-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. joonas-setä

    joonas-setä 2nd gear

    Kannattaa ihan ensin laittaa tankkiin jotain muuta polttoainetta, pienkonepensiinin oktaaniluku on aika alhainen, ja puuttuvien lisäaineiden takia ainakin oman ymmärrykseni mukaan moottori käy hieman rikkaampana tuolla bensiinillä, oireet voi jo osittain parantua pelkällä polttoainelaadun vaihdolla
     
    Vuppe tykkää tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    2pyöräisessä en ole eroa huomannut mutta voi noin ollakin.
    Siinä on vaan huono puoli kun auto on vielä ainakin puolivuotta ajamatta niin siinä saatta olla taas kaasarin putsausta. Sitä ei ole siis säädetty huollon jälkeen ollenkaan.

    Mut hyvä pointti. Jos säädän sen pienkonegasolle nyt ja keväällä uusiks kunnon gasolle.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ja tehostajaan näemmä samaa lirua kun lootaan, F-type ATF.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Nesteen sivuilla mainitaan että pienkonebensan oktaaniluku vastaa useimmissa moottoreissa 98 E5 bensiinin oktaanilukua.
     
  5. joonas-setä

    joonas-setä 2nd gear

    Joo, olin väärässä tuosta oktaaniluvusta, mon arvo on ysikasia vastaava, ehkä jopa hieman korkeampi, tuon paksulla käymisen pienkonebensiinissä aiheuttaakin lukemani mukaan se, ettei polttoaineessa ole lainkaan happea joukossa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mä kokeilen onko se soosin säätö niin helppoo alipainemittarilla.

    Pilikkaan mittarikapoille.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Imusarjan päällä oli just pilikan mittarin letkulle sopiva nippa. Sen kumitulppa oli niin hapero että siitä jäi nokka käteen.

    Repsikan puolen seosruuvista en saanut säätämällä korkeempia lukemia mittariin mutta kuskinpuolella selkee nousu alipaineeseen kun käänsin snadisti ruuvia kii.

    Tyhjäkäyntiä piti kääntää pienemmälle, käänsin ja käänsin ruuvia mut ei putoo kierrokset kunnes kone sammu. Olin säätämässä oikeeta ruuvia mut oli vähän paikat jumisa, aseöljyä niveliin.

    Automaatin seokset pitäs säätää niin että vaihde deellä ja jarru pohjassa. Pitää säätää uusiks kun löydän kaverin jostain jarrupainoksi. :)
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eikö seisontajarru aja saman asian kuin jarrumies? Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa...
     
    Jussi289 ja Vuppe tykkäävät tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Totta. En kuitenkaan taida luottaa käsijarruun, käytetty yli 10 v sitten viimeksi. Pitää vissiin alkaa sosiaaliseksi ja joku kyytiin seuraavalle käynnlle.
     
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Varovasti etupuskuri seinää vasten. Laittaa vaikka patjan väliin niin ei naarmuunnukkaan. ;)
     
    Vuppe tykkää tästä.
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tyhjäkäynti seosruuvit pitää olla sit yhtä paljo auki. Alota seuraaval kerral niin et kumpiki kii ja sit vaik 1.5 kierrosta auki ja sit hierot seosta aina kumpaakin ruuvvaamalla yhtä paljo.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Puskuri kestää. Tää lähti joskus kinthaasta oikealle kaartuvalla tiellä, kevät talvea, aurinko laskemassa, mustaa jäätä. Pari kaveria kyydissä, oikealle puolelle ojan suuntaan keula edellä jäiseen lumikinokseen, siitä takaisin tielle perä edellä. Pari kuutioo lunta auton päällä. Mentiin läheisen jäähallin pihaan tutkiin vaurioita. Ainoo mikä löytyi oli rekisterikilpi joka oli kuin nakutettu puskuriin kiinni. :)

    Siitä huolimatta sosialisoidun. :)
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo lähtökohta olikin se 1.5 kierrosta auki molemmat. Pitääkin katsoa mihin ne jäi.
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ..repsikanpuolen säätö on varmaankin käännettävissä samaan kun kuskinpuolen. Jostain syystä kuskinpuoli reagoi herkemmin.

    Mittarikin voisi olla tarkempi. Pilikkalaisessa on alipainepuoli puolet näytöstä, aika tiuha asteikko. Painepuolta toinen puoli.

    Onhan niitä sellasiakin missä on pelkkä alipaine, täysi kierros.
     
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Joskus olen tyhjäkäynti kierroksia säätänyt käsijarru päällä ja vaihde D:llä. Sitten kun siinä konehuoneeseen kumarrellessa on saanut säädön kohdalleen niin jostain syystä lopuksi ei vaan voi olla käsin kääntämättä kaasua vähän. :oops:Pari kertaa olen meinannut itseni yli ajaa....:p:D
     
    ImpJay, LPV ja Vuppe tykkäävät tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    No viddu joo, tuokin vielä. :) Satavarmasti tekisin samoin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Laittaa pakin päälle niin ei lähde kuin korkeintaan karkuun.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos ruuvaan voorttia omassa ruudussa niin takana on vanha käkkylä. :)
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Haen tänään kumitulppalajitelman, ainakin se nippa imusarjan päällä tarvii uuden.

    Siinä oli joskus alipainevuoto joka ei meinannut löytyä, se oli koneen takana joku nippa tms josta oli tulppa lentänyt helevettiin. Koitin eilen katsella mutta en löytänyt, ajatuksena että sinnekin uutta gummia. Mitäs alipainehässäköitä koneen takana on? Vai olisko se ollut imusarjassa.
    Nelisatkunen kone ja vissiin orggis imari.
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tilasin taakse ehjää gummia. 235/70 15. Halvemmasta päästä.
    On samaa kokoa halkasijaltaan kun etutassut.
    Kokoja voi miettiä sit uusiks kun noi on loppu.

    Nyt kun on intoa niin ei voi jarrutella.
     

Kerro tästä muillekin!