Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Releen voi unohtaa...sulake pois ja vaal.ruskeaan johtoon virtaa, niin pumpun pitää pyöriä koko ajan.
    Liitos jarrutehostajan alla, josta voi tsekata että virta lähtee sinne tankille päin.
    Tulihan se pumpun maajohto kiinni auton runkoon kun touhusitte tankin kanssa ?
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kaipa ne koelaudan alle maadottuu...siellä A-pilarin sisällä on liitokset...tulee kitkuttamalla ulos. Johtosarjoja on kaksi, toinen ikkunoille ja toinen keskuslukolle.
    Mahdollisesti johdot ovat vain hankautuneet oven sisällä lähellä läpivientiä, kun siellä on teräviä kulmia.
    Korjailin kesällä kahdesta omasta johtoja sieltä.
     
    Anza tykkää tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sen lavan kanssa muuten pärjää itekseenkin, kun irrottaa vaan toisen puolen pultit (ja ne muut hilut) ja löysää toisen puolen. Voi yksinään kallistaa ihan hyvin, kun varaa lankunpätkän käsille, minkä laittaa vaikka renkaan ja pyöräkaaren väliin.
     
  4. 0132

    0132 Gearhead

    Tuli maajohto kiinni. Voikos sitä pumppua testata syöttämällä suoraan virtaa siihen tankin ulkopuoliselle liittimelle?

    Joo suurin piirtein tämä olis suunnitelma. Katotaan miten pultit tahtoo irrota.
     
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo lavan kohottaminen/ortiotto voi osoittautua paljon luultua työläämmäksi hommaksi..
    Jouduin aikanaan laittamaan liki puolet takarungosta uusiksi, kun erehdyin lavan ottaan pois rungolta.:poff::wc:
     
    palontie, jarona, tukkijulli ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. 0132

    0132 Gearhead

    Lava nousi ja vian aiheuttaja paljastui. Kytkin pumpun navat väärin päin suoraan akkuun, niin sieltä pullahti pieni muovin palanen. Oli ilmeisesti sihtiä asentaessa lohjennut pieni pala siitä sihdin "rungosta", jonka pumppu sitten hetken toimimisen jälkeen hökäisi sisäänsä. Näin ollen tankista kuului naksahdus kun pumppu sai virran muttei lähtenyt pyörimään kun muovi jumitti siivet:D
     
    palontie, wilburi ja Catrik tykkäävät tästä.
  7. 0132

    0132 Gearhead

    Mulla näytti jopa hämmästyttävän terveeltä :eek: Nyt tekis mieli hiekkapuhaltaa ja maalata tuo takarunko kun pintaruostetta on muttei vielä pahemmin syöpynyt.
     
    wilburi ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei ollenkaan huono ajatus..
    Jos auton meinaat pitää, niin ehdottomasti. Jos taas joskus myydä, niin kannattaa se silti..
     
    wilburi tykkää tästä.
  9. Juus091

    Juus091 1st gear

    Moro,
    Tuli laitettua tommonen -96 GMC Suburban 6.5td nyt käyttikseksi kokeiluun. Autolla rullattu semmonen 350 000km suunnilleen.

    Tähän asti ollut semmosta pientä painia, kuten startin pultit poikki kun se tukirauta puuttui toisesta päästä. Sitten meni jarruputki ja nyt hieman näkyy Hydroboost vuotavan..

