360 käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jm-vallin, 5.8.2018.

  1. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Oon tossa tutkinut dusterin käyntihäiriöö. Alkuperäiset jakaja systeemit käytössä. Lähinnä tyhjäkäynnillä on kuin olis sähkön katkosta.. Kierroksilla toimii kyllä. Jakajan oon tutkinu ei ole normaalia enempää väljää. sytkän boksille oon tehny lisämaadotusta.. Johtoja oon korjaillu aikalailla kun kaikki oli jatkettu ja haaroteltu abikoilla. Mutta olisko se nyt sen boksin heikko kunto
    kyseessä.?
     
  2. Poke

    Poke Gearhead

    Ja kaikki on uutta/wanhaa? Tulpat, tulpanjohdot, jakajan kansi, puola?

    Idlekäyntihäiriöt voivat olla ja tod.näk. polttoainepuolella(kin). Kuten olen usein havainnut. Voi kokeilla hieman korottaa idlekierroksia suuremmaksi. On tuossa omassakin Holley 600:ssa ollut kauheasti vaivaa ja tulee olemaankin. Sitä vaivaa kutsun elämäntapa-autoiluksi. Pitäs taas avata ja puhaltaa röörit.
     
  3. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    No juu voihan se siellä polttoaine puolellakin olla. Tyhjäkäyntiä nostamalla paranee jonkun verran. Tulpat ja puola uudet.. johdot, kansi ja pyörijä melko uudet mut aika halvan oloset. Täytyy tutkia tuo kaasari myös.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vaikuttaako seosruuvien pyörittely katkomiseen, jos laihalla niin se tekee sytytyskatkoksia.

    Tämäkö on se joka seisonut käyttämättä vuosia?
     
  5. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu tämä on se sama laite. Ei sillä seos ruuvien säätelyllä ole siihen vaikutusta..
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kuoleentunut tai katkennut venttiilijousi voi myös tehdä tuontapaista oiretta.
    Puristusten/ohivuodon mittauksellakin vois jotain selvittää tai ainakin sulkea pois.
     
  7. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu voishan senkin mittailla. Mut auton toiminta muuten ei ainakaan vaikuttas siltä..
     
  8. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    Omassa valiantissa samantyyppistä häröä muuten, mutta ei toimi kierroksillakaan oikein hyvin. vetoja ei koneesta löydy ajossa. Ihan kuin kaksi pyttyä puuttuisi kokonaan.
    Pari iltaa sitten luulen löytäneeni syyn, puolalle ei tule auton käydessä kuin 3,5V.
    Puolana pertronix flamethrower ja käretön sytkä by mopar.
    En vaan kerenny enää tehdä asialle silloin mitään, evään tekoon ja töihin lähtö.
    Mutta luulenpa, että vaikuttaa kummasti käyntiin, kun sen korjaa. :)
     
  9. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Mä en ole puolalta mittaillu mitään. Noi johdotukset oli tuohon tehty niin ruokottomasti et ajattelin niitä ruveta tekemään ja sit tuli vielä laturin vaihtokin eteen.. Mut kunhan huomenna saan laturille uuden hihnan ja auton käymään ni rupeen tutkimaan taas paremmin. :)
     
    zero ja deeäxä tykkäävät tästä.
  10. Poke

    Poke Gearhead

    Omassa on ollut pienen pieni härö kylmäkäynnistyksessä sekä sukan paksuuden pintakaasulla.

    Ketjun muusanoimana irroitin eilen iltasella kaikki kynttilät. Kaikki 8 olivat vitivalkoisia. Ei siis mitään kahvin ruskeaa. Vitivalkeita olivat kuin poutapilvi. Pari vuotta olleet käytössä.

    Otin tänään illankorvassa Holley 600:n vacuumin irti. Vacuumissa oli tiiviste paikoillaan. Ja sitten hokasin, että fast idle assyn laippaan päätyvästä imukanavasta puuttui tiiviste. Se tiiviste on sellainen noin yhden eurosentin kokoinen lätkä eli aika pieni. Sen löysin Holleyn kitistä. Koekäynnistys ainakin tyydytti. Kone vastaa kierroksiin paremmin. Idle oli tasaisempi. Koeajo jäi tuonnemmaksi.
     
  11. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Huomenna olis tulossa uudet jakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot. Lisäks tuli tänään sellanen orkkistyyppinen 4-napainen etuvastus. kaikki kytkennät olis huomenna tarkotus tehdä alkuperäis tyylisesti. Jos ei sillä tokene ni kumma on..
     
  12. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Ei auttanu kyseiset operaatiot. Nyt otin kaasarin irti jos purkais ja putsailis sen. Ja jos ei sekään auta ni sit tutkitaan lisää..
     
  13. Poke

    Poke Gearhead

    Tietty olisi paras jos korjauskitti olisi valmiina kun ko. toimenpiteen edetessä kuitenkin havaitsee jonkin puutteen.
     
  14. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    No juu totta tuokin.. mistäs tommoseen edelbrockiin saa sopivimmin huoltosarjan..?
     
  15. Poke

    Poke Gearhead

    En haluaisi alkaa neuvomaan väärin. Voin vain kertoa itse tilanneeni Holleyn korjaus kitit US-partsilta puhelimitse ja Matkahuollon kautta tänne koropeen. Varmasti löytyy muistakin kuten Tradeparts.info'sta ja Jenkkiosat.com'sta. Sitten hintaerot ovat minulle täysi mysteeri.

    Edelbrock miehet voivat kertoa enempi. Kannattaa nyt kuitenkin ottaa kaasarin kyljestä numbat paperille niin löytyy oikea sarja.
     
  16. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu kattelin et uspartsilta ne varmaan täytyy hommailla. Alle parikymppiä maksaa.. Ei sarjassa paljoo tavaraa oo.. Niinkun ei kaasutinkaan kovin erikoinen ole. Vähän jotain sotkua siellä kohokammioissa oli. Saattas olla et vikaa voi olla tuonkin takia.
     
  17. Poke

    Poke Gearhead

    Onko paineilmaa käytettävissä? Minulla oli edellisessä Holleyssa sellainen sisäisesti mureneva kohokammio ja tukki kanavat omalla moskallaan. Sai sitä purkaa, puhallella ja kasata viikon välein.
     
  18. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu kyllä sitä paineilmaa löytyy. Varmaan paras purkaa kokonaan se kaasari osiksi tohon pöydälle ja puhaltaa se koko runko paineilmalla.
     
  19. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Kyllä nyt toimii hienosti. Tolla kaasarin putsaamisella oli aika positiivinen vaikutus. Nyt tarvii enään johtoja suojata et pääsee laitetta koittaa leimalle. Ens viikolla tulee tasan 10vuotta viime leimasta:)
     
    Poke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!