Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. chevy 455

    chevy 455 Gearhead

    Onko muuten runkolaakeripukkien momentit;uloimmat 135nm ja sisemmät 140nm?tuollaiset löysin jostain netin syövereistä.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Toi huutokauppasubbe on ollut myynnissä tasaisin ajon 2-3vuoden aikana.
     
  3. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Helle on pehmentänyt pääni sen verran pahasti, että aloin jo pohtia Subbarin ilmastoinnin eheyttämistä. Vikana on puhki syöpynyt takakennon putki. Mitkä ovat käytännössä järkevät vaihtoehdot ? Uusien putkien ostaminen ? Vanhan korjaaminen ? Alkuperäisten putkien korvaaminen jollakin - mutta millä ?

    Ilmastointi on ollut tyhjänä vuosikaudet, joten kompurat sun muut kuivaimet menis kans vaihtoon, mutta ne lienee pienempiä murheita noiden takaputkien rinnalla....
     
  4. J.J

    J.J Gearhead

  5. Markkedi

    Markkedi 2nd gear

  6. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Tämä on toki vaihtoehto, mutta kun kyseessä on 9-paikkainen lestamalli, niin mielelläni kokisin tuon takakennonkin tuuppaamassa viilennystä kabiiniin. Etukenno kun ei jaksa koko möhköä pitää sisätiloiltaan viihtyisänä. Toki toimiva etukennokin olisi parempi kuin ei ilmastointia ollenkaan, muttamutta...
     
    J.J tykkää tästä.
  7. J.J

    J.J Gearhead

    Markkedi tykkää tästä.
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Varmaankin ainoa oikea toimenpide on putkiston korjaaminen/uusiminen ja koko järjestelmän huolto.

    http://www.lumikkohuoltopalvelut.fi/huollot-ja-korjaukset/

    Samasta asiasta toinen topicci aikaisemmin.

    http://www.overdrive.fi/forum/threads/ilmastoinninputkien-korjaus.275051/
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pitäskö Squarebodyjen lavassa olla vedenpoistoreiät jossain edessä? Nyt tuntuu jäävän kaikki vesi lillumaan eteen, parhaimmillaan 20cm vettä, kun keula on alaspäin.
     
  10. jarona

    jarona Gearhead

    Ei siellä ole valmiiksi reikiä.
    Tuli aikoinaan porattua kulmiin 10mm reiät.
     
    fudge85 tykkää tästä.
  11. tst

    tst Gearhead

    Joo kakkoskakkosella pönkäsin ylös kunnes kisko löytyy. Onko Tapsalla? Kyllä niitä vahvistuspalikoita pitäisi vielä olla jäljellä. Laitan yyveetä kun pääsen pajalle.
     
    Muokattu: 5.8.2018
  12. tst

    tst Gearhead

    Jotenkin tuntuisi että tuossa 4l80e:ssä takkuaa jokin venttiili koska kun 20 metriä ennen pysähtymistä pistät pakkoykköselle niin pakki löytyy heti, jos taas suoraan d:ltä pistät pakille niin saa odotella ainakin minuutin pakin löytymistä. Kakkoselle vaihtaminenkin tuntuu olevan vähän arpapeliä, rauhallisesti sekä kaasu pohjassa lähtien nostaa kiekat 2500 kun taas siltä väliltä kaasuttaen saattaa kiekat nousta yli kolmen tonnin ennenkuin päättää vaihtaa kakkoselle.
    Myöskään kaasu pohjassa ei aina osaa päättää vaihtaisko neloselle vai ei.
    Missäpäin lootaa voisi olla tuollainen venttiili?
    Vai öljyistäkö se johtuu (Teboil fluid e) että on jo toisessa laatikossa pakkiongelmia vuoden sisällä?
     
    Muokattu: 5.8.2018
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Mulla on ainakin uus kisko hyllyssä
     
  14. tst

    tst Gearhead

    Minkähintainen ja onko siinä teippi vai liimallako se tulee kiinni?
     
  15. chevy 455

    chevy 455 Gearhead

    Moro ja kiitos kaikille jotka tähän vianhakuun osallistuivat.nyt löytyy hyvät öljynpaineet ja merkkivalot loistavat poissaolollaanöljypumppu oli jonkun verran kulunut mitä siitä nyt silmämääräisesti ymmärtää.uusin pumpun ja kiertokangen laakerit.
     
    Roju ja Catrik tykkäävät tästä.
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Jaa turhaan pelkäsin kulutusta minirenkailla ja 4.10 välityksillä :D
    10bolt 3.08 33" mt renkailla ollu n. 12.3L/100km maantiekulutus.

    Nyt 14 bolt 4.10 ja takana 30" korkeat hakkapeliitat, muuten samanlaiset olosuhteet. 12.9L/100km. Meteliä kyllä riitti. Oikeastaan kuluttaa varmaan pirusti enemmän noilla 35" renkailla nyt kun järjellä ajattelee.

    [​IMG]
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitä isompi ja raskaampi rengas/vannepaketti, niin enemmän kuluttaa. Ja hidastaa myös kiihtyvyyttä. Nimimerkillä 285/75/16 AT alla ja kuka vei ne loputkin tehot vs 215/85/6.
     
  18. Rytari

    Rytari Gearhead

    6.2 diesel, 4.56 välitys ja jotkut ikivanhat g30 vanin orkkiskokoiset renkaat oli semmonen yhdistelmä sutimista ja kiihtyvyyttä aikoinaan että...
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä tais on joku maltillinen 3.2x tai yms matala 3 välitys.... ja prkle emäntä ohittaa sen 45hp Micralla kiihdytyksessä :D Tosin laatikkona on Cossu Sierran T5, että tiedä miten välitykset sit osuu yhteen. Ykkönen on ihan turha talvella,
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Mahlen uudet kannenpultit ei kestäny vetää momenttiin tukirautojen kanssa vaan piti laittaa käytetyt alkuperäiset, mielenkiintoinen homma kaivaa sitä katkennutta pulttia pois kone paikallaan..
     

Kerro tästä muillekin!