Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole ylipaineventtiiliä edes 5-7 rieselin jalassa vaan paine-erolla toimiva venttiili.
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Onko ideoita millä saa alas rysähtäneen apukuskin ovenlasin pysymään kiinni? Näyttäisi märäntyneen se lasin alareunassa oleva kisko pois. Löytyykö sellaista jostain ja liimallako se on ollut kiinni?
     
  3. tst

    tst Gearhead

    [QUOTE="chevy 455, mahtuuko öljypohjan irrottamaan nelikossa ilman moottorin irrotusta?[/QUOTE]
    Ainakin silloin mahtui kun loota oli pois niin laitoin runkopukkien vahvistuspalikat.
     
  4. 0132

    0132 Gearhead

    Oisko ehdotuksia mistä lähdetään nyt vikaa hakemaan? Eli juuri kun luulin että pickuppi toimii kun ei VSS:n korjauksen jälkeen ole SES-valokaan syttynyt, niin ilmeni seuraavaa. Pitkässä ylämäessä pikkusta vajaan 80km/h vauhdissa alkoi ensiks puutumaan, sitten hieman täristämään ja juuri kun pääsin mäen päälle niin sieltähän tuli yks sellanen sytkäkatkokselta vaikuttava pätkäsy.

    Tuossa keväällähän oli tuota kuormituksen alla pätkimistä enemmänkin pariin otteeseen ja silloin tuli vaihdettua sytkäpaletista kaikki muut paitsi tulpan johdot. Pari viikkoa sitten pätki kerran tuossa samassa ylämäessä, silloin löyty yks tulpanjohto jossa oli kuori rikki. Sen vaihettua toimi taas normaalisti. Tässä joku päivä se tuossa samassa mäessä alkoi vähän puutumaan muttei pätkinyt. Keskiviikkona tosiaan vaihdoin lootaan öljyt ja ulostuloakselille teräksisen rattaan. Tänään vaihdoin kaikki tulpanjohdot uusiin ja sitten se sama mäki teki temput taas. Vikakoodeja ei tullut.

    Pitääkö vaan ajaa jatkossa suosiolla toista reittiä himaan?:D
     
  5. chevy 455

    chevy 455 Gearhead

    Nyt ois öljypohja irti öljynpainevikaisesta subbarista.öljypumpussa ei selvää vikaa oo.vaihtoon se menee nyt kuitenkin.vaihdan samalla kk-laakerit.pystyykö runkolaakereita vaihtamaan alakautta jakopäätä purkamatta ja laatikkoa irrottamatta?onko kellään kokemusta konekorjaamo marjakankaasta?aiemmin oon osta tilannut Koskiselta.
     
  6. jarona

    jarona Gearhead

    Olen marjakankaalta tilannut trattoriin osia, hyvin on toiminut.
    Se vain että kun kempsuun kattelin dampperia niin rockautossa
    hinta kolmasosan siitä kuin marjakankaalla.
    Jos vain mahdollista niin nosta kone pois, muuten tulet katumaan
    tekemättömiä toimenpiteitä joita et pysty paikallaan olevaan koneeseen tekemään.
    Ja ne laakereiden ja takastefan vaihto ei onnaa laatikon paikallaan ollessa.
    Tsemppiä!
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo rockauto.com siellä ne suburban/pickup-miehen hyvät ja halvat osat on!
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ne laakerit vaihtaa paikallaankin, ei tartte ku öljyreikään työkalun, jolla pyörittää yäpuolikkaan pois ja takas. Stefaa ei saa vaihdettua, mutta eipä tarviikaan, jos ei se oo vuotanu. Tää on niitä valintajuttuja, mistä toisaalla olikin pohdintoja. Kynnys voi olla iso alkaa konetta nostaan, jos ei oo välineitä.
     
  9. jarona

    jarona Gearhead

    Sillä minä justiin meinasin että jos on mahdollisuus.
    Joutuu kuitenkin löysäämään pukit ja siten takastefa saattaa ottaa itteensä.
    ja se saatanan ährääminen siellä alla, tiivisteiden raaputus,etuperäkään ei
    välttämällä helpolla irti lähde, pimeys, ym..
    Tiete kukin tavallaan mutta minä en enään könyä suben konehuoneeseen
    kansia laittamaan tai alle öljypojaa irrottelemaan!
    menee aivan turhaan aikaa ja lopuksi epäilyttää teinkö kaikki oikein..
    Anteeksi purkautumiseni.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossa se riski on, mutta se pitää ite miettiä tapauskohtasesti. On se akseli kuitenkin turbiinihelan varassa, ja muut voi pitää hepissä ku yhtä vaihtaa.
     
  11. jarona

    jarona Gearhead

    Jos tosiaan ylhäällä tarttee vain pysyä niin rimanpätkällä alhaaltapäin kiilaa.
    Jos taas haluat että toimii niin uutta kiskoa vaatii.
    Löytyiskö rockautosta tai Tapani Virtasella jolla taitaa olla useampi purussa.
    Paituvei: Sinullako on tietotaito kampuran pukkien vahvistuspalikoista?
    Olisin ostohuosut jalassa kiinnostunut moisista..
     
  12. FF '65

    FF '65 Gearhead

    Halvalla menee jos menee, onko kenellekään tuttu?

    https://huutokaupat.com/969698

    Vois aatella että noissa jo kiinni melkein tän hetkinen hinta?

