Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Eikai mistään autosta kannata odottaa saavansa omiaan takaisin - uutena ostetuista käyttöautoista kaikkein vähiten - mutta kun itse olin tällaista ostamassa niin laskeskelin kyllä hyvin tarkkaan silloin Suomessa tarjolla olleiden yksilöiden ja amerikasta tuomisen hintaa. Fakta on se että 7000 eurolla saa Amerikasta Suomeen kilvitettynä joko max 1000 dollarin auton (miltä en itse odottaisi kovin paljoa) jos se on 2007 vuosimallia, tai sitten 2000 dollarin mutta silloin vuosimalli on jo jonkin verran vanhempi. Tohon sitten mahdolliset talvivarusteet ja ruostesuojaus päälle.

    Mutta totta on sekin ettei näille kovin laajaa ostajakuntaa Suomessa ole, tuntuu että useampi kuin yhdeksän kymmenestä ei edes tunnista koko autoa (ihmeellinen Foordi?) niin miten sellaiseen nettiautossakaan törmäisi :D
     
  2. Beach

    Beach 2nd gear

    Se on kyllä jännä miten suurin osa ei hahmota tätä autoa ollenkaan. Mutta sitten on niitä jotka jää silmät pyöreinä tuijottamaan. Hyvä etteivät hiero silmiään ja tuijota uudelleen.

    Eräskin naapuri alkoi jutella niitä näitä, kun tämä ilmestyi parkkikselle. Aiemmin ei kai edes moikannut, n. 10 vuoden aikana. :D
     
  3. kpj

    kpj Gearhead

    Talvi tekee tuloaan ja talvivarusteista puhe, niin minkälaisia esilämmittimiä ootte moottorin laitelleet ja mihinkä väliin. Petri R. ilmeisesti letkulämmitin miehiä, niin minkä laitoit ja onko pelkästää lämppärin letkussa ja vai jotenkin muuten vedetty?
     
  4. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Silkasta mielenkiinnosta, mitä tuo -mittaus OBD:n kautta- tarkoittaa?
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    TT-Thermo KLD 1850W lämppärin letkuun + sisähaara. Toimii hyvin, alkaa puhaltamaan lämmintä käytännössä samalla kun auton starttaa. Siinä on pumppu joka kierrättää nestettä.
     
  6. Beach

    Beach 2nd gear

    Fordin ohjeiden mukaisesti testasin egr-venttiilin antamat jännitteet obd-lukijan avulla. Alipaineletkut irti, ja tukitaan ne. Sitten virrat päälle, ja katsotaan egr:n antama jännite. Sitten kone käyntiin, ja odotetaan koneen kierrosten tasaantuvan. Tarkastetaan egr:n antama jännite uudelleen. Noiden jännitteiden ero ei saisi olla enempää kuin 0.15 volttia. Mulla eroa oli enemmän.

    Ainoa mitä sain vanhaan tehtyä, oli vaahtomuovisen suodattimen puhdistus. Se ei kuitenkaan auttanut, vaikka pölyinen olikin. Siksi hankin uuden venttiilin.
     
    exchevelle tykkää tästä.
  7. kpj

    kpj Gearhead

    Tuota olenkin jo katsellut juuri tuon kiertovesipumpun takia, mutta varmaan joutuu ottamaan pienemmällä wattimäärällä, kun tuskin työpaikan sulakkeet kestää tuota. Onko siulla se asennettu siis jotenkin tuon lyhyen lämppärinletkun väliin, vai veitkö pidemmällä letkulla lämppärin johonkin muualle?
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Se laite on sisälokasuojassa kiinni ja siinä on extraletkua pitkästi. Ei mahdu mitenkään siihen väliin.
     
  9. kpj

    kpj Gearhead

    Laitoitko sen tuohon iskaritolpan syvennykseen? Eikös se kuitenkin pitäis olla tietyllä korkeudella nestetilaan nähden, että toimii hyvin?
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Se on siinä syvennyksen vieressä pystyasennossa. Hyvin toimii.
     
