Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Laatikko tässä on temppuillu helteillä. Nyt vaan välillä tuntuu vaihelevan erikoisesti riippuen kaasun asennosta. Nopeusanturia herjaa mut sen vaihto ei auttanu. Laatikko ei sekoile enää kun otti absin purkin irti (vain takapää) tuntuu välillä et kiihtyy paremmin puolikaasulla. Jos painaa pohjaan vaihtaa isomman ja kun nostaa ni pienemmän
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Voi hyvinkin olla TPS sensori. Jos jostain löydät toimivan alkuperäisen suht vähänajetusta, niin hyvä. Ainakaan Dormanin kiinalaatu ei kestä päivänvaloa, hajoaa jo 1-2 vuodessa koko paska(uusi!). Saahan tuon puhdistettuakin, mutta itse en ole operaatiota vielä testannut.
     
  3. Powermover

    Powermover 1st gear

    Polttoainepuoli uusittu tankilta suuttimille kokonaan uusiksi, turbo vaihdettu, hpop, pakoputkisto vaihdettu ja softa tehty paketille sopivaksi.


    Tietoinen riski otettu, mutta tätä se autorakentelu on ;)


    PS. Tottakai kaikki osat mitä vaihdettiin niin ei ole vakioita missään nimessä vaan isompi on aina parempi :D
     
  4. Mercury

    Mercury Gearhead

    Vakiosuuttimet?
     
  5. Powermover

    Powermover 1st gear

    Ei ole :cool:
     
  6. Palanteri

    Palanteri 1st gear

    Terve !

    Nyt kun tuli aamupimeet , niin millä näihin saa valot ? Pitääkö tilailla jokkut tuningprojektoriumpiot vai ...
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko mitkä umpiot nyt? Mulla on 05 facelift EURO-valot(Hella, Made in Taiwan). Halogeeniversiot ja aluksi oli 65W Hellan halogeenit, ei oikein hyvin näkyny. Nyt on samoissa umpioissa ollu 70W xenonit jo pitkään ja näkee ihan eri lailla. EIKÄ oo vastaantulijat vilkutellu kunhan suuntaa hyvin. Katsastuksessa kiinni myös, ei oo tullu sanomisia.
     
    Palanteri tykkää tästä.
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Saisko vähän listaa, millaisia päivityksiä olet autoosi laittanut? Itse suunnitellut turbo- ja suutinpäivityksiä, mutta tuppaa olemaan muutakin rahanmenoa...
     
  9. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tuli tänään hommattua tuollainen -95 takapotku 7.3 F350 ja nyt heräsi kysymyksiä lähinnä öljyistä ja määristä. Koneeseen uppoaa varmaan se 15litraa mutta mitä laatua,käykö vaikka Mobil Delvac 10W30? Automaattiaskin määristä ei tietoa eikä sen kummemmin myöskään tietoa laadusta,käykö normi ATF? Peräöljyt tuohon olikin näköjään vaihdettu jo joten ne ei ole vaihtolistalla mutta moottori ja vaihteistoöljyjen vaihdot ovat heti tehtävä
     
  10. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuo Delvac lienee ihan OK. Itse käytän Mobil Super HPD 10W-40 ympäri vuoden. Laatikon öljyn pitää täyttää vaaditut kriteerit. Itse laitoin aikoinaan kriteerit täyttävää Gulf Multi Vehicle ATF:ää ja hyvin on pelannu.
     
  11. Mercury

    Mercury Gearhead

    10w-30 on kesällä sitten liian luirua..
    Onko joku vertaillut talvikäytössä 10w-40 vs 5w-40?
    Että onko niin paljon notkeampaa?
    Pyörittääkö paremmin,onko kylmäkäynti "hienostuneempaa"..?
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Teboil Super HPD 5W-40 ja 10W-40 välillä en ainakaan itse huomannut eroa muuta kuin hinnassa. Tosin auto on 99% roikan päässä pari tuntia alle 5 asteen lämpötiloissa(ihan vaan konetta säästääkseni ja onhan tuo sisätilan lämppärikin mukava lisä).
     
  13. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kiitos vinkeistä,täytyy kipaista puodista 20l pönttö vaikka tuota Teboilin Super HPD 10W40
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

  15. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tuo suodatin juttu olikin jo tuttua juttua tuolta kaivinkone puolelta:DTilasin amerikan ihmemaasta niitä nyt ensi alkuun 6kpl plus muut suodattimet vielä siihen päälle sitten:)Itellä kun on ollut aiemmin noita chevyjä ja dodgeja niin kyllähän tämä Ford on aivan toisen tuntuinen ja jämäkämmän oloinen kuin kilpasiskokset ja tuntuu omaan käteen todella mieluisalta kamppeelta,varsinkin sitten kun nyt ensin saa prushuollot tehtyä niin voi alkaa miettimään pikku parannuksia sitten :lol:
     
    Muokattu: 23.9.2018
    ak110 tykkää tästä.
  16. Palanteri

    Palanteri 1st gear

    No mun käsityksen mukaan nää on alkuperäiset Dot-valot , polttimon kanta on ainakin mulle täysin vieras .
    Mistäs noita Hellan lamppuja helpoiten löytyy ?
     
  17. Powermover

    Powermover 1st gear

    -fullforce suuttimet 250cc
    -isompi turbo
    -irate polttoainepumppu (kisaversio omilla suodattimilla missä ohitettu oma suodatin kokonaan)
    -HPOP vaihdettu parempaan
    -5" putkisto kokonaan
    -ilmanputsari vaihdettu

    ja viimeisimpänä erinäisiä ohjelmia testattua.

    ps. veivit ja männät tulossa vielä uudet ja uusi momentinmuunnin ja vahvistussarja laatikkoon.
     
  18. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mikä turbo jos vielä saa tarkemmin kysyä? :)
     
  19. HRTP

    HRTP Gearhead

    Pitääpä vielä kysyä kun ei löydy tuosta auton käyttöohje kirjasta että paljonko tuonne automaatti askiin menee sitä öljyä ne vaihtaessa? Ja vissiin sopivaa kuraa olisi ainakin Teboil Fluid S koska täyttää Mercon V luokituksen,autohan on tosiaan -95 vuotinen :)Ja vielä että saako suomesta tuota ns.kavitaatio limaa mitä ilmeisesti pitäisi myös silloin tällöin jäähdyttimeen kipata lisää:odroll:
     
  20. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Muistaakseni itsekin tuota TB:n öljyä aikoinaan harkitsin, mutta jostain syystä päädyin aiemmin mainitsemaani Gulfiin. Jos TB:n speksit on vaadittavat, niin eiköhän se ihan kelpo litku tuonne ole.
     

Kerro tästä muillekin!