä-suomessa jos kävisi päivityttämässä ohjelman economy tyyppiseen tai takaisin vakioksi? Jotain tuolle on tehty kun liikkuu ripeämmin kuin mun aiemmat powerstroket. Kuluttaa myös paljon enemmän kuin aiemmat. Jarrut jne katsottu, ei laahaa.
     
  6. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Kai noita joku tekee noita ohjelmointeja. Oli mielestäni jossain päin keskusteluissakin kun tuntuu olevan ihan yleinen ongelma, että joku jossain vaiheessa tunkee tunerilla ohjelman sisään ja kapula ei kuljekkaan auton mukana. Niin sitä ei vissiin pysty millään muulla "yleis"tunerilla muokkaamaan. Ennenkuin on tehdasohjelma taas takaisin.

    Kun nuissa tunereissa on monesti tietty määrä "unlock":eja jotta pystyt käyttämään toiseen vehkeeseen niin pitää palauttaa vakio ohjelma ensin siihen ensimmäiseen jne.
    Itellä oli sen verran onnea kun on aikanaan jo heti kun auto on taivalluksensa aloittanut lyöty banksin power pack eli itellä oli semmonen mokkula PCM:n jatkeena. Ja nyt dp tunerin eco ohjelma SCT:n kapulalla tungettuna. Ja oli ihan eri luonteinen kuin mitä kapulan mukana tulleessa eco ohjelmassa.
    Ei oo vielä tullu mielihaluja kokeilla mitenkä noi race tunet :D, mielestäni liikkuu ihan kivasti.

    Kannattaa varmaan muistaa mainita kun yhteyksiä johonkin otat, että on jo joku ohjelma kun ei pientäkään havaintoa mimmosia ohjelmia käyttävät. Kun voihan olla, että jollain kenellä on yleispätevä ohjelma jossa kirjo tuneja sinne sun tänne niin se ohjelma peilaa sen mukaan mikä tehdastune siellä on ja tämä voi tuossa sinun tapauksessa kenties tuottaa ongelmia ? o_O Mene ja tiedä.

    - Jussi
     
  7. 666RPM

    666RPM 1st gear

    Mistähän lähtisi syypäätä hakemaan kun 7,3 (2001 Excursion) ravistaa kylmänä? Käy niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin -veto päällä tai ei, vaihde päällä tai ei- ravistaen, melkein kuin seitsemällä mentäisiin. Putkesta ei tule minkäänlaista näkyvää savua.

    Kun ajelee aikansa (öljyn lämpötila Edgen mukaan 160-180 F) niin sitten meno tasoittuu kertalaakista. Tasoittumista voi nopeuttaa runttaamalla vähän reippaammin kaasua kun tietää "tasoittumishetken" olevan lähellä. Jumiiko miulla joku suutin tms.?

    Kerran kun rauhoittuu niin sitten käy nätisti niin kauan kunnes taas jäähtyy riittävästi sammutettuna ollessaan. Mitään muita käynti- tai käynnistymisvaikeuksia ei ole.

    Ei vikakoodeja, ajettu vähän yli 240 000 mailia. Kyllähän tuolla perille on vielä joka kerta päässyt mutta tuskin ravistelu kuuluu asiaan...
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Öljyt on mitkä ja vaihdettu koska?

    Kuulostaa tosiaan siltä että joku suutin piiputtaa. Sähköliitinvika olis yksi toinen mahis mutta tuskin korjaantuis kaasua polkasemalla.
    Ja jos puristukset olis hukassa ja pytty sen takia pimeenä kunnes lämpenee niin jotain savua siitä tulis niinkun varmaan tuumasitkin.
    Eli viittais suuttimeen itseensä. Onhan sielläkin eri mahdollisuuksia.
     
    Muokattu: 8.8.2018
  9. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kiinan obd palikka ja kännykän ford ohjelma. Ainaki 95vm econosta pystyy testaa suuttimet ja jotain vissii sylinteri kohtasta köyntiä pysty testaa. Et ei muutaku tilauksee. Toki jos Lavian lähellä pyörit ni voidaan koittaa mitä sanoo
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kerros hieman tarkemmin kun aina on näitä juttuja mitkä sais tollai testerillä tehtyä muttei aina viitti suositella sitä samaa 500 taalan ohjelmaa ja pulikkaa minkä ite jouduin ostaan.
     