    Ja sitten itse asiaan, eli ajossa auto on pelannut hyvin ja vastaa kaasuun ja vetää hyvin alhaalla ja yläkierroksilla. Nyt kuitenkin oli käynnissä pihalla ja sammui yhtäkkiä itsestään, lähti käyntiin ja seuraavana päivänä kun lähdin ajelemaan niin sammui lennosta yhtäkkiä. Heti kun koitti startata nii ei yrittänytkään, mutta kun käytin autosta päävirran pois ja takaisin niin lähti hyvin käyntiin. Kunnes ajoin 500m ja sama homma.. Oisko ehdotuksia mikä avuksi, edelleen vetää niinkuin kuuluu eikä pätki yhtään. Fsd tai mikä se olikaan näyttää olevan siirretty kuskin puolelle konehuoneen laitaan ja siinä on tommonen jäähdytyssiilikin kiinni. Myös siirtopumppu tuntuu toimivan kun availin tuossa tyhjäkäynnillä tota T:n mallista venttiiliä niin hyvin pukkas löpöä.. Nyt kävi taas paikallaan varmaan 30min ilman sammumista..
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ihan normaali FSD vika.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin on,boxi vaihtoon.
     
  12. Juus091

    Juus091 1st gear

    Mistäs näitä saa ja mihin hintaan? Olin siinä käsityksessä että se ei enää temppuilisi kun on siirretty alkuperäisestä paikasta viileämpään?
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kojolta saa.Mullakin hajosi vaikka oli viileessä paikassa etupuskurissa jäähdytyssiilissä,mutta jos saat jostain ehjän lainaan jolla testata,niin kannattaa kokeilla.
     
  14. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Jotkut viisaammaat sanoneet joskus, että kaikista paras on kun saa konehuoneesta kokonaan pois. Ei se varsinaisesti niin mahdottoman viileessä ole vaikka laidassa onkin varsinkin kun vehkeet sammutetaan. Ja GM:n viisaat insinöörit ajatellut sen paikan teoriassa ihan kivasti kun naftahan siitä vierestä ohi kulkee ja viilentää, mutta sitten kun sammutat niin alkaakin lämpöä kivasti keräämään ja vanhuuttaan komponentit sisällä antavat periksi.
    Itse tungin aikanaan pitkällä johdolla etupuskurin sisään ja ei oo ongelmaa ollut ja siitä on jo 8 vuotta. Tietty jos jonkun kolarin ajaa niin sitten voi olla, että kipiää ottaa ja matkanteko tyssää.
    Onhan noita googlaamalla löytyy jos jonkinnäköistä puljua isonveden takaa.
    Ja kait tuolta dtech.fi:stäkin kannattaa kysyä ? Tosiaan Kojoa suosittelen lämpimästi kun näitten kanssa puljaa.

    - Jussi
     
  15. Black&White

    Black&White 1st gear

    Tervehdys.

    Onkohan kellään ollut vastaavaa vikaa kuin minulla 1998 6.5D Suburbanissa?
    Alkanut oireilemaan seuraavasti: Ottaa hetkellisesti kierroksia pyytämättä ja yllättäen. Tapahtuu vaihde päällä (D) ja ilman (P). Onkohan kyseessä kaasupolkimen asentotunnistimen (TPS) vika vai jotain muuta (PMD/FSD). Tyhjäkäynnillä tehnyt myös kertaalleen auton seistessä parkissa. Sammutin tuolloin avaimella ja myöhemmin ilmeni liikkeellä ollessa.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Useinhan tästäkin kysytään... Eiköhän siellä ole ilmavuoto jossain. Polttoaineputket alkaa ruostua puhki tai jotain.
     
  17. Black&White

    Black&White 1st gear

    Oisko tarkempia keskustelun kohtia mistä tästä on keskusteltu? Kuitenkin 1290 sivua on tätä topicia. ;)
     
  18. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Yläreunasta löytyy haku ja merkkaat kohdan "vain tästä ketjusta"
     
  19. Black&White

    Black&White 1st gear

    Kiitos. Pitää opetella ajamaan tätä foorumia. :rotfl::odroll:
     
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    -96 subbariin on saatavilla simpukkaa kahdella eri rattiakselin boorituksella. Onko muuta tunnistustapaa kumpi on ,kuin irroittamalla simpukka pois ennen uuden hankintaa?
     

Kerro tästä muillekin!