-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitoksia, löytyy just tuon korimallin pikuppeja jokunen.

    Virtalukon vaihdoinkin, on just niin helppo kuin videossa. Tuo prosessi on tosin hieman eri vanhemmissa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo ja sit kun virta-avain puuttuu niin hieman vaikeutuu lisää. Sekin on tehty. Porakone, putkarit ymym ja lähtihän se. Tais tulla muutama kirosanakin vahinkossa. :)
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Niin ja vilkun viiksi ei lukitu kun sen kääntää oikealle. Sieltä on "Turn signal switch canseling cam":sta joku muoviosa rikki, se on tämmönen:

    https://www.ebay.com/itm/Turn-Signa...ash=item2867b6f4e5:g:LE0AAOSw69lbno2n&vxp=mtr

    Naurettavat kulut tollaselle, yli 30€, tulis kirjekuoressa. Rattipylväs on vaihdettu, se oli osittainen diy vaihdekarahkan suhteen ja sitä sai olla jatkuvasti säätämässä ja korjaamassa. Siihen aikaan ei ollut nettiä (-96) joten rattipylväs tilattiin jonkun firman kautta, jostain romikselta. Ja sieltä tuli tilttiratti. Juuri tuon linkin mukainen muovihärpäke on sökö. Voi siis olla alkuperäisestä poikkeava osa.

    edit, toihan ei sovi tilttirattiin

    Rattipylväästä on kuitti tallella, 1800mk kuluineen.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Renkaista... Auto on leimattu tämmösillä nakeilla, taka 295/50 15 , etu 245/60 15. Vaihtoehtoinen rengaskoko siis. En muista mitkä edessä on nyt mutta kaposemmat ja korkeemmalla profiililla. Ei nekään uudet ole mutta käyttämättömät, niillä lähetään.

    Takana on muistaakseni jotain 245-255 leveetä mutta ne pitää vaihtaa. Takavanteet on kasituumaa leveet. Taitaa lähtee 235/60 15 Nankangit tilaukseen josain vaihees. Reilut 80 joroa kipale.

    Kattelin parinsatkun kipalehintaisia nakkeja ja kirosin hintaa, veli totes että et maksa pariasatkua renkaasta mutta mopon pakoputkeen pistit tonnin. ;)
     
    LPV ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    1001 renkailla on Cooperit kohtuuhintaisia jos haluaa perinteiset valkotekstirenkaat
     
    Vuppe tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ne mitkä nyt on takana olikin 275/50 15". Mutta siis paskat.

    Edessä 215/75 15" ja saa ne tota luokkaa ollakin.

    Papatin tänään renkaat pyöreiksi ja ajoin pesupaikalle, isompia pölyjä huuhdoin. 4 kierrosta luolassa ympyrää, kyl siinä puolkilsaa tuli, ylikin.

    Tehostin toimii hyvin mutta pitää vähän ääntä, jos vaihtas liemet siihen.

    Seokset on aika rikkaalla, käy helvetin hyvää tyhjäkäyntiä puolmintsaa startista. Kiisuakin tuuppaa vähän aikaa putkista. Pienkonegasoo tankissa joten ei se ihan gasolle edes haise.
    Sillon kun kaasari rempattiin niin siihen laitettiin vaan perusasetukset. Käytän säädettävänä sit kun aika koittaa.
     
    Camino'79 ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei pitäs luottaa muistiin. Se jäähyn korkki missä oli muovivipu oli juuri se joka pullautti jäähyn päädyn auki, tää on ollut vimosen jäähyrempan jälkeen ja nesteet on pysynyt jäähyssä. No tänään kun käytin pulkkaa niin oli se vähän pullauttanut sitä paisariin. Olkoon nyt ylitäytöllä säilöntäajan ettei pääse jäähyn katto ruostuun.

    Tässä lukee 9LB onk se paljo vai vähä? "Closed System?

    [​IMG]
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näissä vanhoissa 9 lbs on jo hyvää keskiluokkaa. 15 lbs on yläluokkaa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mennääs asioiden edelle; saakohan mistään ehjiä turvavöitä, tosta ne on joku katkonut ja mä otin loputkin pois.
    Pakuun ne tuli pakollisiksi josku 80-luvulla. Ei o ollu leimalla onkelmia.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mahtaiskohan samanlaiset/ sopivat löytyä LTDstä?
    Mulla sellasen hylsy makaa tontin reunassa..
     
    Vuppe tykkää tästä.
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mitäs litkua tehostajaan pitäs laittaa, säilytyspaikassa ei oikein onnistu koko järjestelmän tyhjennys, jos imasen säiliön tyhjäksi ja laitan tuoretta tilalle. Jos sen tekis muutamaan kertaan käyttöjen välillä. Ulina vähän häiritsee vaikka ei paha olekaan.

    Tehostajan pumppu on sellanen jossa muovisäiliö on pumpun "ympärillä". Juu sii.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei ole tiedossa vielä, mutta voisin pistää rallienklantia sähköpostilla.


    Muoks. Postia laitettu. Vastaa 24h kuluessa. Jos ymmärtää kysymyksen. :)
     
    Muokattu: 26.9.2018
    LPV, speedy, Fuselage ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Ellei muualta löydy valmiina niin ehkä kannattaa kysyä niinkin kekseliäästi nimetystä firmasta kuin Turvavyö Oy https://www.turvavyo.fi/ Ainakin aikaisemmin kun toimivat tuossa Kannelmäen vanhalla ostarilla niin oli hyvinkin edullinen paikka hankkia mm. rallivöiden kiinnitystarpeita ym. ja tekivät harrasteautoihinkin tyylinmukaisia vöitä kuten tuolla heidän sivuillaan kerrotaan: "valmistamme turvavöitä myös mittojen mukaan esim. asuntoautoihin , museokatsastettuihin ja muihin erikoisajoneuvoihin."
     
    Vuppe tykkää tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Olis vaan helpompi tilata valmis setti kun teettää mittojen mukaan.
     
  17. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Jos se tehostajan ulina jatkuu niin mul olis jouten muovisäiliöllinen fordin pumppu, en tiedä paljonko näitä on erilaisia, toi mun on 302 koneesta lähtöisin. Ei oo kallis jos tulee tarvetta.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pidetään mielessä!
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Seokset tuntuu tosiaan olevan melko rikkaanpuoleiset. Sillon kun se oli säädöissä samalla kaasarilla niin Ryypyllä käyntiin, sit kun hörähti, ryyppy pois ja pedaalilla piti pitää käynnissä niin kauan kun lämpeni ja alkoi käymään tyhjäkäyntiä. ~5-7min. Kiirelähdöissä piti ajaa "kahdella jalalla"

    Nyt on niin rikkaalla että käy tyhjäkäyntiä liki samantien kun käynnistyy, ja kiisua/usvaa pukkaa putkista kunnes lämpiää. Haisee vähän gasolle mutta pienkonegason käryt ei kyl gasolle haisekaan.

    Kuukkeloin Holleyn idle mix säätöjä ja sellainen konsti löytyi että kone lämpimäksi, alipainemittari imusarjaan, siinä on muistaakseni tulpattuja lähtöjä, käännetään seosruuvia kunnes löytyy suurin alipaine. Sama toisen puolen seossäädölle. (2 kurkkunen)

    Onko ok kikka? Ei pääse mihinkään säädettäväksikään ennen kevättä enkä sitä tuolla sooshilla viittis paljoa käytellä.
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!