Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kyllä tuo oma 95vm econo ainaki liikkuu hyvin. Ja mustaa tulee putkesta eikä mitää valkosta.


     
  2. Diiselikasi

    Diiselikasi 1st gear

    juu oon alkanu epäileen että turbo vois olla tiensä päässä vaikka se ujellus putkesta kuuluukin tai en äkkiä muuta keksi mikä tommosta teho katoa aiheuttaa koska se IDI koneinen kyllä lykkäs mustaa ja tuntu menevän jopa paremmin
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pitäshän vanhankin psd koneisen vetää eri tavalla kuin idi, tai sitten se idi on turbolla ja todella hyvässä vedossa muutenkin.

    Tulis mieleen että jos turbo ei ahda niin tulis torvesta ennemmin mustaa kuin valkoista savua.
    Mutta en tiiä, auto on varmaankin rikki, vie asiantuntevalle korjaamolle.
     
  4. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    En itse kyl välttämättä ekana turboa epäilis. Katoitko edgen kapulalla vikakoodeja?
     
  5. Diiselikasi

    Diiselikasi 1st gear

    Ei ollu vikakoodeja viimeksi kun katoin
     
  6. J.V

    J.V 1st gear

    Mystinen vika iski excursioniin työmatkalla. Kiihdyttäessä mottoritierampilta moottoritielle sammui auto yhtäkkiä kuin ois virta avaimesta sammuttanut eikä enää yritäkkään käyntiin vaan pyörittää tosi ilosesti. Mitään vikakoodeja ei ole ja autoon on hiljattain vaihdettu uudet ICP, IPR ja CPS ja kaikki on alkuperäisosia. Nyt tilasin uuden polttoainepumpun ja vedenerottajan tyhjennysventtiilin kun vanha tuntui vähän vuotavan. Kuitenkin nyt tarkistellessa paikkoja avasin hpopin säiliön ja se oli ihan tyhjä? Kokeilin sitten täyttää hpopin eikä siitäkään apua ollut, mutta pari päivää myöhemmin tarkastin hpopin öljypinnan niin jälleen säiliö tyhjä. Voisiko vika olla lpopissa? Öljytikusta näkee että öljyn pinta yli ylärajan reilusti joten hpopin öljy valuu jostain syystä alas. Öljy on puhdasta öljyä ei ole naftaa tai nestettä seassa.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siellä on takaisku jossain kohtaa ja joku ohituskierto yms. Emmuista tarkemmin, ei ole osunut kohdalle.
     
  8. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Mulla ainakin oli ns. 20centin vika eli venttiilikopan alta hehkujen johdon liitin löysällä. se liitin on sellanen et sen saa sopivalla kolikolla lukittuu kun sipasee pienen palan kolikon kulmasta. Johtoliitin kiinni ja kolikko klipsin alle nii ei enää löysty. Tyyppivika josta löytyy mm. You tubesta ohjeita.
     
  9. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Mulla olis ylimääräinen alkupään powerstroken turbo.
     
  10. Diiselikasi

    Diiselikasi 1st gear

    Kiitos ei tarvetta turbo on kunnossa ei tuon kai kuulu tuon paremmin mennä.
     
  11. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    Itse ruukannu imeä HPOP säiliön tyhjäksi joka öljynvaihdossa.

    Alussa oli aika mäskiä pohjalla. Turhaahan son vaihella niitä useasti, vaihtuuhan se hissukseen muutenki..
     
  12. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Onko täällä kellään tietoo miks näitä econolineja ja pikkareita ei tuotu uutena suomeen? Chevyjä kumminki tuotiin vaikka.ja kuinka paljon. Norjaan niitä vissii ainaki vietiin.
     
  13. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Voi vitura, se olis tunnin päästä hääkyytikeikka korotetulla 7.3 Excursionilla. Ihmettelin, miksi joku haluaa traktorin hääautoksi. Hääparin mielestä auto on JUST sopiva.

    Pukua ei viitsi laittaa, hain asiaan enemmän sopivat western kledjut.

    Onko muilla tällaisia kokemuksia? :D
     
  14. Powermover

    Powermover 1st gear

    kysymys koskien 4R100 vaihteistoa. Onko kukaan vahvistanut suomessa ja missä? vai tilannut ulkomailta? vai vahvistanut itse? Kiitos etukäteen, ei kestänyt totuuksia koneesta :rolleyes:
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Siis ei kestäny koneen tehoja/vääntöjä? Mitäs paketti pitää sisällään jos noin paljon irtoaa? :)

    Joskus tiedustelin asiaa täältä ja muistaakseni onnistuu:
    http://paja.nobull.fi/
     
  16. Mercury

    Mercury Gearhead

    Mun 4r100 on tehty shift kitillä,Carmatic Kiuruvesi.
    Mielestäni hyvin pelaa,just laitoin turbiininlukon napille..
     
  17. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Kanta-Hämees Automaattihuolto Päivinen Hattulasta. Teki mulle laatikon, tuli todella hyvä. En näillä suunnilla voi muita suositellakaan.

    Onko muuten muille käyny niin että toi IPR:n solenoidin mutteri tippuu aika ajoin kanjoniin? Mulla taas tippunut ja kesällä ruuvasin viimeksi sen paikalleen kun oli tippunut pois. Totahan ei paljoa uskalla kiristää kun on todella rimpula.
     
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Shift kitin asensin omaani(Sonnax). Jos löytyy hyvät tilat ja työkalut, onnistuu itseltäkin. Shift kitin vaikutus laatikon käytökseen on melkoinen(siis parempaan suuntaan!). Kestävyyteen toki vaikutus ei niin suuri.
     
  19. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Mitäs kaikkee kivaa vittuileva tps anturi voi tehdä?
     
  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eli throttle position sensor? Mulla on jo kaksi menny vaihtoon. Välillä kierrokset tyhjäkäynnille eikä vastaa kaasuun. Toisinaan taas laatikko voi alkaa vaihdella miten sattuu. Nykimistä. Sensoria ei saa yksikseen, vaan pitää uusia koko kaasupoljin. Pääset edullisesti ellei autossa ole sähkösäätöisiä polkimia.
     

Kerro tästä muillekin!