1985-1987 G-body Olds 442

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja T-top, 20.8.2018.

Tags:
  1. T-top

    T-top 1st gear

    Aivan tolkuton kuume, tollanen pitää saada. Buell on jo myyty alta pois jotta tallissa on tilaa.
    Löytyiskö täältä vastaavan härpäkkeen omistajia, mielelläni muutaman priva-viestin vaihtaisin hankintaprosessin helpottamiseksi, kun minulla ei ole vielä minkäänlaista kokemusta ao. vehkeestä.
    Niin ja saa mulle tollasen myydäkin!
     
    rane58 tykkää tästä.
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onko tämä joku trolli ?

    Meinaan vastahan se tollanen Nettiautosta häipyi...oli koko kesän myynnissä kun pakasta revästy täysin räpeltämätön musta Olds 442...hintakin minusta suorastaan halpa.

    Sama auto oli myynnissä viime kesänä...

    Löyty vielä se vanha ilmotus https://www.nettiauto.com/oldsmobile/442/9742657
     
  3. T-top

    T-top 1st gear

    En ymmärrä miksi kysymykseni olisi trolli, ihan vaan sillä perusteella että vastaavanlainen auto on ollut jossain vaiheessa myynnissä.

    Joka tapauksessa, vanhana prätkäilijänä haluan tuntea ilmavirran vaikka V2 vaihtuukin V8:siin, joten T-top on minulla ehdoton vaatimus. Muut saa olla T-topista ja sen järkevyydestä ihan mitä mieltä tahansa, se ei minun mielipiteeseeni vaikuta.

    Kuukauden-pari olen aktiivisemmin noita katsellut, eikä ole toivotunlaista yksilöä löytynyt Suomesta eikä Saksasta.
    Keskustelut on käynnissä josko uittaisin tuollaisen jenkeistä, mutta ei ole sielläkään ollut turhan paljon edes jokseenkin siistissä/alkuperäisessä kunnossa olevia tarjolla. Pari suorastaan näyttelykuntoista olisi löytynyt, mutta valitettavasti niiden hinta pompsahtaa minulta karkuun.

    Lähinnä tässä kiinostaisi että mitä erityisesti kannattaa tsekata auton renkaita potkiessa? Perinteiset ruostepisteet google kertoi jo, mutta varmasti täällä on hemmoilla faktaa muista potentiaalisista ongelmakohdista.
    Todennäköisesti vastaavan vehkeen omistaneet/omistavat osaavat myös kertoa aika hyvällä osumatarkkuudella että mitä siitä karkeasti 60-100 tuhatta mailia ajetusta autosta hajoaa seuraavien kymmenien tuhansien aikana?
    Kaikki muukin kokemusperäinen tieto olisi hyödyllistä.
     
  4. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    sitten kun löydät t-topin, niin mulla on siihen uusi kattopalojen ja ovien tiivistesetti.
    halvalla...

    t. r
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    G-bodyilla on oma topicci missä cutlassien ym omistajia kertoo mikä mättää jos mättää.


    Kaikkeen voi varautua. Tuon ikäinen auto pienillä kilsoilla ei aina tarkota huolettomuutta vaikka tekniikassa ei mitään erityisen huonoa tai heikkoa olekaan.

    Ruostettakin voi olla monessa paikkaa.


    Jos tollasen just haluaa ja budjetti ei ole taivaaseen asti auki, on pakko tehdä kompromisseja ja ostaa sellaisen kuik sattuu saamaan. Hyvän hienon ja halvan odotteluun voi mennä ihmisikä.
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Komppaan kyllä karpovia.. Ja itse en autovalinnoissani ole edes koskaan katsonut paljon sillä on metrejä takana.. Eihän noissa ole edes miljoonamittareita, eli kuka sen sanoo millä kierroksella ollaan menossa?

    No joo mä oon mä ja en oo koskaan ostanu "valmista" autoa... Paalausta vaille valmiita kyllä.

    Yleisesti ottaen sanoisin: minkä tahansa 30 vuotta vanhan auton ostat, ni hae samalla kauppareissulla svarfegaa jo valmiiks.. Sille tulee tarvetta...
     
  7. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Karpovin mainitsema ketju on siis tämä: http://www.overdrive.fi/forum/threads/g-bodyt-suomessa.230827/
    löytyy 113 sivua keskustelua.

