Plymouth Cuda 1970/4 projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Atomic City Garage', aloittaja PeteKoo, 21.7.2018.

  1. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Kokeillaan onnistuuko projektiblogi Restomod/Pro Touring Plymouth Cuda 1974:n vaiheista. Varoituksen sana herkille katsojille, Cudaa tullaan räpeltämään reilulla kädellä itselleni mieleiseksi. Suunnitelmissa tehdä -70 klooni ja panostaa alustaan ja totta kai viedä se niin tonttiin kuin vain mahdollista. ;) Keulille isolohkotekniikka, 4-linkki, coiloverit joka kulmaan jne. Väri on vielä auki, mutta joku hopeanharmaa, Gun gray tyyppinen on käynyt jo mielessä, saas nähdä..

    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.8.2018
    12345678910, faffeli, TN ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Vastaan puolesta.
    Aijaa valitsemasi kuvan kuvasivun alareunasta: Kuvakoodit->foorumille (iso)
    Kopioi se koodi (linkki) ja liitä haluamaasi kohtaan viestissäsi jota tänne kirjoitat.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  3. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Aloittelin kopan jäykistelyn apurungon yhdistämisellä. WD Steelworks pokkasi palkkiprofiilit ja pohjan muodot leikattu plasmalla.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.8.2018
    faffeli ja TN tykkäävät tästä.
  4. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Apuringot yhdistettynä, sitten Torque boxien kimppuun.

    [​IMG]

    [​IMG][​IMG]
    Torque box RHR
    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.8.2018
    Inlinee ja peltsi tykkäävät tästä.
  5. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    [​IMG]

    En kyllä osaa nyt sanoa mikä sinun asetuksissa mättää .....
     
    PeteKoo tykkää tästä.
  6. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Iso kuva
    [​IMG]
     
    faffeli ja PeteKoo tykkäävät tästä.
  7. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Unohtui sellainen kirjoittaa, että albumin kuvia pääsee katsomaan, kun vie kursorin kuvan päälle ja hiiren vasemmalla klikkaa.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Hieno projekti! Seurantaan.
     
    PeteKoo tykkää tästä.
  9. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Radiator supportin boxaus. Kylläpä tuli tukevuutta, saatan boxata vielä yläpäänkin.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 25.8.2018
  10. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Tässä kuva ajatuskatkosta. ;) Piti tehdä isompi pala, eli tuon tussiviivan mukaan, mutta tuli sitten leikattua safkiksen jälkeen uudesta pellistä vanhojen merkintöjen mukaan. Noooh, ei siinä mitään peruuttamatonta käynyt.

    [​IMG]

    Jos olisi firma, mainos sloganina voisi olla " Korjaamme virheemme ammattitaidolla".

    [​IMG]
     
  11. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Pariin pistehitsiin oli poikinut pehmeyttä, ne poistettiin ja laitettiin uutta paikkaa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pientä viimeistelyä vaille, jotta tulee sitten kotiväenmieluisa. :)
     
  12. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Sitten oli vuorossa Torque boxit eteen. Persaukisena kun ei raaskinut ostaa valmiita, niin tein itse ja säästin. ;)

    Ensin mallit pahvista ja sen jälkeen monistettiin ne 2mm pellille.
    [​IMG]

    Kuskinpuolella oli hieman enemmän huomioitavaa, eli käsijarruvaijeri jne. Jätin reilut valumaukot ettei mikään ala pesiytymään fisun helmoihin. Dimple die vahvikkeet tietty. Koteloiden "yläpinnat" maalattu epoksilla ennen sulkemista.
    [​IMG]

    Ampujanpuolen vastaava
    [​IMG]

    Molemmat valmiina
    [​IMG]
     
  13. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Itselleni ei ole vielä käynyt, mutta muutaman varoittavan esimerkin kuulleena halusin välttää kardaanin ilmestymästä jonain päivänä takakonttiini.

    Ajattelin kokeilla onnistuisiko kardaanilenkki toteuttaa ihan omin pikku kätösin. Kun ei ole osaamista, riittäviä koneita ja materiaaleja, päätiin tehdä loopin 2mm billetsäsistä. ;)

    Ennen boxausta
    [​IMG]

    Käikäle hepissä, lenkki on purettavissa alakautta
    [​IMG]

    Lisää lenkkiä
    [​IMG]
     
    12345678910, Anza, Kalu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    A-pilarin ja helman liitoskohtaan päässyt ruosteenkääntöpiirillä vähän rapeutta. Kuten yleensä tämän ikäisissä, vahinko on luultua pahempi.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Uutta K-palkkia odotellessa...
    [​IMG]
     
    faffeli ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Makee projekti. Mist tulee eturipustukset? Entä taka?
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Näyttää helpolta kun osaa
     
    PeteKoo tykkää tästä.
  18. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    RMS K-palkki tulossa ja 4-Linkki tulee WD Steelworksiltä. Tuttu 10 sekunnin Dodge Pickupista Amerikan Rauta 05/2018.
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    ok, eli pitäis oleman laatukamaa. Etenkin nois etupäissä ollu monilla valmistajilla ongelmaa sekä keston et geometrioiden kanssa. RMS sillä saralla huippua.
     
    PeteKoo tykkää tästä.
  20. PeteKoo

    PeteKoo 2nd gear

    Totta ja WD:tä saa just sellaiset osat kun haluaa ja varmasti laadukkaina.
    esim. tankki tehdään alumiinista just haluttuun muotoon siten että tankkaus onnistuu orkkis paikalta, mutta saadaan sähköpumput, suodattimet AN-liittimet yms. suoraan tankkiin.
     

Kerro tästä muillekin!