taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei tule muuten mullekaan enää veekasia.. :odeek:

    Syy: tekemääni kaappiin ei mahdu enää. Siellä on hylly joka vuosikerralle, eli 40 vuoden lehdet siistissä järjestyksessä ovien takana.

    Saankohan nyt Markkaselta diplomin?:odconfused:
     
  2. xp

    xp Gearhead

    Minusta on surullista että "moottotoritilassa kapinoi" 327 tai 427 tai 273 tai mikä vaan. Eli kapinoi, panee vastaan, toimii huonosti tms. Olisihan se kiva jos 352 palvelisi auliisti.
     
    1purehell ja Holley tykkäävät tästä.
  3. jyrkita

    jyrkita 3rd gear

    Ja erillispenkit lisää katu-uskottavuutta...
     
  4. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Ford storeista saa hakea V8 Mustang spesiaali numeron. 24 sivuinen erikoisnumero.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Torpedopellin luulin olevan oikea ilmaisu.
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Miksiköhän '47 Cadillacin moottoria sanotaan kansiventtiilikasiksi...?
     
    JR35 tykkää tästä.
  7. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Kyllä sitä on sanottu tulipelliksi mitä muistan ,pääasia että puhutaan samasta asiasta
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Yritin viisastella. Torpedopelti onkin kai konepellin vanhanaikainen nimitys. Eikun konepeiton siis.
     
    Muokattu: 18.8.2018
  9. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Kyllä katsoisin enemmänkin huumoriksi kun harrastehommista puhutaan.Vanhoilla autoilijoilla oli sellainenki osa kuin kuningaspultti.
     
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    V8 lehden toimittaja otti yhteyttä kun oli nähnyt buickin Nurmeksessa rompepäivien harrasteautokentällä ja kyseli voisiko sitä kuvata, varmaan juttua varten. Minun yhteystiedot oli ruotsista asti selvittänyt, terveiset vaan heikkisj!
    Vastailin sille, että eiköhän se kertajuttu lehdessä tuommoisesta perussedanista riitä ;):D, kun on kertaalleen jo ollut. Ne on rotilakset ja kustomit joista inkarnaation jälkeen voi tehdä vaikka toisenkin jutun samaan lehteen.:rolleyes:
     
    kuula tykkää tästä.
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Olisko tässä tapauksessa kuitenkin "konttorin katto" sopiva termi? ;)
     
  12. xp

    xp Gearhead

    Pääkirjoituksessa mainittiin että Suomen Cadillac kerho perustettiin 1977. Saattaa olla totta, mutta ei mahtanut olla paljon jäseniä?
     
  13. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Saman tiedon kertoo kerhon kotisivut.
    Yhdistyksen rekisteröinti on tapahtunut 1989.
    Jäsenmääristä nykyistä lukuunottamatta ei tuossa etusivulla puhuta.

    https://cadillacclub.fi/
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en ole ikinä kuullukkaan mistään rintapelleistä, tulipelliksi sitä aina on sanottu ja onko kuningaspultille joku muu termi? Kampiakselin pultti? Siivapyörän pultti?

    No samapa tuo kuhan molemmat tajuaa mistä puhutaan. Olen joskus joutunu selittämään autoasentajalle mikä osa vaihteistossa on kaaveli kun ei sellasta kuulemma ole, ei tämä asentaja uskonut edes siihen että irtokaaveleita olisi olemassa kun sellanen ei voisi kestää mitenkään. Oli tosi pitkä kaks kuukautta kun sen kanssa tein jouduin tekeen hommia...pistin myös renkaat kiinni kahdella pultilla kun auto vaan ajettiin ulos (10 metriä) ja tehtiin muita autoja välillä ja illalla ajttaisiin taas sisään, tämä huomas sen sen jälkeen kun oli ajanu auton takasin sisään illalla ja alkoi jotain meuhkaamaan että "olisin voinut kuolla"...
     
    Muokattu: 20.8.2018
  15. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    6/2012 Henkilöjuttu Risto Koskisesta, 7/2018 taas..... Ilmeisesti alkaa hahmot käymään vähiin kun samoista ukoista tehdään juttua jo toista kierrosta.
     
  16. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    No onhan tuossa 6 vuotta väliä ja tämä uusi juttu on paljon pintaa syvemmältä,siinä kerrotaan lähes koko Ripan autoharrastus vai oliko enää harrastus? tarina.
    Lisäksi paljon asiaa Juha Kajosta,Pikkis Yli-Kojolasta jne.
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  18. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Uus kasi (8/2018) odotti laatikossa kun töistä tulin.
    Painokoneko tehnyt temput, mutta suurin osa lehden tekstistä ja kuvista melkoista suttua? Ikäänkuin kahteen tai kolmeen kertaan painettu samat kuvat ja tekstit, aina pikkusen edellisen viereen. Ei voi lukee tätä läpyskää ei... vaan josko sieltä tulisi uusi, jos tää ongelma on muillakin?
     
  19. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    On tumpelon painajan vika.Ehdottomasti reklamaatio tehtävä.Laatua pitäisi myös sitojan tarkkailla,joskus näkee virheen jo arkkeja koneeseen laittaessa.Voi olla myös niin ettei näe kuin selaamalla,pistokokeita välillä painajalta .
     
  20. ak72

    ak72 Gearhead

    Mulle ei oo V8 ees tullu vielä, yleensä aina ollu laatikossa oikeana päivänä eli keskiviikkona.
     

Kerro tästä muillekin!