Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    mutta sepä onki pystylamppuinen ja neliovinen eli harvinainen 100a;)
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mutta miksei etupäästä ole uskallettu ottaa kuvia?!?
     
  3. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Jos puskurit on alunperin ollut kromia, niin järjestäin ns.korin väriin tai hopeaksi maalatut puskurit antaa halvan ilmeen, ja fiiliksen että nyt on loikattu vähän matalammasta kohtaa aitaa.
    Kun kattoo esim.jätkien VIP:iä. Kevyet kuttaperkapuskurit on maalattu lähimmäksi kromia mitä ruiskulla pääsee ja sen huomaa. Ei ole halvin ja helpoin ratkaisu, mutta lopputulos jotain ihan muuta kuin hopealla tai metskusinisellä vedetty. Näyttää hyvältä ja tekee paljon kokonaisilmeeseen.
    Homma korostuu mitä arvostettumpaan autoon ja korimalliin mennään. Tää on yksi osatekijä, minkä takia hyvin usein esim. Ruotsissa ja jenkeissä rakennetut autot eroittuu edukseen, vaikka muuten olisi kaikissa priima viimeistely ja työnjälki. Suomi huussin näkee siinä kasassa kilsan päästä...
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Nyt tuli kyllä turhan kova yleistys. On niitä, sanaotanko vaikka, trailer queeneja, Suomessakin.
    Jo parillakin duunikaverilla on ns. näyttelytason autot "jotka pärjäis vaikka Ruotsissa".

    Ittee ne ei edes sinänsä kiinnosta koska tykkään ajaa autolla jolla myös uskaltaa kuskata vaikka remppatarvikkeita tarvittaessa.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kyllä näkee, että äijät vanhenee kun satikoista unelmoi. Itsellä oli aikoinaan 2 kpl eikä oo kyllä ikävä.
     
    Roju, litres ja xarper tykkäävät tästä.
  6. Minä kuljin 90luvun alkupuolella 5kk Kiirunassa töissä 100A Datsunilla.
    Lämmin auto. Termariin kaffia ja SU iltapäivällä Kalajoella nokka kohti Kiirunaa.
    Piece of cake.

    Niin ja auto oli tietenkin katsastamaton yms.
     
    mikkis83 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Voi sitä tuskaa kesällä istua shortseissa 100A mustilla penkeillä, varsinkin kun niissä oli ne prkleen metallirinkulat..... Auts
     
    mikkis83, xarper ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Petri R. tykkää tästä.
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

    No 100A on täälläkin koettu. Sain semmasen joskus kaverilta työpalkaks, ku tein sen caminoon dieselöinnin (5.7) Täytyy myös sanoa että siinä ratsunissa ei ole mitään ominaisuuksia jota ois jääny kaipaamaan, koskee kyllä myös kaikkia muitakin japsikotteroita.
     
    xarper tykkää tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh ei kyllä ikävä jää Datsunia, tällein pitkänä ihmisenä varsinkin, ihan perseestä ajella pitkää matkaa. Joku 160cm vois vielä mukavasti istua siellä.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tuossa kohdin herää ihmetys miksi vaihtokaupan ehdottaja ei myy sitä itse jos se on niin helppoa.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Sellainen jäänyt nuista 100 ja 120 Datsuneista mieleen lapsuudesta, että ne kuulosti ihan siltä kuin ajaisi pakilla. Alkupään etuvetotekniikan ominaisuus, vai kaikkiko ne meidän kylällä oli hajalla? :D

    Kaverilla oli joskus 120A F2. Eipä niitäkään ole näkynyt enää aikoihin missään.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Siis mulle tarjottiin tota 100A vaihos Omegaan ja edellistä Omegaa möin 3kk ni aattelin9a et vaihdan. Mut ei noillakaan sen enempää kysyntää oo.
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mutsin siskolla oli vaaleansininen 100A. Muistan tosiaan tuon vinkuvan äänen.
    Mutta tuo oli kuitenkin aika tyylikäs peli, verrattuna saman ajan kilpailijoihin. Eikä varmasti sen huonompi ajettava kuin vastaavat saksalaiset tai ranskalaiset kukkopillit.
     
  15. ramman

    ramman Double Gearhead

    Ukilla oli kans tollanen vaaleensininen 100A. oli heikki hietamiehen vanha ratsuni.
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mullakin oli aikoinaan 100A. Maksoin muistaakseni 900mk. Siihen oli vaihdettu isompi kone, ja kulki niin pirusti. Kytkin rupesi vaan luistamaan. Vein sen autoliikkeeseen vaihdossa välikoppa-Escorttiin.
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Sata-ampeerisen haluttavuus on ehkä hieman noussut My summer car-pelin ansiosta.
     
    Charger´69 ja 1purehell tykkäävät tästä.
  18. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Itse muistan kun näin ensimmäisen kerran sellaisen. Tapahtui Pornaisissa isotätini pihamaalla noin -75 tai -76, Saksassa asuva sukulaisperhe saapui paikalle sellaisella. En ollut vielä semmoista nähnyt kertaakaan mutta lehtijuttujen perusteella tunnistin mallin. Ehkä se oli Saksassa myynnissä aikaisemmin kuin täällä.

    Vuosikymmenetkään eivät ole saaneet mallia näyttämään minun silmääni kovin kauniilta. Siinä missä 100A on ihan näpsän näköinen niin 120A FII kilpailee mielestäni Toyota Cressidan kanssa 70-luvun rumimman japsiauton tittelistä (jos joku jompaakumpaa mallia harrastaa niin älköön pahoittako mieltänsä).
     
  19. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Eikös tuota ratsuni 100aata kuten myöskin fiat 127kaa myyty uutena Suomessa monta
    vuotta sen jälkeen kun niiden valmistus tehtaalla oli jo lopetettu?
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    100A:ta myytiin ainakin, oisko ollu parisen vuotta vielä?
     

Kerro tästä muillekin!