-61 "Kuriiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja manha, 6.9.2018.

  1. manha

    manha Gearhead

    Talvikulkineeksi hommatun pitkäkaton aiemmat vaiheet kiinnostavat,eli sana vapaa...

    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.9.2018
    cdv70 ja juha745 tykkäävät tästä.
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mulla on kyllä niin pirun huono muisti, et tarinoikaa muut enemmän. On jossainvaiheessa ollu parilla eri kaverilla ja oliko Ismoskosmoksellakin kajjaanissakin? Ja muutenkin ympäriämpäri suomenmaata.
    Tässä pari netistä varastamaa kuvaa:

    Tässä 80luvulla. Ollut v8 esittelyssä 1/83
    Kuvaaja J. Virolainen
    [​IMG]

    Tässä joskus 90luvulla. Kuvaaja P. Kilpeläinen
    [​IMG]


    Ennen tuota sun nykykuosia oli rupinen mattamusta ja jossainvaiheessa alla oli aina niin muodikkaat isot kiiltävät alumiinivanteet sekä ohkaset kumit...
     
    Ismoskosmos, 12345678910, juha745 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Olen nämä kuvat postannut ennenkin, mutta laitetaanpa taas. Riihimäen urheilutalon takapihalta RHRA:n näyttelyn aikana vuonna 1982. Samassa rivissä myöskin V8:ssa esitellyt riihimäkeläiset Country Sedanit eli hautausauto ja ambulanssi HIR-28.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tuolloinen omistaja-rakentaja käsittääkseni edelleen on amerikanautoharrastuksen parissa aktiivinen. Muistaakseni keväällä -82 Courier valmistui tähän asuun.

    Tämä viestiketju muuten olisi varmaan enemmän saanut näkyvyyttä joko projektiosiossa tai merkki/mallikeskustelussa, itsekin sattumalta tuolta uusimmista viestiketjuista hoksasin tämän.

    Olethan Manha tämän viestiketjun huomannut http://www.overdrive.fi/forum/threads/ford-courier-60.72852/ ? Vaikka otsikko koskee -60 Courieria niin siinä on juttua FK-50:stäkin ja entisiä omistajia ilmoittautunut.
     
    Muokattu: 7.9.2018
    manha ja Ismoskosmos tykkäävät tästä.
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Juu on paljon keskustelua Oodeellä tästä muutamassakin threadissä. Autohan oli Kajjaanissa minua aiemminkin yhdellä veljesparilla '80 luvulla, joilla oli myös '61 Country Sedani. Herroilta löytyy joitain asiapapereita muistaakseni Äfkoohon liittyen ja voin Manhalle hommata yhteystietoja ne jos kiinnostaa?

    Lemillä tämä vaikutti eräällä Ford-Harrastajalla ja sieltä siirtyi Nais-omistukseen Ylöjärvelle, josta minä tämän hommasin. Samalta Lemin hemmolta olin ostanut muutama vuos aiemmin niinikään aiemmin omistamani Falconin, joka oli kuin kutistettu Kuriiri. Oli jopa samaan tyyliin tehty. Vuokraemäntä ihmetteli kun auto oli hieman kasvanut yöllä.:D
     
    Muokattu: 7.9.2018
    manha tykkää tästä.
  5. manha

    manha Gearhead

    Kaikenlainen historia autosta kiinnostaa.Viestillä mulle vihjaistiiinkin,että saattoi "Paronikin" tehdä viimeisen reissunsa tällä.
    Myös se,että kiesi on vakavamman alkunsa jälkeen kulkenut hieman hilpeämmissä merkeissä harrastajien ja rytmiryhmien kanssa vuosikymmenet,on mielestäni jo eräänlainen merkkipaalu ko. kulkineelle...
     
    cdv70 tykkää tästä.
  6. hotit

    hotit Gearhead

    Se oli jotain 85-86, kun olin hankkimassa ekaa jenkkiä. Kävin koeajamassa tuota Helsingissä Kaivokselassa. Silloin oli kuskin ovi kiinni etulokasuojassa, niin ettei ovea voinut käyttää. Kuskin paikalle piti kulkea apparin puolelta. Lyhyen koeajon aikana kone myös alkoi heti keittämään. Ei tullut kauppoja. Silloin auto oli tuossa sinisessä kuosissa. Omistajasta ei ole mitään muistikuvaa.
     
  7. manha

    manha Gearhead

    Pande_K ja Pertti K tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!