  11. masafi

    masafi 1st gear

    Mulla on sama laite.Hyvin toimi viime pakkasjaksolla.Ja kyllä mä tykkään mun autosta niin että en ole sitä hukkaamassa näillä näkymin.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Syksyn pimentyessä muistui mieleen, miten surkeat valot näissä alkujaan on. Käytiin just ruskareissulla vaimon 1990 Capricella niin siinäkin on huomattavasti paremmat valot kuin Fordissa, vaikka mullakin on siinä uudet umpiot. Rovaniemen Motonetistä kattelin ohikulkiessa lisäpitkiä, mutta kovin oli hyllyt tyhjänä. Ajatus olis sijoittaa maskin taakse jotkut led-mallin lisävalot, siellä näyttäs olevan aika hyvin tilaa kun onhan siellä alkujaankin vilkkuvalot ja varmaan sireenikin. Hunajakennomaski tuskin kovin paljoa valotehoa rajoittaa ja saahan ne sitten kilven taakse telineeseen asennettua jos tuntuukin, että maski rajoittaa valotehoa liikaa. Oispahan vaan siellä rosvoilta paremmin suojassa. Miten muut on tämän valohomman ratkaisseet?
     
  13. masafi

    masafi 1st gear

    Laitoin w lightin typhoon 590 ledi paneelin puskimeen viime talveksi.Vähän rujon näköinen mutta näkee porot ja hirvet.Sit minulla on pyöreät päivä ledajovalot puskimen sivulla alhaalla.Hellan micro de sumarit on muovi puskurin takana alhaalla sivummaisien aukkojen kohdalla.
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Releistin valot ja valkoista valoa näyttävät polttimot. On mielestäni oikein hyvät valot nyt.
     
  15. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vaihoin just katalysaattorit vaimon voortiin. 2 kattia ja 3 happianturia (ku en saanu vanhoja irti putkista) kustansi jotain 400e rockautosta.

    Aika jumppa saaha hantin katti irti pakosarjasta, ku oli vaan keula rampeilla. Muuten helppo nakki.
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Täytyypä muuten tehdä toi temppu itsekin niin sais lyhkäsiin lisää valoa jos niissä ei kerran relettä alkujaan ole. Joskus olen parista 90-lukulaisesta autosta ajovalot releistänyt samasta syystä. Samoin oli aikoinaan myös kolme Boschin 225 Rallyä 130w hehkuilla releineen ja sormenpaksuisine kaapeleineen ja kyllä minä lisäpitkät laitan tälläkin kertaa. Nykyajan ledipitkät ei taida vaatia samanlaista virtapuolta?
     
  17. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    Nyt näyttää aika vahvasti siitä että käyttis mersu vaihtuu Town Cariin, onko jotain ihan erikoista mitä kannattaa katsoa näiden kanssa?
    Kone ja laatikko ilmeisesti aika kovaa tekoa ja rungolliset vehkeet on yleensä ollut kestäviä.
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kato et ikkunat toimivat, ja lukotje penkkien säädöt. Ja lämppärin/ilmastoinnin kaikki asennot ja et tulee kuumaa ja kylmää kunnolla.
    Tarkista kone ettei vuoda kauheesti öljyä. Tarkista jäähdytin.
    Kato et kattoverhoilu ei roiku.
     
    Muokattu: 25.9.2018
    sikaprice tykkää tästä.
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, toi Town Carien lämppäri on vähän oma lukunsa. Tai onhan sitä samaa siviili-Victorioissakin. Ilmajousitus saattaa aiheuttaa kans omaa jumppaansa. Imusarjaviat on näissäkin tuttuja, eli komposiittinen imusarja halkeilee.

    Lincolnissa on kans tullu tuota saakelin nykimistä vastaan. Sen kun sais paikallistettua, mistä se ajoittain edelleenkin tulee.

    Vaihdoin omaan Fordiin alempien takatukivarsien puslat. Jopas tuli hyvä ajaa.
     
    sikaprice tykkää tästä.
  20. masafi

    masafi 1st gear

    [​IMG]
    Tais tämä kuvan laittokin onnistua?kuva fb sivuilta.
     
    isalmela, sikaprice ja Tseitsei2 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!