    By the way (eli osta tie) kuten amerikkalaiset sanovat tuli mieleeni, että mikäli kriteerit eivät ole aivan kiveen hakatut, niin Suomessahan on yksi ´83 avo-Cutlass.
    Oli ainakin muistaakseni vielä viime kesänä jopa kaupankin, nykytilanteesta en tiedä.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    belair66 tykkää tästä.
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei muuten, mutta helpompi löytää kuuluisa "Graalin malja" täältä kun tollan Olds 442 ja vielä T-top.
    Kelpais tollanen mullekin ja Hurst Musta/Hopeana tietty :odcool:

    Parasta suunnata Jenkkilän puolelle, sieltä niitä löytää, mutta ei halvalla...tai se on tietysti suhteellista mikä on kallis tai halpa kellekin.

    Linkkaamaani olen kattellut usein ja jos sille olisi lämmin talli, niin olisin ehkä jo hakemut sen jo pois.
    Tollasta autoa ei vaan säilytellä ulkona, ostakoon mieluummin joku jolla kunnon talli.
    Livenä en ole nähnyt, mutta vaukuttaa aika helmeltä ilmotuksen perusteella.
     
  9. T-top

    T-top 1st gear

    Kiitokset kommenteista!
    Joo, olen jääräpää, avo ei kelpaa. Tai olis varmaan tänä kesänä kelvannu, mutta jos universumi kostaa nämä helteet tulevina kesinä, niin ei rättikatto pidä...

    Ja mulla on lapsuuden traumoja svarfegasta, nykyään olen orangen miehiä :odbiggrin:
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Hieno kasariautohan tuommonen on, kuten myös tällainen "Veikko Hursti edition": https://www.hemmings.com/classifieds/dealer/oldsmobile/cutlass/2137097.html

    Toihan on aivan siisti ja ei oo pahan hintanen (luulisin että reilun kymppitonnin auto Suomenkilvissä), jos vertaa noihin viimisen päälle hillokuntosiin jotka maksaa jenkeissä 15-30K$. Alkuperäinen kone korvattu isommalla, lootassa vähemmän vaihteita kuin alunperin ja T-toppi kyllä puuttuu tästäkin: https://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale/oldsmobile/442/2111611.html

    Ruostetta ja korin+sisustan yleiskuntoa varmaan itse nuista eniten katselisin, tekniikka on helppoa ja halpaa...hinta tietysti aina ratkaisee mitä voi odottaa.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Juuri tollanen Hurst olisi tosi herkku, kelpaisi kyllä...myös hopea mustalla alaosalla.

    TV-sarja Motiivi:ssa se naispollari revittelee hopeista...ainoa syy miksi jokunen jakso tullut kasottua...siis Olds, ei se muija :odcool:
     
  12. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  13. T-top

    T-top 1st gear

    Tuo Oldsmobile Central on aivan syvältä... Jo myydyt autot tulee esille ja kun niitä klikkaa, niin sitten vasta lukee että expiroitunut. Ja vaikka hakuun laittaa hide expired, niin tilanne ei muutu.
    Ainoa tapa saada vielä voimassa olevat ilmoitukset esille, on klikata joku vanhentunut ilmoitus auki ja sieltä löytyy "cliks here to see currently active Oldsmobile ads".

    Todellisuudessa ei siis ole tällä hetkellä yhtään T-toppia siellä tyrkyllä.
    Kyllähän noita on kuitenkin muutamia ihan kivoja ollut myynnissä, se oikea antaa vielä odotuttaa...
     
  14. T-top

    T-top 1st gear

    rb, rane58, Petri R. ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    T-top tykkää tästä.
  16. T-top

    T-top 1st gear

    Kiitos Karpov!
    Rapa-ripa, se tiivistesetti olis tarpeen, kuulemma tiivisteet murenevassa tilassa ja tuuli suhisee T-topin tiivisteiden läpi. Ei varmaankaan vesitiivis. Pistäkkö viestiä...
     
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Samat sanat !
     
    T-top tykkää tästä.
  18. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Hienoa! Ei ollut trollia tämä!
     
    T-top tykkää tästä.
  19. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Jepu.
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onneksi olkoon, todella hienon auton löysit ! :odcool:
     
    T-top tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!