    Tuff country 6" alusta.-3"koria korotettu.-38.5 creepyn renkaat.-holset hx35.-5" rst putkisto ja 3.5" downpipe.-lastu.-jakis rempattu edellises omistajal.-vaihdettu 2v sisällä, syöttöpumppu,suuttimet,siirtopumppu,hehkut,vesipumppu,termari,akut
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oon mä tilannut Marjakankaalta,Suht edullinen mesta ja nopea toimitus.Dampperi löytyy varmaan Kojoltakin.
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei se menen halvalla kun nämä on niitä huuhaa huutokauppoja eli jos laitettaisi oikea huutokauppa missä aikaraja ja korkein voittaa sitten toimisi.nyt jos ei hinta miellytä niin ei pakko myydä ollenkaan.nyt voi itse tai kaverit nostella hintaa ,nykyajan laillista harhauttamista
     
    palontie, Karpov ja caprice305 tykkäävät tästä.
  15. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Runkolaakerit vaihtuu alakautta. Muutama ajatus öljynpaineisiin:
    1. Tarkista öljynsuodatin ettei ole viallinen / rikki ja painevika johtuisi siitä.
    2. Tarkista öljypumpun painevettiilin toiminta ja jousi ettei ole jumissa / poikki.
    3. Jos laakereissa ei ole punametallit näkyvissä tarkista lohkon säröt ja se onko nokkalaakerit oikeassa kohdassa porauksissaan (eivät liikkuneet sivusuunnassa) ja paine karkaa sitä kautta.

    Säröt kannattaa kattoa ennen runkopulttien löysäämistä, koska ne löysäyksen jälkeen tuppaavat menemään takas kiinni, eikä niitä huomaa niin helposti. Bräkliinerillä on hyvä putsata pulttien alue, nokinen öljy pykii mahdollisesta säröstä pintaan ja on siten helppo huomata. 6.5:sethan säröytyy myös niistä öljysuihkujen kanavista.

    Tukiraudoista kohta lisää, jahka löydän muutamia kuvia...
     
    Muokattu: 29.7.2018
  16. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tuossa helpot diy raudat jotka veistelee tunnissa. Seuraavassa kehitysversiossa teen tuon kulman toisinpäin, niin öljypohjan muotoilu jää minimiin. Etuna näissä on että nää ottaa vastaa paremmin korkeussuuntaisia värinöitä kuin ne levystä vesileikatut hieman vahvemmasta värkistä tehdyt saatikka ne pellistä kantatut kolmen pukin mallit.
    [​IMG]
     
    jarona ja palontie tykkäävät tästä.
  17. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tässä sitten ne järeimmät tekemäni, millä alakerran saa sitten kurottua nippuun vaikka kovemmillekin ahtopaineille. Pirun isotöiset, kun työkaluina ei ole kuin hitsi vinku ja rälläkkä ja ne jää siten lajissaan ainoiksi. Kuvan kampiakseli on romuakseli kaulojensa osalta.
    Vaatii reilusti öljypohjan muokkaamista ja öp sivusuunnassakin alkaa olla ahdasta.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 29.7.2018
    jarona ja palontie tykkäävät tästä.
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tarkan markan budjettitouhuissa ei käytetä arppilaisia, vaan uudet pidemmät pultit saa kansipulteista lyhentämällä. Mielestäni suurin rakenteellinen syy runkomurtumien syntyyn on ulompien runkopulttien lyhyys ja riittämätön kierreosa, mikä momenttiin vedettäessä luon lohkoon sellaiset sivusuuntaiset voimat, että murtumalle on oivat kasvuolosuhteet. Kierteen tehollinen pituus muistaakseni vain parin sentin luokkaa.
    Kierrettä toki lohkossa on enemmän ja sen voi ottaa hyötykäyttöön studeilla tai pidemmillä pulteilla.
    Allaolevassa kuvassa on oikealla ulompi runkopultti, kansipultti ja sisempi runkopultti sekä setti lyhennykseen meneviä kansipultteja.
    Noita sisempiä pultteja ei voi hyödyntää lyhentämällä ulommiksi, koska kierreosa on liian lyhyt.
    Mutta kansipulteissa sitä on riittävästi ja ne lyhentämällä kierreosan tehollinen pituus lisääntyy reilulla 30% minkä lisäksi oikeaan mittaan lyhennettyinä ne huolii kannan alle monenlaisen kirjon eripaksuisia tukirautoja. Särö itsessään kun lähinnä heikentää sen kierteen pitovoimaa.
    [​IMG]

    Lohkojen säröt 20-30 mm olen leikannut auki ja juottanut kiinni hopealla millä ei ole käytännössä ollut mitään vaikutusta laakerilinjan suoruuteen. Hopeakorjaus näkyykin noissa järeiden tukirautojen kuvissa. Sitä pidemmät säröt tuppaa menemään jo sylinteriporauksen puolelle ja tapaus on romurautaa.
     
    Muokattu: 29.7.2018
    jarona ja palontie tykkäävät tästä.
  19. chevy 455

    chevy 455 Gearhead

    Kiitos hyvistä vinkeistä.tarkistan nämäkin.
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Nimenomaan, huutokauppa pitäis olla huutokauppa.
     

Kerro tästä muillekin!