  11. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Mä en paljo osaa tarkentaa. Jokunen testi systeemi siä on. Toinen oli semmonen et sammuksissa surisi suuttimet vuorotellen ja kerralla jajaja. Toinen oli semmonen et jotenki vissii tiputti pyttyjä pois pelistä käydes ja tais nostella kierroksia ym. En o sen enempää perehtyny. Ihmettilin ittekki et mitähä vittua tapahtuu ku painoin päälle . Pitää syventyä paremmalla aikaa noihi ja kirjotella tarkemmin.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juujuu nuo on ne hienosti amerikaksi sanottuna "buzz test" ja "cylinder contribution test", mutta millä kiinanrilluttimella sä oot ne saanut ajettua? Ja mikä puhelinohjelma?

    Nuo ois just ne mitä usein kaivattais.
     
  13. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear


    Mitäs velotat jos jokupäivä ajelisin Laviaan kokeileen saako sillä palikalla -97 Econoo testailtua? Naapuri pitäjästä tulsin.
     
  14. 666RPM

    666RPM 1st gear

    Öljyt edellisen omistajan perintöä, ja nyt kun otin järjen käteen ja mietin, niin kyllähän silläkin tietty voi vaikutusta olla että olen itse lisännyt tarpeen mukaan öljyä ja se tuskin sattui tuurilla olemaan samaa kuin koneessa oleva.

    Tallissa odottaa pytty Teboilin Super HPD ECV täyssynteettistä, taidan lähteä ensin öljynvaihdosta liikkeelle. Suositteleeko raati jotain sadetanssia kuten HPOPin tyhjäämistä vanhoista öljyjämistä vaihdon yhteydessä vai mennäänkö ihan normaalilla öljynvaihdolla?

    Kiitos tarjouksesta, tulee vaan itse tässä Joensuun seudulla liikuskeltua niin on pikkusen kaukana. Palikan ja softan nimet kiinnostaisi täälläkin.
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itellä nykyään Super HPD 10W-40 käytössä kesät talvet. Edullinen ja hyvä öljy. HPOPia en ole koskaan tyhjäillyt, mutta anna mennä jos niin saat yösi paremmin nukutuksi :)
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Olen jättänyt tommoset tanssit omaan arvoonsa ja tehnyt normaalit vaihdot.
     
    juhamann tykkää tästä.
  17. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Tervetuloo. Koitetaan vaikka iha harrastus mieles!
     
  18. Rovi

    Rovi 1st gear

    Itse on tullu kaikki öljyt vaihdettua hpopeja myöten(paitsi laatikon). Ikinä tiedä mimmonen se edellinen kaveri ollu ja mitä tervaa siellä on. Osahan ei vaihda koskaan öljyjä. Toki jos virallinen huoltoliikkeen leima siellä niin sitten eri juttu. Nykysessäki oli jotaki leimoja mutta jakolootassa oli kyllä semmoset mössöt että ei ihan vasta ole vaihdettu. Huollossaki muka käytetty ja ilmansuodatin oli niin tukossa että lameleita erottanu.
     
  19. ++++++

    ++++++ 3rd gear

  20. Diiselikasi

    Diiselikasi 1st gear

    Joo eli tuli ostettua tuon IDIn tilalle powerstroke vm 94. kulutushan tuossa on heti maltillisempi vaikka painaa reilusti enemmän onko sitten syy turbossa ja manuaaliaskissa. mutta siis mukana tuli edgen boxi jossa on 4 ohjelmaa nyt on race käytössä niin kuuluuko tuon vaan olla nii helvetin laiska ja mustaakaan ei tule putkesta pikemminkin valkosena tulee nafta läpi. Mielestäni ei ole ollut vaikutusta eri ohjelmilla oikein mihinkään. Nii ja joku päästi viime viikolla excursionilla niin saatanasti ohi ja mörkönauhaa tuli putken täydeltä ni kai ton f250:senkin kulkemaan saa
     
    Muokattu: 13.8.2018

Kerro tästä muillekin!