Ajo-opetus automaatilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja VilleMatti, 20.8.2018.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Edellinen autoni, Koreanihme, n. 140 hp, Aisin-Warner 4 spd aut, ja nyt Saksanihme n. 140 hp, paino kutakuinkin sama, Getrag 7 kaksoiskytkin, eroa 0- 100 km/h lähes 3 sek, joka tuollaisissa tötteröissä on aika paljon, lisäksi, vaikka Hynysen laatikko toimi hienosti ja oli mukava, on Mesen laatikko vielä parempi. Kysymykseen, paras laatikko ennen tietokoneaikaa on th 400 ;)
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aisinin 140e on kans mukava jos oikeesti jo 80-luvun puolessa välissä tuli. Eikä hukkaa vetoja kuten tuntuu monessa olevan ongelma vielä 2000-luvulla.
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä kai nykyäänkin voitaisi valmistaa autoja jotka ”pärjää” kahdella vaihteella, mutta kun sillä polttoaineen kulutuksellakin on vähän väliä... Ihmeen kauan GM piti härkäpäisesti PG:tä tuotannossa, oliko viimeinen vuosi joku -67 tai -68? ZF8hp olis hauska jonkun perusvireän pikkulohkon perässä, ei tarttis olla edes kovin nopea niin tuntuis että nyt mennään täysillä kun kepistä saa nykiä koko ajan isompaa :D Ihan hauska laatikko pelleillä pikkutiellä käyttisdieselilläkin, vaihtaa nopeasti ja siististi
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muijan veljellä oli -73 2 d Nova kutosella ja Powerglidellä, tai mikä sen nimi siinä vaiheessa oli, lähti kakkosella jos keppi kakkosella, eli jonkinlainen manuaalikoneisto.
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Lahjomaton wiki sanoo: https://fi.wikipedia.org/wiki/Powerglide
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei ruopase niin helposti.
     
    hantta tykkää tästä.
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Mihin meinasit käyttää tuon säästetyn ajan?
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Daf variomatic on jo aika hyvä.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Minä ainakin käytän ajamalla jonon keulilla.
     
    Camino'79, Rotten ja sdfsd tykkäävät tästä.
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyseessä oli vertaus tehonhäviöistä, sen unohdin mainita ;)
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Enemmänki sillä kulutuksella mikä saadaan jonkun sekon testisyklin jälkeen viralliseen paperiin.
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuossa eilen ajoin 130hv TD mondeolla niin tuntuu tehokkaalta verrattuna moneen saman tehoiseen bensa autoon. Hankala verrata eri merkkisiä autoja muutakuin ajamalla vuoronperään kelloa vastaan.
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tosiaan, 3 sek n. 10 sek. ajasta on aika paljon prosentteina, ja suurin tekijä 4v. laatikko vs. 7 v lodju ;)
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kuka tollasta jaksaa?
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Kiihdytätkö aina nappi laudassa? Minä en kun on voimaa tarpeeksi eikä oo kiire minnekään.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Koska vakiokoneisessa luumussa tapahtuu tota että toosa vaihtelee koko ajan jollei jaksa mennä mitä karpovikin sano. Ohjeissakin kösketään vaihtamaan pienempää jos toosa vaihtelee koko ajan vaihdetta. Tehomoottorissa taas se toosa sanoo ittensä irti jos ODlla ajaa koko ajan.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Mistä tiedät että se on laatikon syy? Pitäis laittaa se Hynysen moottori meseen ja käydä uudestaan ajamassa.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tätä ei kysyttä vaan sitä mikä on pappaa, hydramaticissa oli neljä vaihdetta sillon rbn 50 vuotis juhlien aikaan kun se tuli markkinoille, omistettu (pwned). Olet pappakerhossa.

    Joo kyllähän od mahdollistaa keveemmän välityksen.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kirjoitansittenkolmannenkerran, ettäkyseessä onvertailu tehonhäviöissä neli,vastaanseitsenvaihteinen automaatti. Voinkylläkirjoittaa samanneljännenkin kerran,jostahdot :( Ja itselleni onihan sama,kiihtyykö tuo tötsä 0-100 8 tai 18 sekuntia, pisimmät matkat ovat kauppaanjatakaisin,max nopeus 40 km/h ;)
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Miten sä voit sen päätellä jos on 4vaihteimen Hynynen ja 7 vaihteinen mersu? Vai oliko kaks meseä joissa toisessa 4 ja toisessa 7 lovinen laatikko,muuten identtiset autot.
     

Kerro tästä muillekin!