Automaattivaihteiston öljynvaihtoväleistä: aika vai kilometrit? Ja pantojen säätö...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja KajS, 3.6.2016.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Et kylläkään pääse lähellekään 100% ilman reijän poraamista turbiiniin, jos GM: stä kyse ;)
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No ei se huuhtelu ainakaan toosaa riko kun sitä ennen pohja putsattu ja filsu vaihdettu vai ollaanko tästäkin eri mieltä?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ollaanko oltu eri mieltä joistain?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähinnä maahanmuutosta. Itse vastustan ja sulla tuntuu olevan aika vihervasemmistolainen ajatusmaailma.
     
    kalvetinhet, Pertti K ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Psst. Karpov on kaappimoparisti.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vain vihervassarit ei vaihda 100 prosenttisesti öljyjään.
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei ne tarvii öljyä mihinkään ku ne matkustaa bussilla.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itte oon vaihtanu laatikkoon ögät vähänaikaa sitte, et lataa urku auki niin, et lauhduttimen letku puhkee. 6 litraa öljyä , korjauksen jälkeen, et pääsee motonettiin lisäämään loput.

    Mullon aina 1,5 gallonaa atf+4 ögää pykälässä, koska Dötsi.:)
     
    SauliK tykkää tästä.
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tarttis varmaan "säätää pannat" ko oon vetäny jo niin vitusti överit tehtaan suositukseen.

    En oo oikeesti huomannu mitään eroo,,,,, ainiin. Mullahan on prepattu aski,, siinähän on kaikkee kevlaria ja hiilikuitua ja jotain avaruusnasa shittiä, et entiijä.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Montako promillea saa olla tehtaan suositusten mukaan?
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  11. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Entä jos ei hyväksy punaisia edes vaihdelaatikkoon? Ei taida edes Royal Purplen ATF auttaa?
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Koitin itekki kaataa vettä toosaan jotta saisin valkoser öljyt muttei toiminu höh.
     
  13. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Herkästi siinä leimautuu sateenkaarikansalaiseks, jos muutama tippa öljyä jää sinne veden sekaan.
     
    Jussi289 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No tätä minäkin ihmettelin ja aattelin että mää nyt vaan oon tyhmä enkä kehtaa ees kysyä.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Että mitenkä se pa*ka mikä huuhelussa tulee kierrosta ei mene sinne öljypohjaan kierron mukana?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No sä nyt vaan oot tyhmä ja minä viisain täällä. Roger that?
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tulipahan muuten imuriin, mikseipä automaattilaatikossa ole ulkoista suodatinta ja öljyproppua? Niinhän muistaakseni moottorissakin on ;)
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuinkahan kauan sellanen aftermarket inline filter pärjäis yksinään jos jättäisi pohjasta oman pois?
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kyllähän se pitäs aina juottaa propulle kierre kiinni öljypohjaan jos ei ole entuudestaan. Ehkä muuten ei tulis avattua sitä suodatinta ja katottua onko metallia öljyn joukossa jos olis ulkopuolinen esmes panos lootan kylessä. Nythän esim minulla oli kirkkaat öljyt mutta flakehiutaleita siellä seassa mitkä näki kun öljypohja oli irti suotattimen vaihtoa varten. Jos mikäli ja kun minulle tulee vielä ikinä turbiinia joka varsinkin tehdään minulle niin siihen voisi tekijä sen reiän kierteellisen porata tyhjäystä varten.
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei se öljynkierto nyt niin paljoa eroa moottorin vastaavasta, eikä niissäkään pohjasihvilän lisäksi mitään sisäistä suodinta ole, ja kyllä niitä sisäisiäkin aftermarketina löytyy laatikoihin.
     

Kerro tästä muillekin!