-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos tän nyt viimeinkin sais pikkuhiljaa ajoon...
    Ollut mulla jotain 23 vuotta, niistä 11 viimeistä auto on pölyttynyt lämpimässä. Oon mä välillä pessyt auton mutta pölyä kertyy.
    Kun ajoin auton talliin vaihdoin moottoriöljyt, jäähynesteet, ja jarrunesteet. Säilytyspaikassa pystyy heittään pientä lenkkiäkin.

    Tiedossa olevia vikoja; takarenkaat, toisessa ei pysy ilma alapuolella. Ovien lukot pitää vaihtaa, se on työn alla. Ovilasien ja kopan väliset tiivisteet pitää vaihtaa.
    Eiköhän muutakin ilmene.

    Koitin käymään mutta akku sippi, laitoin latinkiin. Kyl sen pitäs hörähtää, jos ei muuten niin pikku huikalla. En o muutamaan vuoteen juottanut sille muuta kun pienkonebensaa. Käynnistykset on jäänyt vähiin. Kaasari on käyty läpi parisen vuotta sitten.

    Tästä lähetään:
    [​IMG]

    Tyhmiä kysymyksiä seuraa.
     
    JYR, Seevu, sleepercooler ja 18 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Oho! Oikea survivor eli alkuperäisenä ja kunnossa säilynyt. Mikä kone, 400 varmaankin.
    Hieno on, viimeinen ranchero vuosi.
    Isossa mualimassa noita ei näe käytännössä ikinä.
     
    Jussi289 ja Vuppe tykkäävät tästä.
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    stratusdriver ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Suomiautoissahan vissiin on vuosimallit joskus hieman jälkijunassa? Konehuoneessa syylärin kehyksessä tms on ainakin ollut tarra missä kerrotaan alkuperäinen koneen tyyppi ja sytkyennakot ja tulpat jne. Olisko tallella. Ja kuskin oven pielessä toinen tarra missä valmistuskuukausi ja vuosi ym kivaa.
     
    Vuppe ja Rotten tykkäävät tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jäähy on kennotettu pariinkin kertaan joten siinä ei ole mitään dataa.

    Kuskin ovenseutua tutkaillaan. Tänks.

    Muistaakseni katoin joskus valmistenumeron tiedot ja se olis -79. Mut vois tarkistaa senkin.
     
    Muokattu: 23.9.2018
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jotain paprujakin jäänyt ameriikasta.

    [​IMG]
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Juu ei syylärissä vaan siinä osassa mihkä konepelti ikäänkuin lyyään kiinni. Noh, sillä seutuvilla.

    Tossa yllä se vuosimalli taitaa ollakin..
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo, olikos se lukkopelti nimeltään. Katson onko siinä mitään tekstiä.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Powerstroke tykkää tästä.
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ilmeisesti ovipahveja ei tarvi purkaa kun lukot vaihtaa oviin... eri malli mut lukot näyttää samalta.

     
    Powerstroke tykkää tästä.
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Lähti käymään kun palmun alta, annoin käydä lämpimäksi, 10-15min.

    Salama hieman korostaa pölyn määrää... ;)

    [​IMG]

    Ilmastoinnin ostin kaverilta kun kone oli levällään, se täytettiin kerran ja toimikin paripäivää mutta sitten kylmäaineet karkas. Kompuran päätylaippa huonosti tiivistetty. Jos oikein innostuu niin sekin laitetaan kuntoon vielä.

    Mittaristo, muistaakseni kaikki toimii paitsi gasomittari, tai todnäk vika on anturissa.
    Öljynpaineet oli 90psi asteikolla kylmänä reilussa puolessa välissä, lämpösenä putos puoleenväliin.
    Rammari on 4-raitanen orkkis, ainoo kasetti on Kinksiä.

    [​IMG]

    En muistanu katsoa ovipilarista tietoja, lukkopellissä oli tarra mutta se oli jäähdyttimen täytöstä. Perkele mä oon kyllä pitäny jäähyn liki täynnä... onkohan siitä ollut haittaa? Ei ole kyllä ollut onkelmia, ei vuotoja tms. Pitää pudottaa pintaa muutamalla litralla.

    [​IMG]
     
    Seevu, kotr, Sounderi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Hieno Ranchero! Tätähän pitää vallan seurata.
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Mikä/mistä tuo ilmanputsari on?
    Veikeen näköinen:)
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Se on alumiininen 2-osanen. Keskeltä ruuvi auki ja kansi lähtee irti, alla on toinen osa, suti välissä. Joku tarvike osa se on. Vanha oli iso pyöree lätty joka ei oikein kaasariin sopinut.
    Jos nyt sais valita niin varmaan joku toisenlainen vois olla. :)
     
  15. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Iisalmessa näky olevan kans ,metallinhohto sininen ,400-kyltit näky olevan kans. Tiiraillu monasti,kun vanhin tyttö muutti viime syksynä samalle kadulle.. Vuosimalli tiedoista en osaa sanoa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Valmistenumeron perusteella toi on -79 GT 351

    Just tsekkasin netistä.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mutta ei se mitään muuta.

    viides merkki on H eli 351, jos se olis s niin 400.

    Mutta kyl mä sitä ovitolppaa vielä syynään. ;)
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tommosta tarraa mulla ei taas ole yhessäkään... tosin vanhin on -81 351M. Mutta tuo tarrahan tarkoittaa vaan että syylärin ei ole tarkoituskaan jäähtyessään imeä itseään täyteen paisuntasäiliöstä. Jos syyläriä aina kylmänä täyttää, ja se aina puskee ylimääräiset paisuntasäiliöön muttei koskaan vedä takas, niin jossain vaiheessa paisuntasäiliö tulvii yli. Ei täydestä syyläristä mitään muuta haittaa voi olla. Oikee old skool syylärissä ei ole edes purkkia mihin ylimääräiset nesteet tallentuu vaan ne menee suoraan maihin. Semmonen on aina kylmänä vajaa niinkun tuo sinunkin ilmeisesti kuuluu olla.
     
    Vuppe ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tänks! Ymmärsin tuon että se pinta pitää olla alhaalla ja paisariin tulee ylimääräiset jos neste ei laajetessaan mahdu jäähyn sisälle. Koitin keksiä mitä haittaa siitä voisi olla, tuli kookleteltuakin.. :)
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mä kyllä luulen että se korkki mikä siinä nyt on, toimii kahteen suuntaan. Nykyaikainen missä on muovinen punainen vipu. Paineet vapautetaan kääntämällä vipu pystyyn.

    Alkuperäinen oli sellanen missä oli musta nappi keskellä, sitä painamalla paineet pääsi ulos ennen kun korkin avas.
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!